Geen enkele wifi connectie mogelijk (mysterieus...)

Pagina: 1
Acties:

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26
Normaliter zou ik niet zo snel een topic posten over een dergelijk issue, maar in dit geval kom ik er echt even niet uit (:?), dus ik heb even wat assistentie nodig.... :)

- Sinds vandaag kan ik opeens niet meer met het wifi access point van mijn router verbinden (Windows is unable to connect to the network).

- Uiteraard alles geprobeerd te resetten (hard/soft) zonder succes. Drie verschillende PC's en een iphone geprobeerd, alle drie het zelfde probleem.

- Router vervangen door een andere router, maar hier ook exact het zelfde probleem. Wederom bij alle drie PC's en de iphone de melding "(Windows is) unable to connect to the network".

- System restore geprobeerd, drivers geupdate tevens zonder succes.

- Verschillende Wifi channels geprobeerd, WPA security verwijderd ook zonder succes.

- UTP kabel in de router zorgt er bij beide routers voor dat ik wel gewoon een internet connectie krijg. Het probleem lijkt zich dus te beperken tot wifi connectiviteit...

Iemand enig idee? Storing in de omgeving van iets?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Die tweede router is dat hetzelfde type?

Long shot: wifi kanaal?
Stond er dus al.

[ Voor 15% gewijzigd door Gutteguttegut op 19-06-2012 21:20 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26
Gutteguttegut schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:20:
Die tweede router is dat hetzelfde type?

Long shot: wifi kanaal?
De routers zijn niet van het zelfde merk/type (Belkin en Netgear). Op beide routers heb ik drie verschillende wifi channels geprobeerd..

Achter de router(s) hangt overigens een UPC modem, al zou dat natuurlijk niet uit mogen maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Animal_X op 19-06-2012 21:27 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Heb je al voor de zekerheid al gekeken in je modem zelf (ik doel op dat deze modem ook wifi mogelijkheden heeft)?
Kijk voor de zekerheid ook even naar de setting in je router(s) m.b.t. wireless. Heb je ook geprobeerd om de router te resetten naar factory defaults?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Draadloze netwerk even uit je Windows instellingen verwijderen, zodat je het wachtwoord opnieuw moet invoeren. En dan even kijken of het werkt :)

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:22

Speedmaster

Make my day...

Staat je wifi services wel aan in Windows, of uberhaupt we een ingeschakelde adapter. (Je zal niet de eerste zijn die per ongeluk de switch op OFF gezet hebt)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-02 20:16

Fiber

Beaches are for storming.

Een stoorzender ergens...? Voor je iPhone is vast wel een app te vinden die het wifi spectrum in beeld kan brengen.

Als het bedraad wel werkt is je modem dus nog goed. Twee verschillende routers die allebei kapot zijn lijkt me ook stug. Meerdere apparaten werken vanaf hetzelfde moment niet meer. Dan ligt het meestal niet aan die apparaten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:55
3PC's, en een telefoon tegelijkertijd geen verbinding, twee routers geprobeerd......

Dan zou ik ook naar externe factoren kijken, (of je moet op beide routers dezelfde fout maken natuurlijk)
Check met bv inssider de beschikbaarheid van de wifi kanalen. http://inssider.nl.softonic.com/
Maar kijk ook naar andere mogelijke bronnen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1