Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede ultrabook. Laatst zijn er uiteraard ook weer wat uitgekomen op de computex.

De Ultrabooks waar mijn keuze op valt nu zijn de Macbook Air en de Samsung 9 Series NP900X3C

Dit is de Samsung: pricewatch: Samsung Series 9 NP900X3C-A01NL
Macbook Air spreekt voor zich natuurlijk.. 4GB ram, i5, Intel HD4000

Mijn budget ligt rond de 1400 euro, heb niet zo veel om uit te geven aan een laptop/ultrabook.

Ik wil de Ultrabook vooral gaan gebruiken voor Browsen, emailen, tekst verwerken en af en toe photoshop.
Ik denk er nog niet echt aan om 'm veel mee te slepen, misschien wel de trap op een paar keer per dag.

Als iemand nog andere goede aanraders heeft of opmerkingen voor betere kwaliteit, dan hoor ik ze graag.. (En welke nou beter is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 09:50
Waarom uberhaubt een ultrabook als je toch niet van plan bent om het mee te slepen? Ik zou dan een leuke 15 inch met een full hd scherm nemen(Vaio S15?), heb je veel meer aan als je het toch alleen thuis gebruikt, vergeleken met een ultrabook met een low voltage processor en een scherm van 13 inch. Daarbij ben je ook nog veel goedkoper uit.

Mar goed, als je geld teveel hebt kan je voor de samsung of macbook gaan, enige grote verschil tussen die twee is het besturingssysteem en de schermresolutie, maar daar moet je zelf een beslissing over gaan maken. Volgens mij zag ik gisteren een review van de samsun op de frontpage, die kan je wellicht nog doorlezen.

[ Voor 7% gewijzigd door fiftyfive op 19-06-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
fiftyfive schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:38:
Waarom uberhaubt een netbook als je toch niet van plan bent om het mee te slepen? Ik zou dan een leuke 15 inch met een full hd scherm nemen(Vaio S15?), heb je veel meer aan dan een ultrabook met een low voltage processor en een scherm van 13 inch waar je de hele dag tegen aan moet kijken. Daarbij ben je ook nog veel goedkoper uit.

Mar goed, als je geld teveel hebt kan je voor de samsung of macbook gaan, enige grote verschil tussen die twee is het besturingssysteem en de schermresolutie, maar daar moet je zelf een beslissing over gaan maken. Volgens mij zag ik gisteren een review van de samsun op de frontpage, die kan je wellicht nog doorlezen.
De S15 met een GT640M LE gebruikt DDR3 en dat is de afknapper daarbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
fiftyfive schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:38:
Waarom uberhaubt een netbook als je toch niet van plan bent om het mee te slepen?
Het is ook thuis toch veel relaxter om met een ultrabook (netbook is iets anders) op je schoot te zitten? Een zware normale 15" laptop zal ik nooit meer nemen, ondanks het feit dat ik hem bijna altijd thuis gebruik

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
itsFuzeh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:39:
[...]

En bij een ultrabook heb je een Intel HD4000 die nog veel trager is, dus ik snap het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Samsung is echt een no go in mijn mening..
- Slechte accuduur...
- Hoge prijs voor weinig specs...
- Geen full HD...
- ULV specs...
- Erg trage SSD...

De Asus Zenbook is gewoon superieur in elk opzicht..
- Full HD
- 256 SSD voor de prijs
- Veel snellere SSD
- Betere accuduur

En als je toch naar een prijsklasse gaat van 1400 euro... Dan kun je net zo goed de Vaio Z aanschaffen.
De laatst genoemde is gewoon superieur ten opzichte van elke ultrabook van de enorm goede kwaliteit in de koeling. De Z gebruikt ook nog een Full voltage Setting en een SSD, en is in dezelfde vormfactoor superieur ten opzichte van elke ultrabook op het gebied van specs en performance.

- Net zo laag gewicht
- Full Voltage Specs, met zelfs een Quad Core i7 beschikbaar
- Raid 0 SSD met Trim
- Full HD 98% Adobe RGB scherm beschikbaar
- Betere accuduur dan elk bovengenoemde ultrabook (inclusief de air)
- Betere featureset in aansluitingen
itsFuzeh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:39:
[...]

Uhmmm de Samsung en de Apple hebben nieteens Vram memory... :+
De HD4000 is nog veel trager dan de GT640M... (Had jij zo een soort vraag ook niet gesteld in de Thin & Light topic?)

[ Voor 16% gewijzigd door Vinand op 19-06-2012 14:45 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
fiftyfive schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:42:
[...]

En bij een ultrabook heb je een Intel HD4000 die nog veel trager is, dus ik snap het probleem niet.
Een ultrabook van 13'' hoeft ook geen GPU van 1GB? Een 15" met een Full HD scherm wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
itsFuzeh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:45:
[...]

Een ultrabook van 13'' hoeft ook geen GPU van 1GB? Een 15" met een Full HD scherm wel.
Voor "browsen, emailen, tekst verwerken en af en toe photoshop" heb je echt geen krachtige GPU nodig met GDDR5 geheugen van 2GB. Daar is die 640M LE meer dan genoeg voor. Sterker gezegd zelfs de Intel HD4000 is meer dan genoeg voor de handelingen die jij wil verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
itsFuzeh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:45:
[...]

Nee hoor, daar vergis je je in, de HD 4000 kan met gemak omgaan met Full HD... (Zelfs een AMD Fusion laptopje van 300 euro doet dat met 2 vingers in zijn neus)

Het scheelt helemaal niks in systeem performance (misschien een paar procenten). Pas als je gaat gamen gaan er daadwerkelijk veel pixel meer gerendeerd en berekend moeten worden. Maar in alle andere taken ga je geen verschil merken door de resolutie. En tevens is de resolutie van de Samsung 900P... Wat maar 1 stapje lager is als Full HD...

De Vaio S15 is tevens ook nog eens Full Voltage... en de rest ULV... Dus daar zit ook al ruim 60% rauwe processor power verschil in.. En als je dan zelfs kiest voor de binnenkort beschikbaar gestelde i7 Quad Core... Dan praat je alweer over factoor 2 a 3...

[ Voor 6% gewijzigd door Vinand op 19-06-2012 14:53 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Vinand schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:52:
[...]

Nee hoor, daar vergis je je in, de HD 4000 kan met gemak omgaan met Full HD... (Zelfs een AMD Fusion laptopje van 300 euro doet dat met 2 vingers in zijn neus)

Het scheelt helemaal niks in systeem performance (misschien een paar procenten). Pas als je gaat gamen gaan er daadwerkelijk veel pixel meer gerendeerd en berekend moeten worden. Maar in alle andere taken ga je geen verschil merken door de resolutie. En tevens is de resolutie van de Samsung 900P... Wat maar 1 stapje lager is als Full HD...

De Vaio S15 is tevens ook nog eens Full Voltage... en de rest ULV... Dus daar zit ook al ruim 60% rauwe processor power verschil in.. En als je dan zelfs kiest voor de binnenkort beschikbaar gestelde i7 Quad Core... Dan praat je alweer over factoor 2 a 3...
Oke..

Opzich zou ik wel alles kunnen met die Samsung. Ik zou later bijvoorbeeld voor 300 euro zo'n Samsung WiDi display erbij kunnen nemen met 1080p resolutie. Ik kijk af en toe is een filmpje of serie.. Voor de rest zit ik echt alleen maar op de bank met een laptop.. Ik heb nu een 16" Medion, en die is nogal zwaar voor mee op de bank te zitten, daarom ook een ultrabook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
itsFuzeh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:57:
[...]

Oke..

Opzich zou ik wel alles kunnen met die Samsung. Ik zou later bijvoorbeeld voor 300 euro zo'n Samsung WiDi display erbij kunnen nemen met 1080p resolutie. Ik kijk af en toe is een filmpje of serie.. Voor de rest zit ik echt alleen maar op de bank met een laptop.. Ik heb nu een 16" Medion, en die is nogal zwaar voor mee op de bank te zitten, daarom ook een ultrabook.
Die samsung is gewoon duidelijk minder en slechter dan de Asus zenbook en de Vaio Z.. maar toch onzettend duur...

Ik quote mezelf nog maar eens:

Is echt geen verstandige aankoop...
Vinand schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:43:
Samsung is echt een no go in mijn mening..
- Slechte accuduur...
- Hoge prijs voor weinig specs...
- Geen full HD...
- ULV specs...
- Erg trage SSD...

De Asus Zenbook is gewoon superieur in elk opzicht..
- Full HD
- 256 SSD voor de prijs
- Veel snellere SSD
- Betere accuduur

En als je toch naar een prijsklasse gaat van 1400 euro... Dan kun je net zo goed de Vaio Z aanschaffen.
De laatst genoemde is gewoon superieur ten opzichte van elke ultrabook van de enorm goede kwaliteit in de koeling. De Z gebruikt ook nog een Full voltage Setting en een SSD, en is in dezelfde vormfactoor superieur ten opzichte van elke ultrabook op het gebied van specs en performance.

- Net zo laag gewicht
- Full Voltage Specs, met zelfs een Quad Core i7 beschikbaar
- Raid 0 SSD met Trim
- Full HD 98% Adobe RGB scherm beschikbaar
- Betere accuduur dan elk bovengenoemde ultrabook (inclusief de air)
- Betere featureset in aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Vinand schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:00:
[...]

Die samsung is gewoon duidelijk minder en slechter dan de Asus zenbook en de Vaio Z.. maar toch onzettend duur...

Ik quote mezelf nog maar eens:

Is echt geen verstandige aankoop...
[...]
Ja, dat snap ik.
Maar als ik bijvoorbeeld voor de Samsung zou gaan.
Zou ik dan met die specs gewoon uit de voeten kunnen komen? Browsen, emailen, word, af en toe is een film of serie? De SSD is niet zo slecht volgens de benchmarks: reviews: Samsungs Series 9-ultraportable

Read ongeveer 430mb/s bij de Asus 460mb/s
Write ongeveer 210mb/s bij de Asus 135mb/s
En de accu gaat toch langer mee dan de Asus. (M'n huidige Medion doet er 1 uur en 15 minuten op een volle accu)
4 uur op 1 accu is sowieso genoeg voor mij, anders zal er altijd wel een stopcontact in de buurt zijn :)

Voor de Vaio Z zou ik zelf eerlijk gezegd niet willen gaan. Ik vind het een beetje een raar model hebben die Ultrabook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:15
Ik denk dat je met de Series 9 prima uit de voeten kunt. Maar dan de vraag: Waarom? Als je voor hetzelfde geld een fantastisch 1080p ips scherm kunt krijgen, met ook nog eens een dubbel zo grote SSD? Die ULV processor is echt wel goed zat voor alle huis-tuin en office bezigheden hoor. Ik moet zeggen dat ik positief verrast was over de algemene snelheid.

Goed, ik heb zelf de keuze voor een Zenbook gemaakt, dus waarschijnlijk ben ik niet helemaal objectief. Maar op het design na (persoonlijk vind ik het zeer weinig maken, ik houd wel van de metalen look van ASUS), kan ik niet veel punten bedenken waarom de Samsung een betere keuze zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je een ultrabook kopen als je er niet mee heen en weer gaat slepen? De specs van die dingen zijn matig en ze zijn hartstikke duur. Voor 1400 euro kun je beter eentje van 15.6 inch nemen met een full hd scherm en monster specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
itsFuzeh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:07:
[...]

Ja, dat snap ik.
Maar als ik bijvoorbeeld voor de Samsung zou gaan.
Zou ik dan met die specs gewoon uit de voeten kunnen komen? Browsen, emailen, word, af en toe is een film of serie? De SSD is niet zo slecht volgens de benchmarks: reviews: Samsungs Series 9-ultraportable

Read ongeveer 430mb/s bij de Asus 460mb/s
Write ongeveer 210mb/s bij de Asus 135mb/s
En de accu gaat toch langer mee dan de Asus. (M'n huidige Medion doet er 1 uur en 15 minuten op een volle accu)
4 uur op 1 accu is sowieso genoeg voor mij, anders zal er altijd wel een stopcontact in de buurt zijn :)

Voor de Vaio Z zou ik zelf eerlijk gezegd niet willen gaan. Ik vind het een beetje een raar model hebben die Ultrabook.
In verhouding met de Vaio is het wel slecht... Die is Raid 0..

Ik dacht dat de SSD van Samsung in andere reviews slechter getest was... Nou never mind. Ik heb het dan wel mis..
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:36:
Waarom zou je een ultrabook kopen als je er niet mee heen en weer gaat slepen? De specs van die dingen zijn matig en ze zijn hartstikke duur. Voor 1400 euro kun je beter eentje van 15.6 inch nemen met een full hd scherm en monster specs.
Helemaal mee eens. Neem bijvoorbeeld ook eens een kijkje bij de ASus N56 en de Vaio SE.. Dat zijn op dit moment toch de beste deals voor je geld als je rond de duizend euro kijkt naar een redelijke machine met een uitstekende performance, kwaliteit en accuduur. Je krijgt bij deze apparaten gewoon veel meer voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
De N56 is wel erg dik. En de Vaio S15 wordt misschien een keuze.
Nog andere aanraders die niet superdik zijn?

Heeeel misschien zou het een N76 kunnen worden, is wel 3,5cm dik.

[ Voor 23% gewijzigd door Droid op 19-06-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
N76 en de N56 zijn allebei net zo dik en zwaar. Zeker als je het vergelijkt met een ultrabook. Als je portable wilt blijven moet je gewoon kiezen voor de Vaio SE. Die is gewoon de combinatie van een mooie prijs/specs met portability en kwaliteit. Gewoon de beste keuzen voor jou.. Laat je niet wegjagen door de DDR3.. is een onzin argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Ik zie nu net dit: nieuws: Specificaties en foto's Dell XPS 14 en 15 komen naar buiten
Deze wordt ook maar 2cm dik en is dus ook wel portable, en 14".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aantal sony 13 inch vaio's binnen gehad met externe bluray writer met ati kaart, best bizar dockingstation.
enige nadeel bij de sony is dat hij komt met 128GB ssd wat uit eindelijk weer een raid0 blijkt te zijn van 2 msata 64gb ssd's..

3rd gen Intel® Core™ i5-3210M (2.50/3.10GHz)
Genuine Windows® 7 Home Premium 64-bit
Features: 13.1" Full HD display, 8GB RAM, 128GB (64GB x2) SSD, Intel® HD Graphics 4000, HDMI® out, TPM, noise canceling earbuds

zijn bizar licht en met dock toch video power ati kaart in dock..
alleen dock kost al 444 euro.. en de sony 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:32:
alleen dock kost al 444 euro.. en de sony 1200.
1200 euro is best wel goedkoop voor de nieuwe derde generatie Z. Als je ze custom configureert via Sony begint met bij 1484 euro voor het basismodel (dus geen 1080p maar 900p en 4GB RAM ipv 8GB). Daarnaast kan je geen 8GB selecteren met een SSD < 256GB.
Heb je misschien een linkje waar je ze voor die prijs kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Zijn er trouwens 14" laptops met een res hoger dan 1600x900? Die niet duurder zijn dan 1000 euro?
En iemand enig idee wanneer de Dell XPS14 uitkomt? Kan m'n ogen er niet vanaf houden, al 20x die plaatjes bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 29e word vaak genoemd als datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shappie schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:53:
[...]

1200 euro is best wel goedkoop voor de nieuwe derde generatie Z. Als je ze custom configureert via Sony begint met bij 1484 euro voor het basismodel (dus geen 1080p maar 900p en 4GB RAM ipv 8GB). Daarnaast kan je geen 8GB selecteren met een SSD < 256GB.
Heb je misschien een linkje waar je ze voor die prijs kan krijgen?
Misschien excuses voor de verwarring maar ik praat over ex btw zakelijk sorry..
Zit standaard in ex btw modus..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
De Vaio Z is in prijs gedaald en je krijgt er nog steeds de extended battery gratis bij (actie loopt t/m maandag). In de onderwijs store kost de basisconfig je nu nog maar 1223 euro (als je McAfee afvinkt) en in de gewone store begint het bij 1315 euro.

Balen dat ik hem afgelopen maandag heb besteld, hij is nu 25 euro goedkoper met een gratis sheet battery (t.w.v. 150 euro)...

[ Voor 5% gewijzigd door shappie op 23-06-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Kan je je bestelling niet nog cancellen? Sowieso kan je door de wet kopen op afstand de laptop terug sturen en je geld terug krijgen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
JT schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:55:
Kan je je bestelling niet nog cancellen? Sowieso kan je door de wet kopen op afstand de laptop terug sturen en je geld terug krijgen.
Ik kan de bestelling inderdaad annuleren en denk er ook over dit te doen aangezien ik een extra weekje wachten geen probleem vind. Ik kan alleen nergens vinden of hier consequenties aan verbonden zijn, aangezien het een zelf samengesteld exemplaar betreft. Ik kan hierover ook geen contact opnemen met Sony, aangezien het weekend is...

Ik weet niet of het wijs is de bestelling nu gewoon te annuleren en volgende week verder te kijken, of tot maandag te wachten en dan even contact op te nemen. Sowieso zou ik maandag dan nog opnieuw moeten bestellen, omdat de actie met gratis extended battery maar t/m maandag loopt.

[ Voor 7% gewijzigd door shappie op 23-06-2012 16:59 ]

Pagina: 1