Toon posts:

Versterker uit, computer scherm op zwart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb mijn computer via hdmi aangesloten op mijn Onkyo TX-SR608 en die is dan vervolgens weer aangesloten op mijn Samsung tv. Dit om films te kijken op 1080p.

Nu is het zo dat ik ook een gewone monitor heb aangesloten op mijn PC voor het gewone dagelijkse gebruik.

Het probleem is als volgt:

Zodra ik mijn receiver aanzet heb ik meteen zwart beeld op mijn computerscherm. Dit zal wel komen doordat mijn computer mijn receiver dan weer herkend en gelijk het beeld overzet naar dat "scherm".

Dit houd dus ook in dat ik geen muziek van mijn computer kan luisteren zonder dat mijn tv als 2e scherm aan staat.

Is hier een oplossing voor?

Bedankt alvast!

• Kayakyak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:22
Heeft je pc een optical out? Misschien werkt het om de hdmi rechtstreeks van je videokaart naar je tv te laten gaan en dan met een optische kabel het geluid naar je receiver te sturen?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 15:54

Nox

Noxiuz

Speel eens met je windows-toets en P. Hier kan je kiezen voor kloon, uitbreiden, alleen TV-scherm via receiver en alleen monitor. Dikke kans dat het hier in zit.

Je kan ook de kabels even omdraaien. Mijn monitor zit op 2 hier waardoor mijn tv als hoofdscherm wordt gezien ;)

EDIT:

Anders even via optical je geluid regelen. Klinkt misschien nog beter ook ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Nox op 20-06-2012 00:18 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

NoxiuZ schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 00:16:
Anders even via optical je geluid regelen. Klinkt misschien nog beter ook ;)
Waarschijnlijk niet ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep