Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalTronix
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-12-2023
Hey Tweakers,

Ik heb sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Samsung Galaxy S3. Ik zat (net als de meeste) even te twijfelen over de HTC One X, maar de tweakers reviews en de benchmarks hebben me uit de twijfel gehaald, en ben voor de S3 gegaan. En ik ben er zeker niet ontevreden mee, maar....

W.T.F. is dit?

[YouTube: http://youtu.be/jijInxCS-H0]

En een misschien wat duidelijkere:

Het viel me gister avond op dat er een U, of een vierkantje, zichtbaar was op het scherm. En nee, het scherm is volledig schoon. Zou dit een defect scherm kunnen zijn, of een fabricage fout?

Mijn idee zou zijn een fabricage fout, aangezien de telefoon pas 4 dagen oud is. Een fabricage fout zou dan twee dingen kunnen zijn:
- Is het scherm vanaf de fabriek al defect, of "lek".
- Zit er achter het scherm een chip waardoor de grijze tint van het LCD gedeelte net wat anders is.

Als eerste dacht ik dat het de camera zou zijn, maar deze zit net een paar millimeter hoger dan het vlak.

Nou was mijn vraag aan iedereen die een Galaxy S3 heeft, om dit eens te testen. Na zelf wat getest te hebben ben ik er achter hoe ik dit vrijwel hetzelfde kan nabootsen:

- Schakel automatisch scherm verlichting uit (handmatig), en zet deze op minimaal.
- Maak een screenshot van een afbeelding waar een vlak grijs in zit (zoals in een menu)
- Bekijk deze screenshot in het vrijwel donkere ruimte (handig als je toch al naar de wc moest).
- Ga voorzichtig de screenshot verplaatsen, en bij mij valt het pas dan op.

Greetz,

Patrick.

[ Voor 2% gewijzigd door TotalTronix op 19-06-2012 13:23 . Reden: Extra video ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:42
misschien een rare vraag.
maar wat is nou precies het probleem want uit de tekst en de filmpjes kan ik niks maken.
het enige wat ik kan zien is dat je over een heel erg ingezoomde foto aan het scrollen bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalTronix
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-12-2023
Oke....in de video's blijft het moeilijk te zien, maar je kunt het beste toch de eerste video bekijken, en rond de 20 seconden (voordat ik inzoom) zul je het U tje moeten kunnen zien.

Wel HD, en Full screen. Is het beste.

[ Voor 10% gewijzigd door TotalTronix op 19-06-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03 10:54
Ik heb dit 'probleem' ook, en bij mij is het het best zichtbaar als ik in het donker van dichtbij naar een film kijk. Een aantal maffe vormen zijn herkenbaar, en komen regelmatig terug. In de praktijk heb ik er absoluut geen last van, dus ik schat in dat dit een logisch gevolg is van het gebruikte productieproces. Ik ben benieuwd of hier iemand met verstand van dit productieproces uithangt? En hebben andere fora dit al gesignaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 15:49
BvDorp schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:23:
Ik ben benieuwd of hier iemand met verstand van dit productieproces uithangt? En hebben andere fora dit al gesignaleerd?
Heb een SGS2 en volg de fora op XDA vrij regelmatig en ben dit daar ook al tegengekomen. Mensen die "blodges" zien op hun scherm. Denk dat het inderdaad een aspect kan zijn van de AMOLED productie.

Er zijn ook mensen die in het pikkedonker op het scherm bijv. vlekken zien als deze een geheel zwarte achtergrond laat zien, dus zonder enige content. Heb hier zelf geen last van maar zoals gezegd al vaker over gelezen.

Nickname does not reflect reality