Even iets anders, 14" laptops!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 09:20

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Beste tweakers,

hiep hiep hoera, ook ik ben geslaagd! Dit betekend uiteraard: nieuwe laptop. Nu ben ik helaas verliefd geworden op 14" laptopjes, lijkt me gewoon ideaal!

Ik wil er op zijn minst dit in hebben:
7200 rpm HDD 320-500 gb ofzo
Een intel I5 (sandy bridge), AMD komt er bij mij niet in.

Wat ik er graag in zou zien!
SSD (hybrid het liefst, lekker goedkoop maar toch snel)
Een redelijke GPU, beetje games als TF2 en LoL spelen etc.

Budget: ideaal: 600+/- Max 800+/-.

Normaal vraag ik dit soort dingen niet maar 14" zie ik niet veel hier op het forum en ze zijn ook redelijk moeilijk te vinden!

Alvast bedankt,
Dr0ppFTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Vaio E14P is redelijk en 14" maar die vind ikzelf niet te adviseren aangezien ik niet zo een fan ben van de E series onder sony, tevens hebben die ook amd wat er bij jou zonder logische reden niet mee gaat.

Sony E14P, Is te modden via de website www.sony.nl
nieuws: Sony kondigt Vaio E 14P-notebook aan

De enige andere is de Dell XPS 14/14z...
En die zijn gewoon heel erg matig.. wel stukken beter dan de Sony in mijn mening.. (maar wel weer foeilelijk terwijl die Sony wel echt netjes eruit ziet).

Tevens kun je misschien beter kijken naar de 13" formaat laptops, die zijn over het algemeen gewoon veel beter kwa prijs/kwaliteit en mobiliteit/specs verhouding.
Dan zou je kunnen kijken naar de Vaio S13... Zo een beetje een van de beste bang for bucks laptops in dit segment en het heeft ook een Nvidea Geforce Kaart :9

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Vinand schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:39:
Vaio E14P is redelijk en 14" maar die vind ikzelf niet te adviseren aangezien ik niet zo een fan ben van de E series onder sony, tevens hebben die ook amd wat er bij jou zonder logische reden niet mee gaat.

Sony E14P, Is te modden via de website www.sony.nl
nieuws: Sony kondigt Vaio E 14P-notebook aan

De enige andere is de Dell XPS 14/14z...
En die zijn gewoon heel erg matig.. wel stukken beter dan de Sony in mijn mening.. (maar wel weer foeilelijk terwijl die Sony wel echt netjes eruit ziet).

Tevens kun je misschien beter kijken naar de 13" formaat laptops, die zijn over het algemeen gewoon veel beter kwa prijs/kwaliteit en mobiliteit/specs verhouding.
Dan zou je kunnen kijken naar de Vaio S13... Zo een beetje een van de beste bang for bucks laptops in dit segment en het heeft ook een Nvidea Geforce Kaart :9
Sowieso geen van van Sony, vind de prijs/kwaliteit erg vaak niet goed, ik kan even gaan kijken naar een 13" inderdaad maar dit lijkt me weer meteen erg klein.
Ik kijk nog even verder naar Lenovo, misschien dit zonder die ivy ofzo en dan iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
droppienl schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:43:
[...]

Ik kijk nog even verder naar Lenovo.
Bij Lenovo ga je zeker slagen maar voor de prijs pak je wel de onderkant. De S430 heb je waarschijnlijk geselecteerd vanwege de resolutie. Wil je een fatsoenlijke laptop met fatsoenlijk scherm dan zit je zo boven de € 800,-. Mag het ook een 1366x768 scherm zijn kijk dan vooral eens naar de E420!
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E420s (NWD7SMH)

Een tweedehands T420s zou misschien zelfs een interessantere keuze kunnen zijn. Lenovo kan je prima 2ehands aanschaffen. Voor hetzelfde bedrag heb je dan meer.

Doe jezelf een lol en schaf geen Acer aan. Helemaal niet in die € 900,- moet kosten. Acer staat niet bekend om de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
RolfLobker schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:54:
[...]
Doe jezelf een lol en schaf geen Acer aan. Helemaal niet in die € 900,- moet kosten. Acer staat niet bekend om de kwaliteit.
Ikr, ik heb een Acer PC en het is net als een oldtimer, altijd sleutelen aan dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Dysmael op 19-06-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
droppienl schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:43:
[...]

Sowieso geen van van Sony, vind de prijs/kwaliteit erg vaak niet goed, ik kan even gaan kijken naar een 13" inderdaad maar dit lijkt me weer meteen erg klein.

[...]

Ik kijk nog even verder naar Lenovo, misschien dit zonder die ivy ofzo en dan iets goedkoper.
Droppiennl, ik ga je eventjes wakker schudden van je mentaliteit hoor :+

*shake shake shake* :9

Je moet niet zomaar een product beoordelen op basis van het merk. Zo kun je ook niet zomaar een product afwijzen alleen omdat het een Acer is, of omdat het een Sony is.

Elke merk heeft een heleboel individuele laptop lijnen. En die zijn allemaal verschillende van elkaar. Natuurlijk ben ik het met je eens dat Sony en Apple over het algemeen met name in de budget modellen heel erg duur zijn. Vandaar dat ik al vertelde dat ik geen groot fan was van de E serie.

Maar dit geld niet voor alle laptops, Zo heeft Sony ook de S13 en de S15 series. Dat zijn zo een beetje op dit moment een van de meest prijstechnische en kwalitatieve modellen die te koop zijn in het "portable" serie. Ook is de Vaio Z een briljante laptop. Hetzelfde geld voor Apple, de macbooks zijn gewoon ontzettend duur met een relatief lage resolutie schermen. Terwijl de All in one van Apple (Imacs) eigenlijk prijs technisch beter is dan bijna elke concurrerende all in one's van bijvoorbeeld HP, Dell en Sony. Dus een merk zegt helemaal niks

Hetzelfde geld ook voor een merk als Acer, waar het hier een trend is om een acer af te kraken op de reputatie die het heeft. NAtuurlijk heeft acer weleens laptops gehad die zwaar matig waren en kwalitatief onvoldoende. Maar ook heeft Acer zat laptopjes gehad van 400/500 euro die juist kwalitatief heel erg goed waren met daarbij ook nog een hele mooie prijs kwaliteit verhouding. Ook zijn er zat mensen die een Acer zonder probleem hadden voor 5 jaren... In tegendeel, ik heb zat laptopjes gezien van Asus (N53) en Apple (Nvidea) die zo ongelooflijk veel problemen hadden en waar de asus letterlijk afbrak van de brakke kwaliteit...

Dus ook aan de mensen hierboven is het erg fout om een product af te zeiken op basis van het merk. Dus Acer is zeker een redelijk goed merk, zo lang je maar eentje hebt, die geen throttling problemen heeft of een brak toetsenbordje wat meestal van te voren voor je uitgezocht is in 1 van de vele reviews online...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Vinand schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:11:
[...]

Droppiennl, ik ga je eventjes wakker schudden van je mentaliteit hoor :+

*shake shake shake* :9

Je moet niet zomaar een product beoordelen op basis van het merk. Zo kun je ook niet zomaar een product afwijzen alleen omdat het een Acer is, of omdat het een Sony is.
[...]
Haha ik weet het, ik kom tegenwoordig net over mijn angst voor Dell heen, sony heb ik nog niet echt naar gekeken maar ik zie ze staan in ieder geval niet hoog op het lijstje. :+

Toch heb je gelijk want natuurlijk zal er vast wat bij zitten.

even OT: Ik nijg (spel je dat zo?) toch naar een Dell 14z lijkt me erg mooi spul, er zit ongeveer in wat ik hebben wil voor de prijs die ik wil betalen en dan ook nog 14" maar mochten er nog betere suggesties zijn meld ze dan! overigens wil ik wellicht wel nog even wachten tot ze die nieuwe xps14z dingen gaan uitbrengen, misschien kan ik die oude dan met wat korting halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
droppienl schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:21:
[...]

Haha ik weet het, ik kom tegenwoordig net over mijn angst voor Dell heen, sony heb ik nog niet echt naar gekeken maar ik zie ze staan in ieder geval niet hoog op het lijstje. :+

Toch heb je gelijk want natuurlijk zal er vast wat bij zitten.

even OT: Ik nijg (spel je dat zo?) toch naar een Dell 14z lijkt me erg mooi spul, er zit ongeveer in wat ik hebben wil voor de prijs die ik wil betalen en dan ook nog 14" maar mochten er nog betere suggesties zijn meld ze dan! overigens wil ik wellicht wel nog even wachten tot ze die nieuwe xps14z dingen gaan uitbrengen, misschien kan ik die oude dan met wat korting halen?
Sony is kwalitatief over het algemeen uitstekend.. Het grote minpunt van Sony is de Service die geen reet waard is (wat tevens triest genoeg nog erger is bij: Apple, Hp, Acer, Packard Bell, Compaq etc.)

Dell is een merk die kwalitatief heel erg wisselvallig is in de machines die ze maken. Zo is de XPS 15Z een lopende hell die je jezelf nooit zou willen aansmeren (slechtste bouwkwaliteit ooit), en zo is de de Dell XPS 15 ook de afgelopen half jaar de meeste aangeprezen en dominante laptop geweest op de tweakers forum vanwege het enorm goede scherm en de geweldige kwaliteit/specs verhouding. Dus je angst voor Dell is echt heel erg misplaatst.

Weet je trouwens zeker dat 13.3" te klein is voor je? Anders zou de Vaio S13 echt perfect zijn voor jouw:
Lekker mobiel, erg goede accuduur en kwaliteit, Mooie specs, ODD, Gforce 640M en een retegoede 1600x900 IPS scherm.. Kun je ook voor een hele leuke prijs krijgen als je de Sony studentenkorting inschakelt.

Ten tweede zou ik als je het toch te klein vind maar gaan voor de XPS 14z... Is over het algemeen een matige laptops die jammer genoeg vooral faalt op schermkwaliteit... (Lage resolutie en slechte beeldkwaliteit). Tevens ook redelijk matig tot goed op alle andere fronten: gewicht, accu, specs... Maar deze is wel in de 14" laptops de beste wat je kan vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Vinand op 19-06-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Sorry, maar Apple heeft de beste klantenservice die er maar bestaat.
Ze zijn niet de goedkoopste, maar wanneer ze ipads kosteloos met nieuwe vervangen terwijl het defect is gegaan door eigenschuld, snap ik niet dat sommige mensen nog wat te mekkeren hebben over hun service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
bladerash schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:53:
Sorry, maar Apple heeft de beste klantenservice die er maar bestaat.
Ze zijn niet de goedkoopste, maar wanneer ze ipads kosteloos met nieuwe vervangen terwijl het defect is gegaan door eigenschuld, snap ik niet dat sommige mensen nog wat te mekkeren hebben over hun service.
Onzin: Apple heeft nog een hele lange reputatie betreft het niet nakomen van het 2 jaar termijn... Daarnaast zijn ze de eerste die alles afwentelen op eigen schuld en het feit of de consument wel of geen apple care service zooi heeft aangeschaft. (een pakket duurder is dan de gemiddelde verzekering en wat tevens al wettelijk in je garantie hoort te zitten) Apple is tevens al 4x eerder behandeld in kassa/radar.

Dat er mensen zijn met redelijke ervaringen, zo heb je ze ook bij Sony waar mensen kosteloos hun accessoires vergoed kregen toen er iets mis mee was (Zelfs gescheurde tassen ja), of na een periode van 10 dagen reparatietermijn waardebonnen kregen van 50 euro of zelfs meer, en ook zat mensen die uitstekende reparaties hadden na 2/3 dagen waar die periode grappig genoeg ongekend is voor Apple. Maar toch ga ik niet zeggen dat de service goed is, want dat is het over het algemeen gewoon niet.

Goede service is er maar eentje: Dell!
Die sturen een monteur naar je huis toe, repareren hem de dag nadat je gebeld heb en repareren het voor je ogen en nog met fantastische nazorg. Daarnaast zijn ze de eerste om productie fouten te erkennen en eerlijk zijn in het nakomen van de service hoe dat ook zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:29
pricewatch: Samsung 300V3A-S04NL

Ik heb deze, en hij bevalt zeer goed!

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst gefeliciteerd met je slagen!

pricewatch: Acer Aspire 4755G-2436G50MN

Wel acer, maar behalve de harde schijf alle dingen die je zocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Ten eerste allemaal hartstikke bedankt voor alle advies! Maar ik heb me toch door jullie laten overhalen om dan voor de 13" te gaan aangezien je daar inderdaad een betere prijs/kwaliteit krijgt, vooral bij sony!

Ik heb mijn ogen laten vallen op de T serie, ik ga hier eerst nog even naar rondzoeken (zijn ze wel kwalitatief in orde etc.) dit zijn de specs

Uw configuratie
Processor: Intel® CoreTM i5-3317U, 1.7GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Zilver
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 8 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
Display: 33,7cm LCD 1366 x 768 + camera
Microsoft® Office 2010: Office 2010 Starter + Acrobat
Antivirusprogramma: Geen bescherming
McAfee Online Backup: McAfee Online Backup proef
Adobe® Creation: Zonder Adobe Creation
Adobe® Lightroom®: Zonder Adobe Lightroom 3
Tevens meegeleverd
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
Batterij: Batterij werkt maximaal 7 uur
AC-adapter: 1 AC-adapter
Camera: HD digitale camera
Draadloos LAN: Draadloos LAN (IEEE 802.11bgn)
Grafische kaart: Intel® HD Graphics 4000
Taal en toetsenbord: Nederlands (QWERTY)
USB-poort(en): 1x USB 2.0 + 1x USB 3.0

Dat allemaal bij elkaar voor 750 euro. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:50
nm niet goed gekeken

[ Voor 95% gewijzigd door Tomino op 21-06-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caseyin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-09-2024
droppienl schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:01:
Tevens meegeleverd

Dit lijkt erg veel op 14-inch de HP Envy 4-1030ed echter dan met 32GB SSD en 500GB Harddisk. Wel iets duurder 849,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
droppienl schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:01:
Ten eerste allemaal hartstikke bedankt voor alle advies! Maar ik heb me toch door jullie laten overhalen om dan voor de 13" te gaan aangezien je daar inderdaad een betere prijs/kwaliteit krijgt, vooral bij sony!

Ik heb mijn ogen laten vallen op de T serie, ik ga hier eerst nog even naar rondzoeken (zijn ze wel kwalitatief in orde etc.) dit zijn de specs

Uw configuratie
Tevens meegeleverd

T serie is wel een geinige ultrabook, vooral de bouwkwaliteit, afwerking en de koeling is meer dan uitstekend. Alleen het scherm is helemaal niet geschikt voor buitenhuis/veel verlichting gebruikt... (160nits max is heel erg laag).

Ook hoor ik klachten over gebruikers dat de T serie veel herrie kan maken onder ondanks de lage temperatuur en load. Het geinige is dat de vaio T ventilator koude lucht blaast (Cpu bij 38 graden 8)7 ) wat dus duidelijk is dat het een softwarematige fout is in de BIOS... Ik verwacht wel dat hier heel spoedig van Sony of de slimme Vaio T gebruikers een oplossing voor komt maar als je niet tegen geluid kan dan is het zeker een punt om mee te nemen in je beslissing.

De Vaio S13 is daarintegen op bijna elk front een betere deal dan de Vaio T als je naar een prijs gaat van 750 euro. De T is leuk voor de basis config van 650 euro, maar dankzij de ULV troep van Intel is de basis configuratie van de S13 (i5) al krachtiger dan de ULV i7 die configureerbaar is voor de Vaio T.

Tevens zou ik je adviseren om ook minimaal een hybride SSD+HDD te configureren. Deze laptop kan daar heel erg veel snelheid en voordeel uithalen. Succes!!!

Pagina: 1