high end gaming proccesor

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.401 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
Hallo. mede tweakers.
ik ben al een paar maanden de ultime pc voor gaming ect voor me zelf aan het samen stellen.

gallery: rayhvh

en nu zit ik nog met een probleempje.

namelijk een high end proccesor.

voor gaming zie ik vaak mensen met een i5, 2500k. maar ik vraag me af of dat onderhand niet erg veroudert is.
en wel snel genoeg is.

me budget van proccesor doe ik het liefst onder de 600 euro.
intel of amd.
al hoor ik dat intel beter is voor gaming.

nu heb ik ook gekeken naar de 3770k. omdat die wat nieuwer is. en sneller is.
maar ik hoor dat je een 2700k veel harder kan laten gaan. vanwege slechte koelpasta.
is dit aan te raden om zelf de koelpasta te vervangen als je hem overclockt??
of gewoon niet overclocken?

alvast bedankt voor de gene die me veder kan helpen :*)

edit: vergete te melden.
is dit ook goed voor gaming??
pricewatch: Intel Core i7 980
en overclocken. en is deze niet ook iets veroudert? :)

[ Voor 11% gewijzigd door rayhvh op 19-06-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Laatst online: 21-04 10:19
2500k en je kunt nog zo'n 5 jaar gamen denk ik zo
te langzaam... kom zeg

dat koelpastaverhaal klopt wel, SB clockt wat hoger, ik heb zelf een 2500k op 4.8 gHz lopen onder een Mugen 3 met standaard pasta, met dit weer 30 graden idle

[ Voor 52% gewijzigd door NinjaTuna op 19-06-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
ja.. dat kan me HD6850
ook nog wel.. maar das niet wat ik wou weten.
ik vind het gewoon raar om een 1000 euro videokaart te kopen met een I5je.
iemand een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

En waarom zou je €1000 willen geven aan een videokaart??
Zelfs voor een High end game PC is dat overdreven...
Eigenlijk heb ik nog een opmerking. Heel je wenslijst is redelijk overdreven hoor.

Ik zou je CPU naar een 2500K veranderen, je gpu naar iets wat niet zoveel geld kost. Er zijn vast wel andere topics die je kunnen helpen bij de zoektocht van je GPU.

Althans mijn mening

[ Voor 33% gewijzigd door jordy-maes op 19-06-2012 19:04 ]

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roggel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Volgens mij heb je geen idee waar je mee bezig bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
oke. ik zal kijken

[ Voor 93% gewijzigd door rayhvh op 19-06-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
2500k en je kunt nog zo'n 5 jaar gamen denk ik zo
te langzaam... kom zeg
En waarom zou je €1000 willen geven aan een videokaart??
Zelfs voor een High end game PC is dat overdreven...
Eigenlijk heb ik nog een opmerking. Heel je wenslijst is redelijk overdreven hoor.
Volgens mij heb je geen idee waar je mee bezig bent..
Waar slaat dat allemaal op dan?
Met zon systeem weet je tenminste zeker dat je nog even vooruit kan ;)

Maar met een i5 kun je wel een tijd vooruit, als je het geld ervoor hebt en bereid ben het hier aan uit te geven kan je altijd nog een goede i7 pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou dan de i5 3570 doen (scheelt toch alweer 100 euro dacht ik). i7 is sowieso overkill en voor gaming vaak zelfs trager. Een videokaart met 4GB geheugen is ook dik overkill, ik heb eentje met 1GB (6870) en gaat met alles ook heel erg goed mee! Ik zou dan dus eerder een 2GB videokaart nemen. Het geld wat je daarmee in je zak steekt, steek je gedeeltelijk in RAM, dat is zo duur niet meer en met 16GB ga je echt verschil merken met álles, dat heb ik althans wel!

Ook voor een voeiding zou ik een goedkopere nemen, 163 euro voor een voeding is heel veel. Pak bijvoorbeeld pricewatch: Seasonic X-560 80+ Gold is 40 euro goedkoper en volgens Anandtech een goede voeding.

[ Voor 96% gewijzigd door CH4OS op 19-06-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDragon2002
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 08:20
Heb zelf een i7 3930K welke ik bij geen enkele game boven de 30% load uit heb zien komen, en dat bij geweldig weinig temperatuur toename. Verder genoeg fysieke cores om later wat zwaardere multi-core games (of applicaties) te kunnen ondersteunen.

[ Voor 5% gewijzigd door TheDragon2002 op 19-06-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Probleem is alleen dat de hyperthreading vaak juist zorgt voor een performance afname, waardoor in veel games de i5 sneller is. Als je de PC voor gaming gebruikt geef je dus meer geld uit, terwijl je tov de i5 minder performance krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
TheDragon2002 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:12:
Heb zelf een i7 3930K welke ik bij geen enkele game boven de 30% load uit heb zien komen, en dat bij geweldig weinig temperatuur toename. Verder genoeg fysieke cores om later wat zwaardere multi-core games (of applicaties) te kunnen ondersteunen.
bevalt het genoeg om nu nog te kopen ?
ItWasntMe schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:09:
[...]

[...]

[...]

Waar slaat dat allemaal op dan?
Met zon systeem weet je tenminste zeker dat je nog even vooruit kan ;)

Maar met een i5 kun je wel een tijd vooruit, als je het geld ervoor hebt en bereid ben het hier aan uit te geven kan je altijd nog een goede i7 pakken :)
inderdaad.. het is mijn hobby en ik weet niet wat ik anders met me geld moet doen ? mezelf kapot zuipe 8)7

neej maar serieus. ik wil een high end. + heb het geld ervoor. dus dingen als. 7850 crossfire zijn ook goed. helpt niet veel :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rayhvh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:17:
bevalt het genoeg om nu nog te kopen?
De iX 3000 serie is de nieuwe Ivy Bridge.
rayhvh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:17:
inderdaad.. het is mijn hobby en ik weet niet wat ik anders met me geld moet doen ? mezelf kapot zuipe 8)7
Je kan ook leuke accessoires natuurlijk erbij kopen. Het is toch niet dat het geld op moet of wel? ;)
neej maar serieus. ik wil een high end. + heb het geld ervoor. dus dingen als. 7850 crossfire zijn ook goed. helpt niet veel :O
Ik heb het geld ook wel, maar ik wil niet, omdat ik het geld wél heb, zoveel geld uitgeven. Ik wil de meeste bang for the buck, maar kan aan mij liggen.

[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 19-06-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDragon2002
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 08:20
Ik ben er erg tevreden over, samen met een (goed) H80 koelertje erop komen mijn temps tijdens gamen niet boven de 50 graden uit (temps MB zijn dan rond de 32 graden)
Weet trouwens niet of je nog op budget uitkomt als je het moederbord ook meeneemt ....

[ Voor 21% gewijzigd door TheDragon2002 op 19-06-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
CptChaos schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:09:
Ik zou dan de i5 3570 doen (scheelt toch alweer 100 euro dacht ik). i7 is sowieso overkill en voor gaming vaak zelfs trager. Een videokaart met 4GB geheugen is ook dik overkill, ik heb eentje met 1GB (6870) en gaat met alles ook heel erg goed mee! Ik zou dan dus eerder een 2GB videokaart nemen. Het geld wat je daarmee in je zak steekt, steek je gedeeltelijk in RAM, dat is zo duur niet meer en met 16GB ga je echt verschil merken met álles, dat heb ik althans wel!

Ook voor een voeiding zou ik een goedkopere nemen, 163 euro voor een voeding is heel veel. Pak bijvoorbeeld pricewatch: Seasonic X-560 80+ Gold is 40 euro goedkoper en volgens Anandtech een goede voeding.
heb je wel eens metro 2033 gespeelt?? ik heb ook die kaart ATM. en kom niet boven de 11 fps....
CptChaos schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:16:
Probleem is alleen dat de hyperthreading vaak juist zorgt voor een performance afname, waardoor in veel games de i5 sneller is. Als je de PC voor gaming gebruikt geef je dus meer geld uit, terwijl je tov de i5 minder performance krijgt.
echt waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-08 23:45

DMZ

7970 in CrossFire of de 670 TOP in SLI. Goedkoper en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
DMZ schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:18:
7970 in CrossFire of de 670 TOP in SLI. Goedkoper en sneller.
7970 in crossfire zat ik wel aan te twijfelen ja.
dit is in de meeste games niet sneller. maar wel goedkoper en bij uitzonderingen sneller omdat je 3 gig vram hebt. in plaats van 2gb (mirror toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heb een 3770, dus geen K-versie (overclocken doe ik toch niet, vind ik voor mij niet nodig), met een Scythe Shuriken. Gewoon andere koelpasta erop gedaan, geen hitteproblemen, idle rond de 35 graden. Games draaien goed, temps tijdens gamen weet ik niet. Heb ook geen problemen met hyperthreading zoals hierboven gemeld. Ik durf niet te vergelijken met een i5, maar ik denk dat die ook goed is met gamen hoor, de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rayhvh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:18:
heb je wel eens metro 2033 gespeelt?? ik heb ook die kaart ATM. en kom niet boven de 11 fps....
Metro 2033 heb ik niet gespeeld, maar als ik zo gehoord heb, is dat ook een game wat qua performance betreft te vergelijken is met GTA4.
Ruubster schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:20:
Heb een 3770, dus geen K-versie (overclocken doe ik toch niet, vind ik voor mij niet nodig), met een Scythe Shuriken. Gewoon andere koelpasta erop gedaan, geen hitteproblemen, idle rond de 35 graden. Games draaien goed, temps tijdens gamen weet ik niet. Heb ook geen problemen met hyperthreading zoals hierboven gemeld. Ik durf niet te vergelijken met een i5, maar ik denk dat die ook goed is met gamen hoor, de komende jaren.
Ik zeg ook niet dat het een "probleem" is. Ik zeg alleen dat Hyperthreading tijdens gamen voor performance loss zorgt. Dan is het zonde van je geld om er wél meer euro's voor neer te leggen, terwijl je er (juist omdat je gaat gamen) niets aan hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 19-06-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
CptChaos schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:20:
[...]
Metro 2033 heb ik niet gespeeld, maar als ik zo gehoord heb, is dat ook een game wat qua performance betreft te vergelijken is met GTA4.
ja. ik zou toch graag de aankomende gta goed willen spelen. (en die daarop ;))
maar ik wil echt elke toekomstige game (die gta, watchdogs, ect ect) kunnen maxen.

en games als borderlands 2.

[ Voor 3% gewijzigd door rayhvh op 19-06-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De i5 2500 is in principe dan ook echt voldoende. Als je nog géén i5 hebt, zou ik die 5 tientjes extra neerleggen voor een i5 3570.

[ Voor 69% gewijzigd door CH4OS op 19-06-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
CptChaos schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:25:
Dan heb je aan de i5 3570 ook nog echt wel voldoende.
en als ik nou ook snel wil opstarten (heb al een SSD.)
en eventueel video wilt renderen.

het lijkt me dat ze niet de duurdere procc op de markt brengen terwijl de i5 het snelste zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rayhvh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:27:

het lijkt me dat ze niet de duurdere procc op de markt brengen terwijl de i5 het snelste zijn
Voor opstarten is het vooral afhankelijk van de hardeschijf, een SSD is dan wel mooi! :)
Ah, dus je wilt méér dan alleen gaming? Video renderen ook? Dan is het ook wel afhankelijk van hoeveel je dat doet en of je het dan waard vind om dat extra geld, voor dat kleine beetje extra performance (eventueel dus voor die keer dat je een video laat renderen) er aan uit te geven. De i7 is meer voor de zakelijke desktop markt imo, waar je bijvoorbeeld naast renderen (wat je ook (of beter juist) door de videokaart kan laten doen) ook met CAD-tekeningen kan werken en dergelijke.

Duurder hoeft dus niet per se beter te betekenen. Dat Intel (en de winkels) het ook aan consumenten verkopen, dat is omdat mensen vaak nog altijd denken dat het duurste het beste is. Maar dat is al jaren niet meer. Waarom denk je dat op de frontpage elke keer een best buy guide verschijnt? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 19-06-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:56
Qua sneller opstarten maakt praktisch alleen de harddisk uit.
Hyper threading heeft bij videorendering vaak wel zin, dus dan is het wel het overwegen waard.

Maar even snel naar je lijstje gekeken zou ik eerder iemand een paar duiten betalen om een pc voor je te bouwen en samen te stellen, want het lijstje is vooral een voorbeeld hoe je veel geld over de balk kan smijten. Wil je het toch zelf doen (kan ik me goed voorstellen), kijk dan voor de grap een keer naar een best buy guide, volg de bbg topics en baseer je systeem daar op. Dan heb je minimaal een net zo snel systeem en houd je nog wat over om wat biertjes van te gaan drinken in de kroeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastard op 19-06-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 05:46
rayhvh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:27:
[...]

In games is de i5 het snelst. De i7 is pas sneller als hypertreading gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
oke.
dus een i5 3570 (K)
is beter als een i7 3770 (K)

en welke is beter voor overclock. of moet ik dan de 2500 hebben

http://www.tomshardware.c...iew-overclock,3106-4.html
hier word de Core i7-3930K aanbevolen. als is die idd wel iets duurder als de i5.

Best Gaming CPU for $590: (or for any price)
Core i7-3930K

[ Voor 47% gewijzigd door rayhvh op 19-06-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rayhvh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:32:
oke.
dus een i5 3570 (K)
is beter als een i7 3770 (K)

en welke is beter voor overclock. of moet ik dan de 2500 hebben
Voor overclocken is de K-variant het interessantste, die zijn namelijk multiplier unlocked. De i5 3570K zou ik dan dus nemen.
http://www.tomshardware.c...iew-overclock,3106-4.html
hier word de Core i7-3930K aanbevolen. als is die idd wel iets duurder als de i5.

Best Gaming CPU for $590: (or for any price)
Core i7-3930K
Zonder benchmarks die hun mening kunnen staven zou ik die pagina met een korrel zout nemen. Daarnaast is de genoemde 3930 CPU een Sandy Bridge. Als je nog geen iX CPU hebt, zou ik voor een Ivy Bridge gaan. Zijn namelijk iets zuiniger, met een iets betere performance dan de Sandy Bridges.

[ Voor 102% gewijzigd door CH4OS op 19-06-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
rayhvh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:00:
ja.. dat kan me HD6850
ook nog wel.. maar das niet wat ik wou weten.
ik vind het gewoon raar om een 1000 euro videokaart te kopen met een I5je.
iemand een goed idee?
Waarom zou je dan ook in godsnaam een videokaart (of twee, whatever) kopen van duizend euro? Wat wil je nu eigenlijk, gamen op ultra, of vertellen dat je een PC van een paar duizend euro hebt staan zodat mensen die er wel wat van weten je uitlachen omdat ze zelf een machientje hebben staan van honderden euro's minder wat het zelfde resultaat behaalt.

In het laatste geval zou ik zorgen dat je twee xeons haalt met 2x 512gb SSD in Raid0 + GTX690 SLI en als het effe kan 64 gb RAM waar geen zak mee kunt.

Als je gewoon wilt zorgen dat je nog een aantal jaar vooruit kunt met de setup die je nu haalt lees je de berichten die in dit topic gepost zijn en neem je een i5 of i7 (met vier cores), zoek zelf maar uit of je hyperthreading belangrijk genoeg vindt voor die ~tachtig euro en of je Ivy Bridge te verkiezen vindt boven Sandy Bridge. Dan kun je die honderden euro's extra in je zak steken voor wat zinvollers en ook nog eens vertellen dat je efficiënt een PC in elkaar gedraaid hebt. Dat zou ik persoonlijk meer waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-08 23:45

DMZ

Welkom bij marketing. i5 is in games gewoon sneller 80% van de tijd. Als je het geld hebt, ga gerust voor een i7, zal je in de toekomst misschien nog helpen.

Echter kan ik je nu al garanderen dat je toekomstige games binnen een jaar of 2 niet meer kunt maxen. De techniek gaat daat te snel voor, slechte ports zijn ook common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
NinjaTuna schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:59:
[...]

Waarom zou je dan ook in godsnaam een videokaart (of twee, whatever) kopen van duizend euro? Wat wil je nu eigenlijk, gamen op ultra, of vertellen dat je een PC van een paar duizend euro hebt staan zodat mensen die er wel wat van weten je uitlachen omdat ze zelf een machientje hebben staan van honderden euro's minder wat het zelfde resultaat behaalt.

In het laatste geval zou ik zorgen dat je twee xeons haalt met 2x 512gb SSD in Raid0 + GTX690 SLI en als het effe kan 64 gb RAM waar geen zak mee kunt.

Als je gewoon wilt zorgen dat je nog een aantal jaar vooruit kunt met de setup die je nu haalt lees je de berichten die in dit topic gepost zijn en neem je een i5 of i7 (met vier cores), zoek zelf maar uit of je hyperthreading belangrijk genoeg vindt voor die ~tachtig euro en of je Ivy Bridge te verkiezen vindt boven Sandy Bridge. Dan kun je die honderden euro's extra in je zak steken voor wat zinvollers en ook nog eens vertellen dat je efficiënt een PC in elkaar gedraaid hebt. Dat zou ik persoonlijk meer waarderen.
omdat k nu een pc heb van 900 euro. ik dacht o. dat ken wel vooruit. en het zelfde jaar nog games op medium aan het draaien ben. omdat ik ze niet maxen kan.

"of vertellen dat je een PC van een paar duizend euro hebt staan zodat mensen die er wel wat van weten je uitlachen"

nah. ik ken niet zo veel mensen die dat intresseren.
daarbij is een 690 of 680 sli helemaal niet zo gek / over kill tegewoordig.
als je kijkt naar de games die er uit komen wat die nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Het lijkt er op dat ik het structureel niet met je eens ben, dus ik wens je veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
NinjaTuna schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:51:
Het lijkt er op dat ik het structureel niet met je eens ben, dus ik wens je veel succes.
nouwja. bedankt voor de hulp dan in iedergeval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 07:12

paularts

Paulux !!!!!!

omdat k nu een pc heb van 900 euro. ik dacht o. dat ken wel vooruit. en het zelfde jaar nog games op medium aan het draaien ben. omdat ik ze niet maxen kan.
Alles wat je vandaag koopt is morgen verouderd, Dus als jij nu een kaartje van 1000E in je computer duwt kun je over een jaar een kaartje kopen van 200E die jou kaart er 2x uitrent.

Dus ik zou kijken voor een upgradebaar socket.. gaat niet gebeuren van we zitten op de toc.. Helaas dus een proc die nog wat overclocked kan worden. (i5/i7 jou keuze afhankelijk van belasting/progs)
Videokaart waar je nu en morgen je games mee kunt spelen. Iedere kaart van 500E nieuwe gen. Hou je die andere 500 voor over 1/1,5 jaar kun je dan weer een nieuwe kopen.

just my 2ct

[ Voor 0% gewijzigd door paularts op 19-06-2012 21:01 . Reden: mf'in typtyfus ;) spelling leesbaarheid etc ]

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
ja dit word vaker gezecht. maar zoals ik gemerkt heb kan je blijfen wachten. het word altijd sneller en sneller.
toch zie ik nu nog wel mensen die een 5870 draaien. en goed kunnen gamen op max

en 1 x 7970 draait gewoon niet alles maxed out op 2540 x 1260 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
en 1 x 7970 draait gewoon niet alles maxed out op 2540 x 1260 ofzo.
Je hebt echt werkelijk geen idee waar je over praat ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
kaygoffin schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:13:
[...]

Je hebt echt werkelijk geen idee waar je over praat ofwel?
als revieuws het toch zeggen? dan is het toch zo. feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet gewoon niet nu van al je geld af willen: koop een goede pc, leg de rest apart voor weer een goede over 2 jaar, heb je veel meer aan! nu betaal je voor 20% extra prestaties 80% meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
rayhvh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:15:
[...]

Ik had het over de resolutie die je noemde, daaruit leid ik af dat je niet bijster veel verstand van zaken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

rayhvh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:15:
[...]

Omdat alle reviews even correct zijn..

Al eens gekeken naar het verschil in prijs..? Jouw GTX690 is bijna 3x zo duur. En jij wilt deze gaan vergelijken met een HD7970..?

Daarnaast is een GTX690 Dual GPU (SLI op 1 PCB dus) en een HD7970 gewoon single GPU.

Lees je in over de stof, en vergelijk videokaarten uit hetzelfde prijssegment.

2, HD7970's trekken alles op die resolutie maxed out. En doen dit voor 300 euro minder.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
ik zou juist een hele andere kant omslaan en voor de 2011 socket gaan.

en natuurlijk gaat iedereen hier zeggen: ja ivy bridge is goedkoper mok mok mok.

NEE

er is 1 hele goedkope 2011 cpu die er op het moment te koop is, weliswaar een quadcore, maar deze rent wel rondjes om de 3770(K), en dan heb ik het over de Intel 3820.

Deze hoef je niet eens over te klokken wil je sneller zijn dan ivy bridge :)

pricewatch: Intel Core i7 3820 Boxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Omdat een i7 veel toevoegt in games boven een i5 dus :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
CptChaos schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:32:

[...]
Zonder benchmarks die hun mening kunnen staven zou ik die pagina met een korrel zout nemen. Daarnaast is de genoemde 3930 CPU een Sandy Bridge. Als je nog geen iX CPU hebt, zou ik voor een Ivy Bridge gaan. Zijn namelijk iets zuiniger, met een iets betere performance dan de Sandy Bridges.
benchmarks zijn er genoeg, heb er ook al genoeg te zien om te zeggen dat die 2011 socket echt duizend rondjes meer rent dan ivy bridge's.

lga 2011 vernietigd lga 1155, dat is gewoon een feit

daarbij is socket LGA 2011 een high-end platform, dus geen platformpje uit het mid-range segment zoals de 1155 (zowel sandy als ivy-bridge) wat dus wil zeggen dat het ook langer mee gaat, en desnoods later (wanneer je CPU een beetje begint te verouderen) dat je ook nog kan upgraden.

[ Voor 19% gewijzigd door w4v3g0d op 19-06-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
Je komt hier om advies te vragen, iedereen zegt: het kan de helft goedkoper zonder prestaties in te leveren (let op: voor jouw doel, games in dit geval) en vervolgens kom je continue met tegenargumenten en probeer je je zin door te drijven. Je hoeft niks met alle adviezen te doen en je mag ook rustig €2500,- uitgeven aan je pc, maar geef dan gewoon aan dat je je eigen plan gaat trekken, dan kunnen we dit topic sluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
zonder presaties verlies...
srsly..
maar ik vroeg gewoon welke proccesor er nou echt high end is. echt voor gaming

[ Voor 5% gewijzigd door rayhvh op 19-06-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
rayhvh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:40:
zonder presaties verlies...
srsly..
:+
rayhvh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:40:
maar ik vroeg gewoon welke proccesor er nou echt high end is. echt voor gaming
Intel 3820, goedkoop en vernietigt alle andere mid-range sockets/platformen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Inderdaad. Maar niet in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelste processor onder de €600 (volgens mij)

Waarom zegt iedereen trouwens steeds dat hij goedkoper moet zoeken, als hij het geld heeft en het wil uitgeven is dat toch zijn goed recht.

Edit: Zie dat je die zelf al had bedacht 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
D4NG3R schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:44:
Inderdaad. Maar niet in games.
ook in games knuppel :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
Intel 3820, goedkoop en vernietigt alle andere mid-range sockets/platformen
Dit klopt, maar geldt dit ook voor games of geldt het voor andere toepassingen? (Ik wil dus ingame vergelijkingen zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
kaygoffin schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:46:
[...]

Dit klopt, maar geldt dit ook voor games of geldt het voor andere toepassingen? (Ik wil dus ingame vergelijkingen zien)
dat is het nadeel: die zijn er dus niet 8)7 |:(
komt omdat dit nogsteeds een beetje onbekende processor is.

en ik krijg een beetje het gevoel dat veel mensen een beetje Intel/Sandy/Ivy fanboy's zijn *NO OFFENCE* correct me if i'm wrong.

ik snap dan ook wel dat het AMD gewoon vies hard inhaalt qua snelheid maar alsnog, daar zie je in games echt geen performance verschil in! (of iig bijna niet :+ )

[ Voor 37% gewijzigd door w4v3g0d op 19-06-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:45:

De snelste processor onder de €600 (volgens mij)

Waarom zegt iedereen trouwens steeds dat hij goedkoper moet zoeken, als hij het geld heeft en het wil uitgeven is dat toch zijn goed recht.
Helemaal mee eens, maar waarom opent ie dan een topic? Volgens mij is het de bedoeling dat je hier vragen stelt om advies in te winnen (en als je een beetje slim bent er ook iets mee doet)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
kaygoffin schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:48:
[...]

Helemaal mee eens, maar waarom opent ie dan een topic? Volgens mij is het de bedoeling dat je hier vragen stelt om advies in te winnen (en als je een beetje slim bent er ook iets mee doet)....
dat ding is idd nog steeds RE-TE-SNEL! maar alsnog, waarom zou je dan niet voor een wat nieuwer platform gaan waar je weer het voordeel hebt van meer DDR3 dimm's, PCIe 3.0 etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joost mag het weten, zeker omdat hij naar mijns inziens al de beste processor voor zijn budget had gevonden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
hardwarejunk schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:50:
[...]

dat ding is idd nog steeds RE-TE-SNEL! maar alsnog, waarom zou je dan niet voor een wat nieuwer platform gaan waar je weer het voordeel hebt van meer DDR3 dimm's, PCIe 3.0 etc. etc.
ik weet niet goed wat je bedoelt met 'dat ding'? Ik zei dat omdat het me meer gaat om de houding van de TS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:52:
Joost mag het weten, zeker omdat hij naar mijns inziens al de beste processor voor zijn budget had gevonden 8)7
welke bedoel je dan slimmerd?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS en mijn 1ste post pricewatch: Intel Core i7 980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom niet dat EVGA bordje kopen, waar je 2 Xeons uit de 1366 familie moet inprikken? Kost je alleen al aan procs en mobo meer dan 1000 euro.

Nou, 24gb triplechannel geheugen erin.

Quadsli of quadfire kaartjes, kun je helemaal lachen.

Kilowatter voeding erin

Kastje die een XL-ATX bord aankan [Bitfenix Colossus ofzoiets]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:56:
Waarom niet dat EVGA bordje kopen, waar je 2 Xeons uit de 1366 familie moet inprikken? Kost je alleen al aan procs en mobo meer dan 1000 euro.

Nou, 24gb triplechannel geheugen erin.

Quadsli of quadfire kaartjes, kun je helemaal lachen.

Kilowatter voeding erin

Kastje die een XL-ATX bord aankan [Bitfenix Colossus ofzoiets]
dude, je kopieert een beetje van Ninjatuna ..... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Volgens mij zijn een aantal mensen een beetje jaloers dat de TS een ruim budget heeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
ItWasntMe schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:59:
Volgens mij zijn een aantal mensen een beetje jaloers dat de TS een ruim budget heeft. :+
had ik ook opgemerkt jah :)

@TS ik zou als ik jou was gewoon lekker een nieuw platform aanschaffen en de X79 kant op gaan.
dan kan je later ook nog upgraden zonder dat je een compleet nieuw systeem kan aanschaffen(wat dus heel vaak het geval is bij mid-range systemen zoals Sandy/Ivy bridge, daarintegen heeft sandy/ivy bridge wel zodanig goeie prestatie's dat die nog wel een jaartje of 3/4 mee gaan) maar ik geef je nu dit advies: KOOP X79!

als je even op mijn profiel tussen mijn wenslijsten kijkt, dan zie je daar een mooie high end computer staan, daar kan je jou computer wel op gaan baseren.
daarnaast wil ik ook wel eentje voor je in elkaar zetten (in een lijstje ;) )

[ Voor 58% gewijzigd door w4v3g0d op 19-06-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

nee, tis gewoon idioot. Je hebt geen ruk aan zo'n gigantisch duur systeem. Over 2 jaar doe je er een nieuw videokaartje in, en die rent rondjes om je kaart die nu 500 euro of meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:03:
nee, tis gewoon idioot. Je hebt geen ruk aan zo'n gigantisch duur systeem. Over 2 jaar doe je er een nieuw videokaartje in, en die rent rondjes om je kaart die nu 500 euro of meer kost.
't is niet idioot, jullie zijn gewoon f*cked up jaloers ;)

tuurlijk heb je wel wat aan een duurder systeem, die zijn veel sneller dan dat mid-range gedoe die je om de zoveel jaar moet upgraden COMPLEET!

met een high end platform kan je veel langer mee en hoef je af en toe een klein dingetje te upgraden.

ik kan nu toch ook beginnen te janken over jou computer, die eerst ook veel te duur was enzo, terwijl je chipje nu nog gewoon mee loopt met de huidige generatie?!!

[ Voor 36% gewijzigd door w4v3g0d op 19-06-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
ja over 2 jaar draai ik dan 790 he of 890 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hardwarejunk schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:05:
[...]

't is niet idioot, jullie zijn gewoon f*cked up jaloers ;)

tuurlijk heb je wel wat aan een duurder systeem, die zijn veel sneller dan dat mid-range gedoe die je om de zoveel jaar moet upgraden COMPLEET!

met een high end platform kan je veel langer mee en hoef je af en toe een klein dingetje te upgraden.

ik kan nu toch ook beginnen te janken over jou computer, die eerst ook veel te duur was enzo, terwijl je chipje nu nog gewoon mee loopt met de huidige generatie?!!
tuurlijk, gelukkig weet zo'n pro als jij het beter.

Voor 500 piek stel ik een systeem samen wat op fullhd even goed gamed als hij doet met 3x het budget. En mijn systeem gaat misschien 1 jaar, 2 jaar korter mee dan zijn systeem, maar dan praat ik nogsteeds over minimaal 4 jaar.

Met high-end kom je niet heel veel langer vooruit, maar ben je wel meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
Ik ben inderdaad echt jaloers..... |:( Hoe the f*ck kun je nou jaloers zijn op iemands pc??? (sorry maar dat vind ik echt te gay voor woorden)

Maar TS, maak even een samenvatting van je bevindingen en stel nog eens een lijst op met onderdelen, dan komen we tenminste ergens.

[ Voor 32% gewijzigd door kaygoffin op 19-06-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mag jij mij vertellen welke en op welke idiote resolutie :Y) . En dan voornamelijk nog procentueel gezien. 5FPS extra is leuk, maar als je al 120FPS hebt voegt het natuurlijk niks toe.
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:09:
Voor 500 piek stel ik een systeem samen wat op fullhd even goed gamed als hij doet met 3x het budget.
Zijn systeem zal elke game maxed out draaien, daar geef ik de TS gelijk in :') .
kaygoffin schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:10:
(sorry maar dat vind ik echt te gay voor woorden)
Omdat jaloezie je blijkbaar homoseksueel maakt.

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 19-06-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik dacht eerst ook: bam nu direct 1000 euro uitgeven zal toch wel beste zijn maar sinds ik die comments zag eerder in dit topic ben ik van mening veranderd.

Kijk naar dit theoretisch voorbeeld:
Stel, als je nu een €500 ofzo (weet prijzen niet van buiten) koopt die de games op max kan draaien kan je over 2 jaartjes een nieuwe high end van zo'n €500 kopen die veel beter is tov je vorige €500 videokaart die dan weer 2 jaar mee gaat.
Moest je die van 1000 euro nu gekocht hebben zou je na 3 jaar weer moeten veranderen.

De eerste optie kost 250 euro per jaar, de tweede optie 333 (in de veronderstelling dat je weer een 1000 gaat nemen). Dus in deze veronderstelling komt het veel goedkoper uit. En wat geld teveel hebben is toch nooit slecht...?

Ik weet niet maar kan je geen 2 verschillende videokaarten in Crossfire draaien :P?

edit: Ik zie dat je scherm 1440p is. Wel, als je die niet meer op max kunt kan je gewoon naar 1080p zakken.

[ Voor 6% gewijzigd door witeken op 19-06-2012 22:18 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

witeken schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:16:
Ik weet niet maar kan je geen 2 verschillende videokaarten in Crossfire draaien :P?
Kan uitstekend, mits de gebruikte GPU hetzelfde is. Dit houd dus in dat de videokaart binnen dezelfde reeks moet zitten (HD6850 + HD6870 bijv).
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:03:
En 2 jaar later koop je er weer een die rondjes rent om die. En 2 jaar later weer rondjes rent om die...

Zo werkt het jammergenoeg dus niet. Performance koop je voor nu, over een jaar ben je er van verzekerd dat er wat beters is. Maar oneindig lang blijven wachten werkt niet.

Als de TS 2.5K wil uitgeven aan een PC moet hij/zij dat zelf weten. Waar ik me dan echter wel mateloos aan irriteer is dat de TS alles beter denkt te weten en zelf niks uitvoert. Ja, een paar high-end componenten bij elkaar gooien zonder er over na te denken. Als de TS wist hoe en wat hij/zij moest handelen had er O.A. namelijk allang een SSD in het wenslijstje gestaan.

offtopic:
Ja natuurlijk vind ik het weggegooid geld. Boven de 1200 euro ga je er vrij weinig op vooruit qua performance. Ja, 150FPS halen waar je met half het geld 100FPS haalt.. Jeej

[ Voor 64% gewijzigd door D4NG3R op 19-06-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaygoffin schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:10:
Ik ben inderdaad echt jaloers..... |:( Hoe the f*ck kun je nou jaloers zijn op iemands pc??? (sorry maar dat vind ik echt te gay voor woorden)
Best makkelijk eigenlijk, stel heeft een pc die alles op gemak maxed met 100fps en jij wilt dat ook, maar kunt dat niet betalen en daar wordt je verdrietig of boos of geïrriteerd van (zoals jij), dan ben je eigenlijk jaloers.

http://nl.wiktionary.org/wiki/jaloers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:18:
Best makkelijk eigenlijk, stel heeft een pc die alles op gemak maxed met 100fps en jij wilt dat ook, maar kunt dat niet betalen en daar wordt je verdrietig of boos of geïrriteerd van (zoals jij), dan ben je eigenlijk jaloers.

Ik word al jaloers als iemand een €600 gaming dekstop aanvraagt hier :( :'(. Ook al koop je een veel te duur overpowered dektop: je mag toch blij zijn dat je weet hoe het in elkaar zit. (nu weet ik het ook maarja, telaat)

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
[...]

uhm ja.... Sorry, maar waar haal jij vandaan dat ik boos of geïrriteerd ben? Ik ben voetbal aan het kijken, dus ben in een opperbeste stemming ;) Ten tweede hoef ik geen pc die alles maxed met 100fps. Mijn pc draait fifa en daar ben ik uiterst content mee :) Ten derde, ik ben de eerste die TS aanmoedigd om een €2k+ machine te kopen, als hij daar gelukkig van wordt ;). Het enigste waar ik een opmerking richting TS over maakte is het nut van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 13:23

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Persoonlijk ben ik iemand die ook vaak naar de dure dingen kijkt, omdat ik prijs aan kwaliteit en performance relateer. Dit is helaas in de computer industrie niet altijd het geval. Verder denk ik ook dat de argumenten welke worden aangedragen door de verschillende personen om de TS verder te helpen niets te maken hebben met jaloezie en meer met iemand niet onnodig veel geld uit te laten geven.
Ik zelf heb ook een systeem in elkaar geknalt wat een behoorlijke overkill is, maar ik voel me er happy bij en ik denk dat die factor voor de TS ook mee speelt. Dus wellicht is het een idee om hem te vertellen wat hij voor dat budget het beste kan kopen. ik heb zelf een i7-3930K en moet je zeggen deze converteert films super snel, maar peformance in game kan ik niet zeggen dat hij uit blinkt tegen andere CPU's.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
D4NG3R schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:14:
[...]

Mag jij mij vertellen welke en op welke idiote resolutie :Y) . En dan voornamelijk nog procentueel gezien. 5FPS extra is leuk, maar als je al 120FPS hebt voegt het natuurlijk niks toe.

[...]

Zijn systeem zal elke game maxed out draaien, daar geef ik de TS gelijk in :') .

[...]

Omdat jaloezie je blijkbaar homoseksueel maakt.
epic lolz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:09:
[...]

tuurlijk, gelukkig weet zo'n pro als jij het beter.

Voor 500 piek stel ik een systeem samen wat op fullhd even goed gamed als hij doet met 3x het budget. En mijn systeem gaat misschien 1 jaar, 2 jaar korter mee dan zijn systeem, maar dan praat ik nogsteeds over minimaal 4 jaar.

Met high-end kom je niet heel veel langer vooruit, maar ben je wel meer kwijt.
dude, kap met janken.

als je nu een mid-range PC gaat kopen(dus bijv. sandy/ivy en jah ik weet het die prestatie's liggen best hoog voor de naam "mid-range" )
dan kan je over 2 a 3 jaar (uitzonderingen 4 jaar) weer een nieuwe computer kopen, en dan bedoel ik afgezien van je tobo, muis en monitor een geheel nieuw systeem!

Bij zo'n high end platform is dat heel anders, zo'n platform blijft langer "leven" zoals we zagen zien bij LGA 1366, 2011 is het nieuwe 1366, dit platform gaat mee voor de komende 6 jaar, en er komen steeds nieuwere processoren voor dat platform uit, en natuurlijk van AMD en Nvidia ook nieuwe GFX kaarten, met zo'n platform hoef je dus niet gelijk je complete systeem te upgraden maar slechts een paar onderdelen die je er zo uit trekt!

daarom beveel ik deze man een high end platform aan puur omdat het het je op den duur minder geld kost!

AMEN BITCHES!
[...]

love this shit <3

PS, sorry voor de dubbelpost

[ Voor 13% gewijzigd door w4v3g0d op 19-06-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
let ook op de prijs bevat een blu ray + MONITOR.
die niets met gaming te maken hebben. en daardoor +/- 600 eraf kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
rayhvh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:35:
let ook op de prijs bevat een blu ray + MONITOR.
die niets met gaming te maken hebben. en daardoor +/- 600 eraf kan
Kun je misschien een nieuwe componentenlijst samenstellen zoals jij denkt en wilt? Het is nu namelijk een beetje chaotisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
gedaan. 1.8k over.
geen monitor mee gerekend.
proc ben ik dus nog niet over uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
korte vraag aan TS: wat is nou je gehele budget??
er zal toch wel ergens een randje aan zitten hoop ik???

They see me trollin' they flamin'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
proccesor onder de 600.
zo snel mogelijk :) kwa gaming en gwn dagelijks pc gebruik. en misch eens in de tijd videotje renderen.
OJA en veel snel winrar uitpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hij vroeg je hele budget ;). Proc is onderdeel ervan ;).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
rayhvh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:44:
proccesor onder de 600.
zo snel mogelijk :) kwa gaming en gwn dagelijks pc gebruik. en misch eens in de tijd videotje renderen.
OJA en veel snel winrar uitpakken
complete PC??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
geen budget eigelijk. heb nu 3k.
verdient ong 400 de maand. (yay student)
maar met monitor ect. zat ik op de 2,1K zonder proccesor
dus het liefst 2.7 max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
dan ga ik nu een pracht systeem voor je maken :)

haters gonna hate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:56
Geen SR-X? :P kan je namelijk 2x LGA2011 in kwijt :+

[ Voor 5% gewijzigd door Nilsepils op 19-06-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
lol, da's wat te duur denk ik :P

@ts heb je voorkeur bij een kast, je zal toch ergens tegen aan moeten kijken :)

heb je voorkeur bij water of luchtkoeling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
hardwarejunk schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:48:
dan ga ik nu een pracht systeem voor je maken :)

haters gonna hate!
Nee hoor :p Als TS gelijk gezegd had dat Winrar ook meespeelde, was de situatie heel anders geweest ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
kaygoffin schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:50:
[...]

Nee hoor :p Als TS gelijk gezegd had dat Winrar ook meespeelde, was de situatie heel anders geweest ;).
wut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
water cooling zou leuk zijn. maar is dat niet lastig??
een kast moet stil zijn. en je moet erbij kunnen kwa inbouwen ect. kabel manegment. en deze was best getest.
veder is rood LED verlichting ook wel geinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
Laat maar zitten :P Dit topic hangt aan elkaar van misverstanden volgens mij :+. Leef jij je maar lekker uit aan de lijst van TS ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
kaygoffin schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:52:
[...]

Laat maar zitten :P Dit topic hangt aan elkaar van misverstanden volgens mij :+. Leef jij je maar lekker uit aan de lijst van TS ^^
jazeker mijn vriend :P

@TS heb je ook voorkeur qua videokaarten??
wil je namelijk meerdere monitoren gaan besturen zou ik voor AMD gaan, maar als je op 1 scherm heel veel eyecandy en rommel wil dan zou ik voor Nvidia gaan.

you decide....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

wel een custom WC setje he, dat hoort wel bij een pc van 3k.

En natuurlijk een pci-express SSD, stel je voor, sata-600, da's voor noobs, hè dude?

Waarom niet een custom kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
1 scherm. ik haat de randjes tussen meerdere,
plus de 2560*1600 is redelijk veel pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:00:

En natuurlijk een pci-express SSD, stel je voor, sata-600, da's voor noobs, hè dude?

meh kast maakt nie zo veel uit. is wel leuk / heb het wel overwogen om zelf een te maken.
en de SSD licht er al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:00:

je kan ook overdrijven.... oh nee, dat doe je de hele tijd al.

0615245957, here's my number, call me later when i give a fuck.
rayhvh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:01:
[...]

meh kast maakt nie zo veel uit. is wel leuk / heb het wel overwogen om zelf een te maken.
en de SSD licht er al
hij neemt ons in de zeik gast.

[ Voor 24% gewijzigd door w4v3g0d op 19-06-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

ik overdrijf niet.

als je een super-duper-ultra-end computer wilt hebben, die 10 jaar meegaat, heb je toch echt een custom WC set nodig, en zo'n pci-express SSD kan er makkelijk vanaf.

En nee, ik ga geen afspraakje met je maken. Sorry dat ik je afwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
VasZaitsev schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:04:
ik overdrijf niet.

als je een super-duper-ultra-end computer wilt hebben, die 10 jaar meegaat, heb je toch echt een custom WC set nodig, en zo'n pci-express SSD kan er makkelijk vanaf.

je bent nu gewoon aan het haten / spammen. :| :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
heb je opzich gelijk in, alleen hij heeft 3k te besteden, dat is een bedrag om u tegen te zeggen, maar ik vind het het nou ook weer te weinig (ja ga maar weer flamen) om er een complete uitgebreide WC set in te zetten, PCI SSD zijn zo onmenselijk duur waar je FU tegen zegt en ga zo maar door......

het is idd wel het meest high end om dat te doen jah.
Het is opzich wel mogelijk alleen dan moet je gaan korten op een aantal dingen en dan kon je toch beter de andere config doen :/
awww, dat leek me nou net zo gezellig O-)

///////////////

@TS wat voor GFX'jes wil je nu?? :P

[ Voor 14% gewijzigd door w4v3g0d op 19-06-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathrow1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-09 11:03
Nogal.... :s

Misschien zit ik er ver naast, maar is een hexa core AMD geen optie? Gewoon een vraag gezien ik zelf al tijden een quadcore 3.2Ghz heb draaien en zelfs Max Payne 3 met alles aan heb draaien. Verder is luchtkoeling volgens mij meer dan voldoende mits je een kast hebt die voor voldoende airflow zorgt en je koper mooi opgeschuurt/ gepoetst hebt ;)

Just my 2cents but correct me if i am wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 13:23

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

hardwarejunk schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:09:
[...]

heb je opzich gelijk in, alleen hij heeft 3k te besteden, dat is een bedrag om u tegen te zeggen, maar ik vind het het nou ook weer te weinig (ja ga maar weer flamen) om er een complete uitgebreide WC set in te zetten, PCI SSD zijn zo onmenselijk duur waar je FU tegen zegt en ga zo maar door......

het is idd wel het meest high end om dat te doen jah.
Het is opzich wel mogelijk alleen dan moet je gaan korten op een aantal dingen en dan kon je toch beter de andere config doen :/

[...]
Als ik heel eerlijk mag zijn zou ik sowieso een heel andere config kiezen. Het systeem mist de balans als je het mij vraagt.
Graka budget verlagen, en wellicht CPU ook, en voor 2011 socket gaan, en een SSD erin en de baracuda vervangen voor een Velociraptor. Om even een aantal zaken aan te geven.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
deathrow1986 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:11:
Nogal.... :s

Misschien zit ik er ver naast, maar is een hexa core AMD geen optie? Gewoon een vraag gezien ik zelf al tijden een quadcore 3.2Ghz heb draaien en zelfs Max Payne 3 met alles aan heb draaien. Verder is luchtkoeling volgens mij meer dan voldoende mits je een kast hebt die voor voldoende airflow zorgt en je koper mooi opgeschuurt/ gepoetst hebt ;)

Just my 2cents but correct me if i am wrong.
dit viel me ook op. nog niemand is over AMD begonnen. zijn die niks voor gaming???
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.