Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beeldscherm HP DV7-2140ed op zwart

Pagina: 1
Acties:

• AJJAD
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Sinds vanmorgen doet het beeldscherm van mijn HP DV7-2140ed helemaal niets meer. De laatste keer is de laptop gewoon netjes afgesloten. De laptop werkt gewoon wel via een extern beeldscherm. Ik heb nooit eerder problemen met het scherm gehad.De laptop is twee jaar oud.

Als ik bij apparaatbeheer zoek, dan kan ik geen beeldschermen vinden behalve het externe scherm. Is dit normaal of zou normaal ook het scherm van de laptop in de lijst moeten staan?
Bij het switchen tussen schermen Fn +F4 gebeurt er niets ik heb altijd beeld via het externe scherm. Het lijkt er dus op dat zonder enig voorteken de laptop het scherm niet meer kan vinden.

Ik heb geen garantie meer. Wat is volgens jullie het probleem (sorware/hardware) en hoe valt dit op te lossen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lijkt op een kabel die niet meer goed is tussen het scherm en moederbord. Open je laptop en kijk of het kabeltje nog goed op z'n plek zit van 't scherm. Als je zonder extern scherm opstart en naar het BIOS gaat, zou je ook wat moeten kunnen zien op je scherm als de kabel wel goed is.

Mare, wat heb je zelf gedaan om verder te onderzoeken? Want op internet vind je genoeg tips om uit te vinden wat er mogelijk aan de hand is (inverter, kabel, backlight, etc).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• AJJAD
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Bedankt voor je antwoord. Ik heb zelf een half uur gegoogled, maar ik kon niets vinden over mijn type laptop. Wel over allerlei andere types. Mijn engels in niet heel goed, dus engels sites daar kan ik niet veel van maken. Volgens mij is het per laptop verschillend hoe makkelijk je bij de kabeltjes kan en waar ze precies zitten.Ik zoek dus eigenlijk iemand die me kan vertellen of het verstandig is dat ik dit zelf ga proberen of dat ik het aan een professional moet overlaten. Ik heb al jaren geen laptop open gedraaid, dus ik twijfel nogal.

Dus als er personen zijn met ervaringen rondom het open schroeven van een DV7-2140ed... Moet ik het scherm open maken of is het deel waarin het toetsenbord zit de boosdoener? Zit het in de schanieren?

[ Voor 8% gewijzigd door AJJAD op 25-06-2012 21:02 ]