Toon posts:

Wifi/modem kickt me na 2 weken gebruik eruit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ben kort geleden verhuisd naar een studentenkamer en daar begonnen de internet problemen.
Er is helaas alleen wifi in het huis dus verbinding maken met een kabel is niet mogelijk.

Ik gebruik een laptop en na ongeveer 2/2.5 weken gebruik gaf het netwerk aan dat hij connected was met een unidentified netwerk. Ik kreeg hierbij ook het gele uitroepteken te zien. Af en toe deed het internet het voor ongeveer 1-5 minuten maar na bepaalde data gebruik stopte hij er weer mee. Na heel veel research op internet te hebben gedaan kwam ik er niet uit en heb gewoon het modem gereset (wat bij de buren staat want wij delen het netwerk). Verder nooit internet problemen gehad want mijn kamer is vrijwel langs het modem. Dit bleef zo maar doorgaan en elke keer moest het modem gereset worden. (Op de uni en bij mijn ouders thuis had ik wel gewoon internet verbinding)

Toen een desktop gekocht met daarbij een USB wifi denkende dat het hierdoor ook misschien verholpen zou worden. Had men desktop was nog niet helemaal in elkaar en ik kreeg het voorval op men laptop dat hij weer met unidentified netwerk zat. USB wifi erin gestopt en drivers geïnstalleerd en alles was opgelost. Hierna heb ik de USB wifi gewoon op men desktop geïnstalleerd.

Tot vandaag heb ik nergens last van gehad en ik kreeg weer de foutmelding op beide met laptop en men desktop dat hij verbinding had met unidentified netwerk en ik kon verder niks meer. Na een modem reset ging wederom alles weer prima. (Geprobeerd software en driver van USB wifi te reinstallen maar dit werkte niet)

Dit kan niet de normale gang van zaken zijn neem ik aan. Hoe kan dit veroorzaakt worden, is er misschien een limiet aan data ingesteld op het modem en dat ik er daardoor uit wordt gekickt? Men huisgenoten hebben nergens last van namelijk ook al zitten ze verder van het modem af dan ik.

Hopelijk weten jullie hier raad mee!

Mvg

Tim