Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ie9 opent koppelingen niet meer in nieuw venster

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb nu al tig keer onder extra>internetopties>geavanceerd> koppelingen openen in hetzelfde venster afgevinkt.
Maar ie9 verdomd het om koppelingen in een nieuw venster te openen.
wat is er aan de hand.
Er is ook altijd wat met dat vermaledijde kut ie9.
Waar kan dat aan liggen?
Heb alle geschiedenis gewist, explorer opnieuw ingesteld, een herstelpunt opnieuw geladen maar het helpt allemaal voor geen ene moer.
Wie het weet mag het zeggen want aan Microsoft help heb je niets, maar ja...what's new?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan proberen IE9 te verwijderen en opnieuw te installeren, zie ook http://windows.microsoft....stall-internet-explorer-9

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
"Microsoft help heb je niets"
Wil dat zeggen dat je support en ondersteuning hebt aangevraagd en door middel van opdrachtregel "msdt" je support case hebt ingediend?

msdt = Diagnostic hulpprogramma van Microsoft Ondersteuning.
Persoonlijk draai ik IE8 en ernaast Mozilla Firefox.

Ps: Je kunt je boos maken, maar sommige uitspraken kan ongewenst zijn.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
MatMich, je hoeft echt niet te ranten in je TS om geholpen te worden hoor. Dat je geen fan bent van Microsoft weten we nu wel.
Ik heb nu al tig keer onder extra>internetopties>geavanceerd> koppelingen openen in hetzelfde venster afgevinkt.
Je suggereert hier dat deze dus elke keer weer vanzelf aangaat?

Wat voor OS? Heb je het op alle websites? Heb je te maken met policy's die dat af kunnen dwingen?

Ik zit hier met IE8 dus ik kan het niet direct nakijken, maar ik kan mij zo even geen setting voor de geest halen op de plek die jij noemt (extra>internetopties>geavanceerd> koppelingen openen in hetzelfde venster), ik dacht dat de meeste settings op het tabblad 'Algemeen' stonden, bij het kopje 'Tabbladen'.

Event Ctrl ingedrukt houden op het moment dat je klikt is geen optie?

Desktop | Server | Laptop

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:37

StrongArmLance

Endless flow

Of met je scrollwheel klikken voor een ander tabblad.
Maar noem ook je OS etc.

Google Chrome, Opera, Firefox, allemaal een optie hoor, daar maalt MS niet om.

[ Voor 34% gewijzigd door StrongArmLance op 20-06-2012 09:30 ]

• MatMich
Rupie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 08:52:
MatMich, je hoeft echt niet te ranten in je TS om geholpen te worden hoor. Dat je geen fan bent van Microsoft weten we nu wel.

[...]

Je suggereert hier dat deze dus elke keer weer vanzelf aangaat?

Wat voor OS? Heb je het op alle websites? Heb je te maken met policy's die dat af kunnen dwingen?

Ik zit hier met IE8 dus ik kan het niet direct nakijken, maar ik kan mij zo even geen setting voor de geest halen op de plek die jij noemt (extra>internetopties>geavanceerd> koppelingen openen in hetzelfde venster), ik dacht dat de meeste settings op het tabblad 'Algemeen' stonden, bij het kopje 'Tabbladen'.

Event Ctrl ingedrukt houden op het moment dat je klikt is geen optie?
Windows 7 64x
Ie9
Extra-internetopties-geavanceerd-webpagina's bekijken-vensters opnieuw gebruiken bij het activeren van snelkoppelingen.
Hier heb ik het vinkje weggehaald wat ervoor zou moeten zorgen dat als ik op een koppeling klik (bv bij een Google zoekactie) dat de koppeling in een nieuw venster opent.
Dit heeft altijd gewerkt en wordt ook door MS aangegeven als oplossing.
Ik vind dit prettiger werken dan tabs en gebruik dit dus ook altijd op deze manier.
Maar het werkt gewoonweg niet meer.
Dan lijkt het mij begrijpelijk dat ik niet zo sta te juichen bij het zoveelste MS irritatiemoment., maar dit terzijde.
Als ik ctrl gebruik opent er een nieuw tabblad en dat vind ik gewoonweg minder handig omdat het dan niet mogelijk is om twee pagina's naast elkaar te zetten om b.v. iets te vergelijken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Extra-internetopties-geavanceerd-webpagina's bekijken-vensters opnieuw gebruiken bij het activeren van snelkoppelingen.
Hier heb ik het vinkje weggehaald wat ervoor zou moeten zorgen dat als ik op een koppeling klik (bv bij een Google zoekactie) dat de koppeling in een nieuw venster opent.
FOUT! Wat deze optie doet, is als je in een URL buiten IE opent, deze niet in je huidige venster opent, maar een aparte tab of venster. Dus je bent aan het skypen met iemand en die plakt een link naar YouTube bijvoorbeeld, dan krijg je een ander venster of tab.

Resultaten van Google in apart tab/venster doe je via de Search Settings/Zoekinstellingen. Hier geef je aan dat resultaten in een apart venster moet worden geopend. Op GoT heb je precies dezelfde optie in je Voorkeuren.

Als dat laatste u niet meer werkt, heb je je cookies gewist en is de instelling weg.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MatMich
Hero Of Time schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:08:
[...]

FOUT! Wat deze optie doet, is als je in een URL buiten IE opent, deze niet in je huidige venster opent, maar een aparte tab of venster. Dus je bent aan het skypen met iemand en die plakt een link naar YouTube bijvoorbeeld, dan krijg je een ander venster of tab.

Resultaten van Google in apart tab/venster doe je via de Search Settings/Zoekinstellingen. Hier geef je aan dat resultaten in een apart venster moet worden geopend. Op GoT heb je precies dezelfde optie in je Voorkeuren.

Als dat laatste u niet meer werkt, heb je je cookies gewist en is de instelling weg.
Het werkte anders prima hoor sinds ik op de startpagina van Google.nl mijn voorkeuren niet meer kon wijzigen aangezien die optie is verdwenen (je kon er ook bv taalvoorkeuren mee instellen) en werd wel degelijk als oplossing aangegeven.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

https://www.google.nl/preferences?hl=en
Where results open
Open each selected result in a new browser window.
Even aanvinken en je resultaten komen weer in een nieuwe venster/tab. Je bent in je TS ook niet specifiek over een bepaalde site, of dat het algemeen een probleem is. Wees duidelijk met je probleemomschrijving.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MatMich
Hero Of Time schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:10:
https://www.google.nl/preferences?hl=en

[...]

Even aanvinken en je resultaten komen weer in een nieuwe venster/tab. Je bent in je TS ook niet specifiek over een bepaalde site, of dat het algemeen een probleem is. Wees duidelijk met je probleemomschrijving.
Even aanvinken?
Het moet juist afgevinkt
Volgens mij lees jij niet erg goed
Weet je wat?
Bedankt en laat maar.
Want hier kom ik geen stap verder mee.

Verwijderd

MatMich schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:02:
[...]

Even aanvinken?
Het moet juist afgevinkt
Weet je wat?
Bedankt en laat maar.
lees eens wat er staat dan!
als je die aanvinkt opent hij een nieuw venster voor iedere link. dat wil iij dus vink je dat aan.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 16:28
Heb je de optie tabbed-browsing ook uitgeschakeld?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
MatMich schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:02:
[...]

Even aanvinken?
Het moet juist afgevinkt
Wie moet hier nou goed lezen? Ik heb in mijn eerste reactie al gevraagd of het om een specifieke website ging, daar heb je geen antwoord op gegeven. Het antwoord wat Hero Of Time geeft klopt ook gewoon: als je wil dat elk google resultaat in een nieuw venster opent moet je dat vinkje AAN zetten.
Weet je wat?
Bedankt en laat maar.
Prima, doen we dat!

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.