Toon posts:

Televisie op pc aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb altijd mijn beeldscherm (Philips 234EL) en televisie (Philips 32PFL3404/12) op mijn videokaart (Nvidia GTS250) aangesloten beide d.m.v. een DVI --> HDMI kabel. Dit heeft beide altijd vlekkeloos gewerkt. Gisteren heb ik mijn pc geformatteerd en herkent mijn pc mijn televisie niet meer. Op DVI 1 heb ik mijn beeldscherm aangesloten en op DVI 2 mijn televisie. Beide kabels heb ik getest en die werken. Als ik de DVI 1 op mijn televisie aansluit herkent mijn pc weer mijn televisie niet terwijl dit wel werkt bij mijn beeldscherm.

De drivers van mijn videokaart en mobo heb ik al geupdate. Als ik in Windows naar schermresolutie ga, zie ik 1. Philips 234EL maar bij 2. Apparaat weergeven op VGA.

Het ligt niet aan de aansluiting van mijn televisie, deze heb ik met mijn blu-ray speler getest. Het lijkt mij zelf het meest logisch dat het aan de software van mijn pc ligt omdat dat het enige is waar ik iets in heb gewijzigd maar kom absoluut niet tot een oplossing. Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Kan je bureaublad uitbreiden / dupliceren gebruiken?
Zie je wel wat meer in het controlpanel van je nvidia driver?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 17:12
windows toets + p al geprobeerd?
en heb je een door windows toegekende driver of een echte nvidia

kabel eens opnieuw aansluiten als de tv al aanstaat. wil bij mijn HDMI connectie via laptop wel eens helpen.
als de tv niet aanstaat en later wordt aangezet krijg ik geen beeld.

[ Voor 47% gewijzigd door dezejongeman op 19-06-2012 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn bureaublad dupliceer wordt mijn beeldscherm "1/2". In het controlepanneel van Nvidia zitten wel wat meer opties maar ook daar wordt mijn tv niet meer herkent.

Verwijderd

Als ik mijn bureaublad dupliceer wordt mijn beeldscherm "1/2".
En wat gebeurt er met je tv op dat moment?
Wat zie je op je tv als je hem aansluit, detecteert hij signaal of geeft hij aan dat hij geen signaal krijgt?
Wat je eventueel kan proberen is even een driver downloaden voor je tv (jaja, die zijn er), ze zijn niet heel spannend maar wie weet lost dat het op.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tv doet niets. Er staat ondering "Geen videosignaal".

Ik had inderdaad gekeken naar de driver van mijn tv, die komt nog uit 2009 maar heb nog geen update gevonden. Dat ga ik in ieder geval nog even proberen

Verwijderd

Topicstarter
Hmm helaas zegt de site van Philips dat een software update via customer service moet

Verwijderd

Dat bedoel ik niet, ik bedoel een driver voor op je pc ;)
Ik heb even voor je gekeken maar die zijn er voor die philips tv dus niet, helaas.
Als je de pc uitzet, de tv aansluit op DVI1 en de pc weer aanzet; wat gebeurt er dan tijdens het booten op je tv? ziet hij op enig moment dan ook signaal?
Meest belangrijke nog, als je je monitor aansluit op dvi2, doet hij het dan? (dus niet op dat moment je tv aansluiten op dvi1)

Let trouwens wel even op bij je tv, misschien heb je tijdens het proberen de hdmi aansluiting gewisseld op je tv, check dat je diegene hebt waar ook DVI bij staat.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het even getest.

Als ik mijn tv op dvi 1 aansluit krijg ik niks. Als ik mijn pc aansluit op dvi 2 krijg ik wel het bios opstart scherm maar daarna niks meer.

Mijn televisie heeft maar 1 hdmi aansluiting op de achterkant, hier heeft hij altijd ingezeten. Dit is het probleem helaas niet.

Ook heb ik geprobeerd een oude Nvidia driver te installeren (gisteren is er een nieuwe uitgekomen) ook dit helpt helaas niet

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 20:23 ]

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Zet bij de screen resolution op je pc de setting op extend of duplicate (ligt er aan wat je wilt)
voor dat halve scherm moet je even op zoek gaan naar de setting Scaling Options of iets dergelijks , ik heb een AMD kaart en daar zit het onder My Digital Flat-Panels -> Scaling Options.
Als je dat heb gevonden moet je even met de slider gaan spelen en je zal dan merken dat je bureaublad meer ruimte inneemt op je tv-scherm

Verwijderd

Topicstarter
Heb de optie gevonden. Maar mijn televisie blijft, op het juiste kanaal, een blauw beeld geven.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm voor nu is het opgelost. Heb de Nvidia driver van februari 2012 geinstalleerd. Kan me alleen niet voorstellen dat ik deze versie er al op had staan, normaal gesproken kijk ik toch wel maandelijks voor updates...
Pagina: 1