Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1C7OR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 13:27
Omdat ik geslaagd ben, krijg ik van mijn ouders voor mijn vervolgopleiding een laptop.
Na flink de Pricewatch doorgespeurd te hebben, ben ik uiteindelijk terecht gekomen op 2 verschillende laptops.

de Acer Aspire 5560G-6348G75MN

of

de Asus K53TK-SX023V

De pluspunten van de Acer zijn :
-Meer RAM
-Meer HDD-ruimte
-Een Crossfire GPU (ook al weet ik niet hoe veel beter dit is)
-Snel leverbaar

De pluspunten van de Asus zijn :
-Een betere APU ( AMD A6-3420M ipv, AMD A6-3400M)
-USB 3.0
-Altec Lansing Speakers (ik vermoed dat deze beter zijn dan de speakers in de Acer)

De prijs is bijna hetzelfde op een paar euro's na, dit is dus geen belangrijke factor.

Heeft iemand ervaring met een van deze twee laptops?
Ik wil dus alleen weten welke van de twee het beste is.

Mvg

Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
De asus heeft een snellere gpu voor crossfire, extra ram zal je niet veel van merken. Verder heeft de asus waarschijnlijk ook betere bouwkwaliteit.. Dus gewoon de asus hebben. Dan maar 250gb minder opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:57
Ben het eens met bladerash:
Over het algemeen maakt Asus echt betere en nettere laptops dan Acer. De keuze tussen deze twee is dus heel makkelijk: Asus.
-Geheugen: mocht 6GB echt te weinig zijn, gooi je er over een poosje nog eens drie tientjes tegen aan voor wat extra geheugen en is dat verschil ook opgelost.
-Harddisk: als je tevreden bent met je laptop gooi je er na een jaartje een harddisk naar eigen keuze in: sneller en/of groter. Zo doe ik het i.i.g. altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caseyin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-09-2024
Keuze Acer of Asus is geen keuze, altijd Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Asus is betere kwaliteit, daarbij is 6gb echt zat voor ram.. en anders kost een setje 8gb geheugen zo'n 40 euro..

ik heb ervaring met een Asus X53SD (K53SD)wat dus eigenlijk een Intel/Nvidia variant is..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakka680
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 00:07
Mijn zoon krijgt ook een laptop en ik kwam via flink wat speuren ook uit op Acer Aspire 5560G-6348G75MN (budget 400-500 euro). Het verschil tussen de 2 laptops is nu wel bijna 120 euro (448 tegen 568) in het voordeel van Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
15.6 inch en lage resolutie. Beide laptops niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je dan misschien kunnen aangeven welke laptops je dan wel moet kopen? Ik ben ongetwijfeld nummer #1 resolutiejunk hier op het forum, maar ik dit prijssegment ken ik ze niet met een beter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:37
Inderdaad als je de pricewatch bekijkt met filters op alle resoluties vanaf 1440x900 en enkel rond 15", dan start het bij 693 euro of 732 euro voor een redelijke HP met fullHD scherm.
448 euro voor de Acer is echter 40% minder als 732 euro voor de HP. Totaal anders prijssegment dus.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
De dell vostro 3750 heeft wel een aardig scherm, maar die zit dan ook tegen de €600. En ook 17 inch. Het hangt er van af wat je er mee wilt gaan doen natuurlijk. Enfin TS vroeg tussen die twee modellen. Ik zou dan voor het model met de beste speakers gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vostro heeft een scherm wat niet beter of slechter is dan de acer of asus genoemd in dit topic. hij is alleen groter. Bovendien is de V3750 EOL. Als alternatief staat er onder het kopje 'vostro' de '17R'. Wat bij nader inzien een inspiron blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
De pricewatch: Asus K53TK-SX023V is officieel uitverkocht en niet meer leverbaar. Als je geluk hebt kun je er nog ergens een in een winkel vinden maar ga daar maar niet van uit. De pricewatch: Acer Aspire 5560G-6348G75MN is alleen nog bij Dixons te krijgen bij een paar filialen. Ik zou voor dit geld een pricewatch: Asus K55A-SX007V kopen, iets mindere specs maar dan heb je wel het nieuwste van het nieuwste.
Pagina: 1