ASUS Garantie is mijn tablet kwijt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-08 16:03
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn garantie van mijn ASUS Eee Pad Transformer en hoop op jullie advies:

Ik heb ergens in februari mijn tablet opgestuurd voor reparatie omdat het geluid weg bleef vallen. -Ik heb in het begin 2 tablets gekocht, eentje heb ik weggegeven aan een kennis. Bij het weggeven heb ik de dozen per ongeluk verwisseld en de serie nummers dus ook. Bij de reparatie heb ik dus het verkeerde serie nummer doorgegeven en hiervoor werd ik na een week ook gebeld. Heb ze dit verhaal gemeld en ze zeiden dat het goed was.- Na 2 weken heb ik de tablet terug gekregen. In het begin deed hij het goed, maar na een halve maand kwam het probleem weer steeds vaker terug.

Op 21 mei heb ik dus opnieuw reparatie aangevraagd bij ASUS, met opnieuw per ongeluk het verkeerde serie nummer.

Op 22 mei (dinsdag) werd de tablet opgehaald.

Op 4 juni, toen ik mij realiseerde dat ik het verkeerde serienummer had doorgegeven en niet zoals vorige keer binnen een korte termijn een belletje had gekregen, belde ik ASUS op om te vragen hoe het met mijn tablet zat.
Ik kreeg te horen dat mijn tablet nooit was aangekomen en dat ze een onderzoek zouden instellen. Om te helpen heb ik het goede serie nummer direct doorgegeven. Ze zouden binnen 48 uur contact met mijn opnemen over het verloop van het onderzoek.

Op 6 juni, toen ik nog niks had gehoord terwijl de 48 uur om waren, belde ik opnieuw ASUS. Ik hoorde dat het onderzoek nog liep en dat ze niks konden doen. Ik moest eind van de week/volgende week terug bellen, als ik nog niks had gehoord.

Op 8 juni, eind van de week, bel ik opnieuw ASUS op, omdat ik weer niks had gehoord. Kreeg te horen; bel later maar terug.

Op 11 juni bel ik opnieuw ASUS op en krijg te horen dat de tablet terecht is en zo snel mogelijk wordt gerepareerd.

Op 19 juni, besluit ik om nog een belletje te geven. Ik krijg te horen van de eerste de beste mevrouw die opneemt dat de tablet nooit is aan gekomen. Ik vertel haar bovenstaand verhaal en na heel, heel, heel lang door zeuren besluit ze om contact op te nemen terwijl ik nog aan de telefoon zit.
Ik krijg te horen dat de tablet toch wel is aangekomen en dat hij zo snel mogelijk wordt gerepareerd. Ik vertel haar dat ik een week geleden precies hetzelfde te horen kreeg en zij antwoord dat ze verder niet veel kan doen.
Ik vraag de mevrouw binnen hoe lang zij verplicht zijn om mijn tablet te repareren en vanaf wanneer ik een nieuwe tablet/geld kan eisen. Ze vertelt dat die periode 30 dagen is, maar dat het niet voor mij geldt omdat ik valse informatie heb doorgegeven. Ik vraag aan haar of het dan geldt vanaf de dag dat ik goede informatie heb doorgegeven, zegt ze nee. Nogal in de war beëindig ik het gesprek.

Op 25 juni, ik laat iemand anders bellen over hetzelfde verhaal. Krijg te horen dat de tablet kwijt is en dat ze een onderzoek zullen instellen en ik meer informatie krijg binnen 2 weken. Is hij na 2 weken nog steeds niet terecht zullen ze een aanbieding doen.

Op 25 juni, ik bel zelf nog een keer om bovenstaande te verifiëren, want blijkbaar hebben ze een verschrikkelijke communicatie tussen elkaar bij ASUS. Ik krijg te horen dat de tablet WEL terecht is en dat ze het reparatiecentrum aan het werk gaan zetten. Ik zou morgen (26 juni) na 12 uur een e-mail krijgen met meer informatie, waaronder de datum wanneer hij in reparatie was gezet. Een maand na laatstgenoemde datum mag ik mijn geld terug eisen.

Ik ga op vakantie op 26 juni en ben dan anderhalve maand weg. Ik had nooit verwacht dat de reparatie zo lang zou duren. Ik heb tegen ASUS gezegd dat ik aanstaande vrijdag (22 juni) weg zou gaan en kreeg te horen dat hij waarschijnlijk niet terug zou komen binnen die tijd.

Nou is mijn vraag aan jullie; wat zijn mijn rechten? Wanneer kan ik een nieuwe tablet eisen? Wat adviseren jullie mij te doen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag. Alvast bedankt.

Edit: Geüpdatet met meer info.

[ Voor 10% gewijzigd door BroodjeBami op 25-06-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

2x verkeerde serienummer doorgeven is niet bepaald 'handig'. Je kan natuurlijk van alles gaan 'eisen', maar zelfs als ze dan nog overgaan tot het geven van een nieuwe/geld terug, dat haal je niet binnen die 5 dagen.

Ga anderhalve maand weg, grote kans dat je daarna je tablet weer kan gebruiken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
SinergyX schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:01:
2x verkeerde serienummer doorgeven is niet bepaald 'handig'. Je kan natuurlijk van alles gaan 'eisen', maar zelfs als ze dan nog overgaan tot het geven van een nieuwe/geld terug, dat haal je niet binnen die 5 dagen.

Ga anderhalve maand weg, grote kans dat je daarna je tablet weer kan gebruiken.
Ik weet dat het niet handig is en ik wil nu ook niet per se mijn tablet terug/geld terug binnen die 5 dagen. Het gaat mij er vooral om dat het proces eigenlijk stil ligt. Ik krijg de ene keer te horen dat de tablet kwijt is, dan dat hij terecht is en dan dat hij weer kwijt is. Door dit hele proces, of hij nou kwijt of terecht is, is één ding zeker; mijn tablet wordt niet gerepareerd.
Daarom wil ik vragen wat mijn rechten zijn, zodat ik er eens echt goed achteraan kan gaan en er mee dreigen als er nog geen voortgang in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:59
Wees blij dat ze er nog zoveel werk van maken, dit soort dingen moet je eerst 2 keer checken voordat je de 'submit' knop indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
NotSoSteady schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:10:
Wees blij dat ze er nog zoveel werk van maken, dit soort dingen moet je eerst 2 keer checken voordat je de 'submit' knop indrukt.
Zoals ik al eerder zei, ik heb toegegeven dat het mijn fout is en eis ook niet dat mijn tablet voor dinsdag terug komt. Mijn 1e reparatie heeft aangetoond dat het serienummer nooit een probleem zou kunnen zijn geweest dat mijn tablet kwijt is geraakt. Dat hij kwijt was is dus volledig hun schuld en nou zeg ik niet dat ASUS personeel klootzakken zijn, ik heb immers zelf ook een fout gemaakt, ik wil gewoon voortgang zien in het proces.
Het kan toch niet zo zijn dat, omdat ik een fout heb gemaakt, ze geen moeite meer hoeven te doen en dat als ik elke 2 weken bel dat ik maar krijg te horen of mijn tablet wel of niet terecht is terwijl hij nooit wordt gerepareerd?

Zij hebben een week geleden gezegd dat de tablet terecht was en vandaag zegt een andere mevrouw dat de tablet nooit was aangekomen. Dat betekent simpel weg dat er geen voortgang komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:16
Misverstand: Ik mag drie keer repareren voordat de consument recht heeft op vervanging

Niet juist. De consument kan kiezen uit herstel of vervanging. U kunt slechts volstaan met reparatie als vervanging in een specifiek geval niet redelijk zou zijn. Het gebrek aan het product zou dan (zeer) beperkt moeten zijn, waardoor het onredelijk is als de consument een geheel nieuw product eist. De consument mag echter geen onredelijke hinder ondervinden van een reparatiepoging. Daarom kan het soms na 1 keer reparatie al redelijk zijn om het product te vervangen als er wederom een gebrek optreedt. Dit zal per product en per situatie in redelijkheid beoordeeld moeten worden.
http://www.consumentenaut...sverstanden-over-garantie

Prettig om te lezen, dacht zelf namelijk ook dat driemaal repareren de gebruikelijke gang van zaken is. Heb zelf problemen gehad met een HTC Sensation, die werd bij de derde maal opsturen voor reparatie vervangen door HTC (wel slim op zich, aangezien ik anders had aangestuurd op ontbinding, en dan waren ze een klant kwijt).
Nu vrees ik echter wel dat het wegvallen van het geluid niet dusdanig ernstig is dat er na tweemaal repareren al wordt overgegaan tot vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
Dagion schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:51:
[...]

http://www.consumentenaut...sverstanden-over-garantie

Prettig om te lezen, dacht zelf namelijk ook dat driemaal repareren de gebruikelijke gang van zaken is. Heb zelf problemen gehad met een HTC Sensation, die werd bij de derde maal opsturen voor reparatie vervangen door HTC (wel slim op zich, aangezien ik anders had aangestuurd op ontbinding, en dan waren ze een klant kwijt).
Nu vrees ik echter wel dat het wegvallen van het geluid niet dusdanig ernstig is dat er na tweemaal repareren al wordt overgegaan tot vervanging?
Bedankt! Ik ben blij dat je me in ieder geval probeert te helpen :). Maar dit is helaas niet van toepassing op mijn reparatie, ASUS heeft mij verteld dat ik een vervangend apparaat zou krijgen na 4 reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Tsjah, als er twee serie nummers in hun systeem rondzwerven is het niet raar dat ze moeite hebben met het vinden van de juiste.

Maar 11 Juni was hij voor het eerst terecht. Dit is pas 1 weekje geleden dus ik snap de heisa ook niet zo :P Zelfs als ze de 30 dagen aanhouden zijn ze nog te laat voor je vakantie dus ik zou er niet te veel van verwachten.

Ik zou zeggen, geniet van je vakantie zonder Social Media gezever en als je thuis komt ligt je tablet waarschijnlijk bij de buren ^^

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
themac1983 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:03:
Tsjah, als er twee serie nummers in hun systeem rondzwerven is het niet raar dat ze moeite hebben met het vinden van de juiste.

Maar 11 Juni was hij voor het eerst terecht. Dit is pas 1 weekje geleden dus ik snap de heisa ook niet zo :P Zelfs als ze de 30 dagen aanhouden zijn ze nog te laat voor je vakantie dus ik zou er niet te veel van verwachten.

Ik zou zeggen, geniet van je vakantie zonder Social Media gezever en als je thuis komt ligt je tablet waarschijnlijk bij de buren ^^
De eerste keer heb ik ook een verkeerd serienummer opgegeven, konden ze hem prima vinden, was er niks aan de hand. 3 dagen na aankomst werd hij gerepareerd, daarna terug gekregen.
Deze keer konden ze hem niet vinden en ik begrijp niet echt hoe dat kan, omdat mijn eerste reparatie uitwijst dat ze niet aan de hand van serie nummers de te repareren tablets indelen. Daarna geef ik het juiste serienummer op en dan vinden ze de tablet, een week later zijn ze hem weer kwijt. Dat geeft toch aan dat er geen voortgang is? Als ze hadden gezegd, we zijn er mee bezig snap ik het, maar ik was gewoon weer terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Dat het de ene keer mischien net goed gaat m.b.t. de serienummers betekent natuurlijk niet dat dit altijd zo is. Mischien had je de 1e keer gewoon mazzel :P

Daarnaast is deze al een keer gerepareerd geweest maar dit heeft het probleem niet verholpen, de reparatie kan dus langer duren omdat ze nu goed onderzoek doen etc ipv uitgaan van een standard issue.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
themac1983 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:09:
Dat het de ene keer mischien net goed gaat m.b.t. de serienummers betekent natuurlijk niet dat dit altijd zo is. Mischien had je de 1e keer gewoon mazzel :P

Daarnaast is deze al een keer gerepareerd geweest maar dit heeft het probleem niet verholpen, de reparatie kan dus langer duren omdat ze nu goed onderzoek doen etc ipv uitgaan van een standard issue.
Daar zit wat in. Ik hoop dan dat dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je het gekocht? Dát is je aanspreekpunt voor garantie, en met hén heb je een overeenkomst. Van Asus zelf heb je geheel niets te eisen tenzij ze specifiek adverteren met bepaalde rechten.

Lees ook even de sticky over winkelen; staat een behoorlijke lijst voorbeelden ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Mijn reparatie is ook een keer bij Asus zoek geraakt, niet meer terug te vinden, maar mijn laptop kwam wel gerepareerd terug. Dat ze hem niet kunnen vinden wil dus niet veel zeggen eigenlijk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
@ Mental_TO wat een raar verhaal.. Als dat zo is heb ik er geen problemen mee.

@Floppus bij Media Markt. Maar toen ik er voor het eerst heen ging stuurde ze mij ook door naar ASUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, dat is een bekende tactiek van vele winkels; ze mogen je echter helemaal niet verplichten het zelf te gaan regelen. Ze kunnen het natuurlijk voorstellen, maar daar hoef je niet mee akkoord te gaan. Je niet vertellen wat je opties zijn is imho gewoon twijfelachtig, en mochten ze stellen dat je naar Asus móet dan handelen ze simpelweg niet volgens de wet.

Gezien je op hun advies direct naar Asus bent gegaan, blijven ze wel volledig aansprakelijk.

Wat je dus moet doen is MediaMarkt aanspreken, de situatie voorleggen en ze vertellen dat het nu hun probleem is om jou binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast van een oplossing te voorzien. De wet is er heel simpel in: jij hebt een overeenkomst met MediaMarkt en met niemand anders.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
@Floppus
Bedankt voor je info! Ik zal er naar gaan kijken. Op het moment wacht ik nog even af, want ik ben er vrij zeker van dat ik hem toch niet voor dinsdag terug krijg. Dus dan kan ik ASUS net zo goed nog een kans geven.

Bedankt voor alle hulp in ieder geval. Ik heb er zeker wat aan gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 11:47

immetjes

HIER is BERN-E

Dit is nu al de twee post die ik vandaag lees over de MM die mensen direct door stuurt naar de fabrikant bij problemen met een gekocht product.

Er hoeft niet altijd gezeur van te komen, maar als het wel gebeurt gebeurt het ook goed. Ik heb van deze post geleerd en zou altijd garantiezaken door de winkel laten oplossen. DAAR heb je tenslotte een overeenkomst mee en niet met de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:15:
Wat je dus moet doen is MediaMarkt aanspreken, de situatie voorleggen en ze vertellen dat het nu hun probleem is om jou binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast van een oplossing te voorzien. De wet is er heel simpel in: jij hebt een overeenkomst met MediaMarkt en met niemand anders.
Dat is lekker simpel, eerst maak je zelf 2x de grote fout mbt serienummer bij Asus, moment dat het dan echt niet goed gaat, leg je het probleem terug bij MM. Nee, daar is hij nu iets te laat mee.

En dan de bekende zin, gelijk hebben en gelijk krijgen.. daar zit nogal een verschil tussen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeBami
SinergyX schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:20:
[...]

Dat is lekker simpel, eerst maak je zelf 2x de grote fout mbt serienummer bij Asus, moment dat het dan echt niet goed gaat, leg je het probleem terug bij MM. Nee, daar is hij nu iets te laat mee.

En dan de bekende zin, gelijk hebben en gelijk krijgen.. daar zit nogal een verschil tussen.
Ik snap dit soort posts op het forum niet. Als je het verhaal goed leest zie je dat ik het probleem met het foute serienummer ALLANG heb opgelost. Wat jij zegt is dus eigenlijk: "Jij maakt een fout en lost het op, dus dan moet je niet boos worden als zij ook een fout maken en het niet oplossen?".
Als de reparatie een of misschien 2 weken vertraging heeft met het foute serienummer dan snap ik het, maar dit is nu al 3 weken geleden en er is nog steeds GEEN voortgang, toch vinden jullie het gek dat ik hier achteraan ga?

Ik heb vandaag weer met ASUS gebeld en raad eens wat ik te horen krijg? De tablet is niet terecht. We stellen een onderzoek in en binnen 2 (ja, ik herhaal 2) weken krijgt u antwoord. Ik bel 10 minuten later weer op "De tablet is gewoon wel terecht. We zullen aan het reparatiecentrum doorgeven dat hij gerepareerd moet worden en u krijgt morgen een e-mail van mij met meer informatie".
Dus waar het op neer komt:
- Ik geef het foute serienummer door
- De tablet is zoek
- Ik herstel mijn fout en geef het goede serienummer door
- De tablet is terecht
- De tablet is zoek
- De tablet is terecht
- De tablet is zoek
- De tablet is terecht

En ja, de laatste quote van hun komt inderdaad bekend voor omdat "De tablet is gewoon terecht" de 3e keer was dat ze mij dit vertelden. "We zullen aan het reparatiecentrum doorgeven dat hij gerepareerd moet worden" de 2e keer en "u krijgt een e-mail met meer informatie" ook de 2e keer.
Pagina: 1