Geen verbinding LAN

Pagina: 1
Acties:

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:51
Ik heb van de week een kleine stroomstoring thuis gehad, en sinds toen krijg ik een van mijn computers niet meer met het internet verbonden.

Mijn 2e computer (windows 7) werkt via LAN nog zo als het hoort, en ook mijn wifi netwerk doet het nog steeds. Dus ik neem aan dat het niet aan de verbinding ligt.

de niet werkende computer werkt op Windows XP en heeft een nvidia nforce 10/100 mbps netwerk kaart.

Naar mijn idee zouden de instellingen goed moeten zijn om het internet toch op te kunnen.
http://img809.imageshack....8/netwerkverbindingen.jpg

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik dan toch fout doe.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-02 15:55

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

ik heb even geen winXP systeem hier draaien, maar volgens mij klopt dat DNS adres niet. Kijk eens naar je status van de win7 systeem en kijk welk DNS adres deze heeft, en deze handmatig invullen. Wellicht dat dit helpt.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb jij DNS zelf ingesteld of wordt dat automatisch verkregen? Je machine heeft iig een IP adres verkregen via een DHCP service/router/server.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Standaard checks:

1) Controleer de kabels, vervang zo nodig
2) Ping naar de gateway: 192.168.1.1.
3) Ping door de gateway: 8.8.8.8
4) Ping door de gateway op DNS naam: ping ns1.google.com

Wat zijn de resultaten hiervan?

Note: Je krijgt zo te zien wel een ip adres toegewezen van de DHCP server, maar misschien is dit nog een oude lease. Vernieuw de lease middels commando

ipconfig /release
ipconfig /renew

mac adres geeft aan dat het om een ASUStek netwerkkaart gaat, weet je zeker dat het een Nvidia netwerkkaart is, of is die screenshot van een andere kaart?

[ Voor 15% gewijzigd door akimosan op 19-06-2012 23:07 ]

• Jeffrey88
@KingTenteehje @Outer Space

Mijn DSN gaat automatisch. En zo te zien is deze op Win 7 exact het zelfde.

http://imageshack.us/photo/my-images/820/netwerkwin7.jpg/

@akimosan, ik zal het pingen uittesten, de ipconfig/release werkt in ieder geval niet.
En ik neem aan dat het een Nvidia is.

http://imageshack.us/photo/my-images/29/netkaartxp.jpg/

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DNS is ingesteld door de router en deze forward het DNS request gewoon naar de DNS servers van de provider.

Het MAC adres is inderdaad van Asustek, waarschijnlijk dus een Asus moederbord, waarop een nVidia chipset zit, met bijbehorende nForce netwerk controller.

Als het pingen naar buiten al niet goed gaat dan zou ik je router nog eens resetten, mogelijk naar factory defaults en dan nog eens proberen.

@TS: ipconfig /release hoort een spatie tussen de commando's te krijgen, anders werkt het inderdaad niet.

[ Voor 11% gewijzigd door redfoxert op 19-06-2012 23:53 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• Jeffrey88
Mijn excuses voor het niet reageren.

Uit onverwachte hoek heb ik een kennis over de vloer gehad die het probleem na 2 dagen met veel moeite toch heeft kunnen oplossen.

Alsnog bedankt voor de geboden hulp.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:11
En wat was het probleem?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:40

lier

MikroTik nerd

En wat was de oplossing?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:11
lier schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:00:
[...]

En wat was de oplossing?
Dat bedoel ik ook ;)

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:06
Ja, dat gaat ie niet vertellen, zijn probleem is opgelost :p

• Jeffrey88
Laten we zeggen dat ik dat zelf niet meer snap. Kaart in kaart uit, driver hier driver daar, en ga zo even door met opties.

Het had tenminste niks te maken met defecte hardware die ik moest verangen.

Ik ben geen computer expert, ik heb toevallig een redelijk goede basiskennis meer niet. daarom dat ik jullie om hulp vroeg '-)

[ Voor 11% gewijzigd door Jeffrey88 op 27-06-2012 12:53 ]

Pagina: 1