Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tante haar Macbook Air werkt prima, er is alleen een probleem/bug die niet heel erg handig is. Het zit namelijk zo: Elke keer dat je via de browser in Finder komt (zoals bij het uploaden van een attachment bij Gmail, een foto op Facebook ga zo maar door) laat hij alleen de zijbalk zien en niet de daadwerkelijke bestandenlijst. Dit is bijzonder onhandig natuurlijk, ook omdat ze voor haar werk vaak via webservices werkt en dat gaat nogal lastig als je de bestanden op de computer zelf niet kan benaderen.

Dus toen ik bij haar was heeft ze me om hulp gevraagd en ik kom er niet uit. Ik gebruik zelf alleen Windows thuis, dus ben geen expert met OS X maar ben wel vrij zeker dat ik alles wel geprobeerd heb. Dus:
  1. Een andere browser geïnstalleerd. Eerst Opera, daarna ook Chrome. Raar genoeg werkt het de eerste dat je iets probeert up te loaden wel, bij herhaling werkt het niet meer.
  2. Het internet afgezocht, maar we leken de enige te zijn met dit probleem.
  3. Alle knoppen binnen Finder aangeklikt en in de instellingen gerommeld. Daar was niks te vinden. Leek me ook sterk trouwens: het zou als "feature" bijzonder waardeloos zijn.
  4. Naar de winkel geweest, waar ze me niet konden helpen.
  5. Alle browsers gereset, opnieuw geprobeerd. Werkte niet.
  6. Apple bellen dan maar. Werd vriendelijk geholpen, maar kwam niet veel verder. Dit is ook niet echt een optie in de toekomst: Applecare is wel erg duur. Maar daar gingen we door veel van dezelfde stappen heen (andere browser installeren, Safari resetten etc.)
  7. Uiteindelijk Lion opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas, ook dat leverde niks op hoewel het de eerste keer wel weer werkte.
Heb echt geen idee meer wat de opties zijn. Heb het in het Macbook Air topic nog gemeld, maar tijdens de aankondigen van WWDC ging dat natuurlijk nogal verloren (en het is niet echt een bekend probleem volgens mij) Maar heeft iemand enig advies? Op retour vind me tante overdreven en daar heb ik het mee eens. Het is een software probleem dus het moet ook softwarematig op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:37
Maak eens een nieuwe account aan en kijk of het daar ook gebeurt...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh wow. Net even een testaccount aangemaakt en ja hoor: Het lijkt te werken. Heb meerdere keren gerefresht en meerdere browsers geprobeerd en het lijkt te werken. Nu dat account maar hoofdaccount maken en deze weggooien.

Bedankt iniedergeval, en stom dat ik er zelf niet aan had gedacht. Had flink wat tijd bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:28:

7. Uiteindelijk Lion opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas, ook dat leverde niks op hoewel het de eerste keer wel weer werkte.
Raar dat een nieuwe account wel werkt, en dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt er op te duiden dat het een instelling was ergens, wat me enorm onlogisch lijkt (want zoals ik zei, het is natuurlijk alleen maar onhandig. Zou ronduit dom zijn als er ergens een vinkje was met "toon bestanden in Finder." Het blijft raar, maar mooi dat het weer werkt.