mifi Oostenrijk

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Dit jaar wil ik graag via mifi connectie maken in het buitenland bijv. Oostenrijk.

Via Internet een site gevonden (in Oostenrijk) waar je zo'n mifi router ofwel een Huawei modem kan aanschaffen, incl een sim kaart.

Ik hoor wel vaker dat mensen dat doen: zo'n modem kopen en dan ter plaatste een sim kaart. Het is om te internetten op de laptop / tablet en mobiele telefoons.

Stel ik bestel via Internet via hofer (Aldi in Oostenrijk) zo'n starterspakket. Eenmaal in Oostenrijk is het dan usb stick in de laptop en verbinding maken met het draadloze netwerk dat ontstaat door die mifi router? Als het tegoed dat op zo'n sim staat op is is het afgelopen, wellicht kun je deze opwaarderen online)

Kan ik de Dongle ook in andere landen gebruiken zoals Nederland of Duitsland als er een andere (prepaid) sim in gaat? Stel je stopt er dan een prepaid sim in van Vodafone in Nederland van 10 euro dan weet je nog niet hoeveel data je kunt verbruiken.

Kan iemand vertellen hoe zoiets werkt?

[ Voor 17% gewijzigd door monta op 19-06-2012 18:51 ]

monta

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

JCS

Ik heb een tijdje terug bij de Hofer toevallig zo'n startpakket aangeschaft. Kost €50,- en dan krijg je een 3G dongle en een simkaart met 3Gb data-tegoed. Dit is dus geen zogenaamde mifi router. Maar via je laptop zal je gewoon instaat zijn een wifi-hotspot te maken om zo ook bijvoorbeeld te internetten op je telefoon. Verder is het ontvangst echt top! Heb beter kunnen internetten dan ik hier kan met mij t-mobile. En het is nog een spotgoedkoop ook! Ik dacht dat 2Gb extra data-tegoed is van 4 of 5 euro was.

• monta
JCS schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:50:
Ik heb een tijdje terug bij de Hofer toevallig zo'n startpakket aangeschaft. Kost €50,- en dan krijg je een 3G dongle en een simkaart met 3Gb data-tegoed. Dit is dus geen zogenaamde mifi router. Maar via je laptop zal je gewoon instaat zijn een wifi-hotspot te maken om zo ook bijvoorbeeld te internetten op je telefoon. Verder is het ontvangst echt top! Heb beter kunnen internetten dan ik hier kan met mij t-mobile. En het is nog een spotgoedkoop ook! Ik dacht dat 2Gb extra data-tegoed is van 4 of 5 euro was.
Zo simpel is het gewoon..
Dat is nog goedkoper dan wifi huren op de camping zelf maar dan heb je ook Internet in de bergen op je mobiele telefoon mits je de dongle in je laptop doet dan..

monta

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

JCS

Rondom je laptop heb je dan inderdaad gewoon internet. Als je boven op de berg internet wil hebben moet de laptop dan mee natuurlijk of je moet de simkaart direct in je telefoon stoppen maar dan heb je een ander nummer natuurlijk. Maarja tegenwoordig heeft iedere hütte ook wifi natuurlijk. Maar voor de rest ideaal om 's avonds op de bank wat te browsen, e-mail/chat of een youtube filmpje te kijken.

• monta
ZO te zien kan ik deze dongle pas aanschaffen ergens in Oostenrijk zelf want je kunt hem niet online kopen...

monta