Toon posts:

DVI-D of HDMI voor 3D?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb onlangs een LG D2342P passieve 3D scherm aangekocht en daar zat een single link dvi kabel bij.

Nu zou ik een HDMI of dual link dvi kabel kopen om (denk ik) meer Hz te hebben? En betere 3D weergave?

Iemand een idee wat ik het best doe?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03 18:07
Dit is er typisch eentje die je in de handleiding terug kan vinden... ;)

Maar goed, je maakt de nu bijna ongeveer klassieke denkfout... komt echt vaak terug in topics: Er zit een singlelink kabel bij de monitor omdat het ook niet meer dan een singlelink input aankan.

DVI-D = DVI-Digital... en niet DVI-I DL of DVI-D DL, oftewel DVI duallink.

Het maakt voor de weergave dus niets uit welke je kiest, hdmi heeft alleen het voordeel dat er ook audio bij zit.

Steeds meer videokaarten hebben idd een DL output, maar een consumenten-monitor met een DL input is echt nog een zeldzaamheid en als het ondersteund had kunnen worden vanwege een hogere resolutie dan 1920x1200@60hz op de monitor dan zie je bij de nieuwere monitoren er eigenlijk wordt uitgeweken naar displayport.

[ Voor 25% gewijzigd door MicGlou op 19-06-2012 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn 3D scherm zit er nochtans een dual link dvi:
Afbeeldingslocatie: http://www.naplestech.com/images/DVI-dual-link-vs-single-link.jpg

Achja, ik zal het geld maar niet verspillen zeker. Heb toch maar een resolutie van 1920x1080, vraag me gewoon af waarom het er op zit. En mijn HD7870 heeft idd ook zulke dvi-d poorten

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 19:20 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03 18:07
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:19:
Op mijn 3D scherm zit er nochtans een dual link dvi:
[afbeelding]

Achja, ik zal het geld maar niet verspillen zeker. Heb toch maar een resolutie van 1920x1080, vraag me gewoon af waarom het er op zit. En mijn HD7870 heeft idd ook zulke dvi-d poorten
Hoe wil je met een afbeelding van een kabel aantonen dat die monitor duallink is? Volgens de specificaties bij LG zelf heeft die monitor geen duallink aansluiting. De maximale resolutie is 1920x1080 over HDMI of DVI-Digitaal en dat valt prima binnen de specificatie van beide aansluitingen. Deze monitor geeft ook geen 2x1080p bij het kijken van 3D want dan zal je duallink wel nodig hebben gehad, de monitor zal bij 3D 2x720p of 2x1080i naar de bril 'sturen'...

Google er overigens ook maar eens op, er zijn meerdere gebruikers die denken dat ze duallink nodig hebben maar wat niet zo blijkt te zijn. Dat je videokaart wel duallink heeft is bijna vanzelfsprekend omdat die wél hogere resoluties kan uitsturen... maar dat staat volledig los van de capaciteit van de monitor.

PS... een goede aanwijzing hiervoor is misschien wel dat vrijwel geen enkele monitorfabrikant duallink gebruikt voor 3D. Als er dan voor gekozen wordt dan zal de fabrikant eerder uitwijken naar displayport of hdmi, want dat zijn de geprefereerde standaarden voor entertainment toepassingen. Er staan er een paar bij en daarbij ontbreekt DVI zelfs volledig ;)

[ Voor 23% gewijzigd door MicGlou op 22-06-2012 08:46 ]