Beste Tweakers,
Mijn huidige PC is inmiddels alweer 9 jaar oud
en heeft dus echt zijn beste tijd gehad! Tijd voor iets nieuws.
In het verleden heb ik een paar PC's in elkaar gesleuteld, dus hier verwacht ik geen problemen mee. De laatste is alweer even geleden, dus mijn actuele kennis is vergeleken met jullie nagenoeg nihil. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa € 600,- inclusief monitor. Iets meer of minder is niet zo'n probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn oude systeem zit als voeding nog een Zalman ZM400A. Is het verstandig om deze mee te nemen of toch een nieuwe aan te schaffen?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Beste prijs-kwaliteit verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua grootte lijkt een Midi-tower me het best
Geluidsniveau hoeft niet fluisterstil, maar de standaard koelers wil ik graag vervangen voor fatsoenlijke. Welke raden jullie aan?
Op dit moment heb ik de volgende lijst samengesteld:
Graag jullie mening en suggesties
Mijn huidige PC is inmiddels alweer 9 jaar oud
In het verleden heb ik een paar PC's in elkaar gesleuteld, dus hier verwacht ik geen problemen mee. De laatste is alweer even geleden, dus mijn actuele kennis is vergeleken met jullie nagenoeg nihil. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Surfen
- Office
- Downloaden van nieuwsgroepen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa € 600,- inclusief monitor. Iets meer of minder is niet zo'n probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn oude systeem zit als voeding nog een Zalman ZM400A. Is het verstandig om deze mee te nemen of toch een nieuwe aan te schaffen?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Af en toe zal ik de computer gaan gebruiken voor mijn werk. Daar hebben we 24inch beeldschermen. Dit vind ik ontzettend fijn. Een beeldscherm van ongeveer 23-24 inch is prima.
- Door het downloaden van films (Blu-Ray) heb ik een grote HD nodig. 2 TB lijkt mij ruim voldoende
- Als bootschijf wil ik graag een SSD. Minimale grote 128GB.
- Om films te kunnen streamen naar mijn Xbox of Receiver is een HDMI-out gewenst. Ik heb geen idee of dit door middel van een controller op het mobo kan of toch een videokaart zal moeten kopen?
- Gezien de prijs van intern geheugen lijkt het me het beste om 8gyg erin te prikken.
Beste prijs-kwaliteit verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua grootte lijkt een Midi-tower me het best
Geluidsniveau hoeft niet fluisterstil, maar de standaard koelers wil ik graag vervangen voor fatsoenlijke. Welke raden jullie aan?
Op dit moment heb ik de volgende lijst samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asrock A55 Pro3 | € 60,20 | € 60,20 |
| 1 | Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Philips V-line 236V3LSB | € 130,- | € 130,- |
| 1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 14,37 | € 14,37 |
| 1 | Antec One Hundred | € 41,53 | € 41,53 |
| 1 | AMD A8-3870K Black Edition | € 98,50 | € 98,50 |
| 1 | be quiet! BN081 | € 32,40 | € 32,40 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,95 | € 46,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 623,75 | |