Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunaxNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 20:30
Beste GoT members,

Ik loop al een aantal dagen tegen een vreemd probleem op met het uploaden van bestanden naar de server via een PHP script.

Het lijkt erop dat mijn server configuratie bestanden groter dan 2 MB niet accepteert, kleinere bestanden worden wel geaccepteerd.

Ik heb de volgende technieken toegepast met de hoop dat grote bestanden wel geaccepteerd zullen worden, helaas hielp dit ook niet.

- php.ini aangepast, ik heb post_max_size, upload_max_filesize en max_input_time hogere waardes gegeven (50M, 50M, 6000);
- LimitRequestBody in de virtuele httpd.conf toegevoegd (via DirectAdmin) met een waarde van 52428800 (LimitRequestBody 52428800)

Ook heb ik alle services na de configuratie opnieuw gestart, maar helaas kan ik nog steeds geen grotere bestanden uploaden.

PHP ziet $_FILES aan als een lege array, bestanden die kleiner dan 2 MB zijn worden wel weer gezien.

Ook heb ik phpinfo() gedraait en deze geeft de correcte waardes aan, dus daar zal het niet aan liggen lijkt mij.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Overzie ik iets?

Alvast bedankt voor jullie advies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:09

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Hoe draai je PHP? Via een Apache-Mod of bijvoorbeeld via een FastCGI (fcgid). In dit laatste geval zal er ook in de configuratie van de fcgid moeten worden gesleuteld om het uploadlimiet te verhogen.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunaxNL
WHiZZi schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:56:
Hoe draai je PHP? Via een Apache-Mod of bijvoorbeeld via een FastCGI (fcgid). In dit laatste geval zal er ook in de configuratie van de fcgid moeten worden gesleuteld om het uploadlimiet te verhogen.
Ik draai PHP via een standaard installatie van DirectAdmin (LeaseWeb dedi). Dus het lijkt me dat zij het via een Apache Mod doen i.p.v. FastCGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

DunaxNL schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:02:
[...]

Ik draai PHP via een standaard installatie van DirectAdmin (LeaseWeb dedi). Dus het lijkt me dat zij het via een Apache Mod doen i.p.v. FastCGI.
Het lijkt mij dan juist van niet ;)

Wat zegt je phpinfo() erover?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En waar worden ze opgeslagen? Bestand op de schijf, SQL database? Andere dingen die je zelf al gevonden hebt mbt dit probleem via Google? Je waarde van upload_max_filesize zou 't moeten doen, maar heb je ook Apache herstart erna? Of de gehele machine?

Als je hosting afneemt, is het wellicht beperkt door hun en heeft het aanpassen weinig tot geen zin. Verifieer dit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunaxNL
WHiZZi schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:03:
[...]

Het lijkt mij dan juist van niet ;)

Wat zegt je phpinfo() erover?
Ik zie het er niet zo snel staan dat FastCGI gedraait wordt, hier vind je mijn PHP info: http://sandbox.innovato.nl/phpinfo.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

upload_max_filesize 32M 32M ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunaxNL
Hero Of Time schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:03:
En waar worden ze opgeslagen? Bestand op de schijf, SQL database? Andere dingen die je zelf al gevonden hebt mbt dit probleem via Google? Je waarde van upload_max_filesize zou 't moeten doen, maar heb je ook Apache herstart erna? Of de gehele machine?

Als je hosting afneemt, is het wellicht beperkt door hun en heeft het aanpassen weinig tot geen zin. Verifieer dit.
Ze worden als bestand opgeslagen in een directory (uiteraard chmodd 777 overheen). Wat ik dus zelf heb gevonden is wat ik in de OP heb geplaatst. Verder heb ik alle services (apache, directadmin, php) handmatig herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunaxNL
Klopt, heb ik weer teruggezet. Alsnog geeft ie problemen met files groter dan 2 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Misschien de max_execution_time verhogen?
Kan me niet voorstellen dat het uploaden van 2mb langer dan 30 seconden duurt maar is wel goed om te testen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunaxNL
afvalzak schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:27:
Misschien de max_execution_time verhogen?
Kan me niet voorstellen dat het uploaden van 2mb langer dan 30 seconden duurt maar is wel goed om te testen.
Aangepast en veranderd naar 6000 sec (gewoon om te testen, zie phpinfo). $_FILES blijft leeg bij grote bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt php.ini aangepast via webmin, wat zie je als je 't bestand opnieuw openend en wat zie je als je een shell start en 't bestand laat zien. Heb je je hosting ook al gevraagd? Voor hetzelfde geldt draait je in een chroot en worden je aanpassingen van php.ini niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunaxNL
Hero Of Time schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:31:
Je hebt php.ini aangepast via webmin, wat zie je als je 't bestand opnieuw openend en wat zie je als je een shell start en 't bestand laat zien. Heb je je hosting ook al gevraagd? Voor hetzelfde geldt draait je in een chroot en worden je aanpassingen van php.ini niet geaccepteerd.
Ik heb php.ini aangepast via ssh. Mijn aanpassingen worden gewoon doorgegeven (zoals je kunt zien in mijn phpinfo). Mijn httpd.conf is aangepast via DirectAdmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Blijft je hosting navragen als laatste optie om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunaxNL
Hero Of Time schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:20:
Blijft je hosting navragen als laatste optie om te doen.
Oke, ik zal Leasweb een e-mail sturen hierover en dan maar hopen dat zij geen kosten hiervoor zullen rekenen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kosten voor een supportvraag? Wat een afzetters dan. Gelijk naar een ander toe!

Pagina: 1