Beste multifunctional printer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 17:36
Beste mede Tweakers,

Ik wil graag een nieuwe printer (multifunctional) kopen, maar na flink wat speurwerk kom ik er achter dat er eigenlijk vrij weinig te vinden is op het net aan vergelijkingen van de multifunctionals tussen de 80 en 150 euro. Voor de wat duurdere multifunctionals is er genoeg te vinden. Maar meer dan 200 euro voor zo'n apparaat vind ik toch wel wat veel... Ook de consumentenbond heeft een leuke test gedaan maar dat is voor niet leden niet zichtbaar. En ik trek de technische tests van hun wel eens vaker in twijfel ;)

Mijn vraag aan jullie is wat vinden jullie nou een goede multifunctional gebaseerd op jullie ervaring. Ik wil zelf graag een apparaatje die op het wireless kan en die niet al te veel van dat gekleurde olie verbruikt. Maar ben erg benieuwd naar jullie mening over afdrukkwaliteit en duurzaamheid van het inkt. Wat zijn voordelen van machines en wat zijn nadelen waar jullie tegenaan lopen?

Ik zit nu nog erg te denken naar de richting van een Canon Pixma MG5350, maar ik twijfel toch heel erg door de veel gehoorde klacht dat ie erg langzaam is en dat ie erg veel inkt gebruikt... Dus alternatieven of juist voors en tegens zijn welkom.

Ik hoor het graag en misschien kom ik dan wel tot een keuze.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:01

FeaR

In GoT we trust

Ik snap de verwarring, maar apparatuur als printers vallen onder Overige Hardware :) Consumentenelektronica Aankoopadvies is voor producten die binnen CE besproken worden, dus apparaten als TV's, receivers, mediaspelers, et cetera. Ik zal het topic dan ook even voor je verhuizen.

CEA > OH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Bij HP hebben ze nu een geld retour actie. Ik heb zelf gisteren bij de Mediamarkt de HP Photosmart 7510 e-All-in-One gekocht. Daar kost deze € 169,- Via internet is hij nog wel goedkoper te vinden. En je krijgt via HP nog eens € 50,- terug.

Printer is qua installatie erg eenvoudig. Wifi werkt goed. Over het inktverbruik kan ik nog niet veel zeggen.

Wat ik makkelijk vind is een aparte lade voor fotopapier en een lade voor gewoon papier. De afdrukkwaliteit van foto's is voor mij prima. Automatische documentinvoer is handig voor scannen.

[ Voor 21% gewijzigd door Alsatian op 20-06-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Let wel op. Een goedkope printer zuipt vaak inkt. Vele printers hebben tegenwoordig een automatische reinigingscyclus (die veel te vaak draait), waarbij veel inkt verbruikt wordt. Dus zelfs als je weinig afdrukt ben je veel geld kwijt. De printer wordt immers te goedkoop verkocht, en de winst wordt op de cartridges gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 15:46
http://www.printer.com/

Daar kun je op basis van gebruik en specificaties een aantal modellen zoeken. Daar blijkt zoals Admiraal Freebee al aangeeft dan uit dat een iets duurdere printer vaak op den duur een stuk goedkoper is dan een goedkopere.

Hier is een lijst met reviews van de buren:
http://nl.hardware.info/productgroep/16/printersall-in-ones

Heb zelf een HP Officejet 6500 plus:
-Netwerk, draadloos en bedraad, alleen niet tegelijk helaas. Je kunt er ook vanaf internet naar toe printen (als je zou willen).
-scanner met sheetfeeder van 35 pagina's, dus niet meer handmatig pagina's op je scanner leggen als je wilt kopiëren
-goedkope inkt € 10 voor 700 pagina's kleur en € 24 voor 1400 pagina's zwart of € 14 voor 420 zwart
snel
-kunnen geheugenkaartjes in om foto's direct af te drukken of om foto's op te zetten
- grote uitvoerlade (50 pagina's) en grote invoerlade (250 pagina's)

Hij is wel wat groot en moet wel op een stevige ondergrond staan, want hij is wat "woest".

[ Voor 3% gewijzigd door White Feather op 20-06-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik persoonlijk koop altijd een goedkope printer, maar wel een multifuctional, zo heb ik tenminste meer functionaliteit.

Ik heb gekozen voor de pricewatch: Epson Stylus SX235W deze kost net vier tientjes en heeft WiFi en Epson staat bekend dat de meeste cartridges te hervullen zijn, wat ik ook fijn vind is dat je vier cartridges heb, want als je zwart en een kleuren cartridge hebt dan moet je dus die hele kleuren cartridge vervangen terwijl een kleur leeg is.

Dus je hebt best een redelijk goeie printer voor weinig geld, of ie zuinig is weet ik niet, ik ben deze printer nu het installeren.

Het is trouwens wel zo dat nieuwe cartridges meer kosten dan een nieuwe printer, maar het schijnt dat cartridges die erbij komen dat die niet helemaal vol zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 13:05 ]

Pagina: 1