Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

.nl domein registreren op naam van organisatie ipv persoon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een .nl domein registreren voor een organisatie (stichting). In de whois informatie wil ik graag dat de naam van de stichting als eigenaar geregistreerd staat, in plaats van een persoon.

Ik heb even wat geprobeerd bij een aantal registrars, maar het lijkt alsof ik die domeinhouder gegevens (whois-informatie) niet apart kan invullen.

Toch zie ik genoeg bedrijven waarvan het .nl domein volgens sidn.nl alleen de bedrijfsnaam als domeinhouder geregistreerd staat. Hoe/waar kan dit?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Bij TransIP kan ik beide invullen.
(Als organisatie zul je ook de verantwoordelijke personen in moeten vullen....)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:57:
Bij TransIP kan ik beide invullen.
(Als organisatie zul je ook de verantwoordelijke personen in moeten vullen....)
Ah ja, maar komt dat ook in de whois terecht dan? Ik wil namelijk dat daar alleen de naam van de stichting staat, en geen persoon.

Dat TransIP, of welke registrar dan ook, daarnaast ook mijn persoonsgegevens in hun klantgegevens hebben staan (wat niet public is) is verder prima.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bel een registrar op en leg ze de vraag voor? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• d.baars
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-01-2023
Je moet bij SIDN een contactpersoon en domicile adres (dus ook geen postbus) opgeven.
Er zijn wel oplossingen zoals deze

[ Voor 45% gewijzigd door d.baars op 19-06-2012 12:08 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:09
bij een .nl moet er een persoon worden aangewezen omdat die verantwoordelijk is voor de naam. En het ook een juridisch eigendom is.

How are you doing?

Verwijderd

Topicstarter
d.baars schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:07:
Je moet bij SIDN een contactpersoon en domicile adres (dus ook geen postbus) opgeven.
Een domicile adres is geen probleem. Echter, een contactpersoon? Als ik zo wat rondzoek op de whois van sidn zijn er genoeg .nl domeinen die als domeinhouder alleen een bedrijfsnaam hebben, geen persoon of verantwoordelijke.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:07:
Bel een registrar op en leg ze de vraag voor? :)
Ja, nou ik had dus al bij een aantal registrars even geprobeerd en toen het nergens precies leek te kunnen zoals ik wil, dacht ik: ik vraag het even in het algemeen in plaats van tig registrars te moeten afbellen :)

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:26
Een stichting is toch ook gewoon een rechtspersoon, dus zou niet weten waarom het niet zou kunnen.
Je zult vermoedelijk wel een adres moeten opgeven.

Verwijderd

Topicstarter
stftweaker schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:08:
bij een .nl moet er een persoon worden aangewezen omdat die verantwoordelijk is voor de naam. En het ook een juridisch eigendom is.
Een stichting (of wat voor bedrijfsvorm of organisatie dan ook) lijkt mij toch een valide rechtspersoon, die juridisch gezien gewoon eigenaar van dingen kan zijn.

Als een stichting een nieuwe computer koopt is dat ook juridisch eigendom van de stichting, en niet van de betreffende systeembeheerder of chef inkoop. Nou idem bij domeinnamen, zou ik zeggen? :)

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bij beide registrars die ik gebruik, kan ik gewoon de (bedrijfs)naam opgeven en dan wordt het domein op die betreffende naam geregistreerd.

Dus volgens mij kan dat gewoon zonder problemen.

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 18:19

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Kan inderdaad gewoon. Dit komt rechtstreeks uit SIDN's DRS, bij het invoeren van een nieuwe contactpersoon:
Met behulp van onderstaand webformulier kunt u een contactpersoon invoeren. Deze zogenaamde 'contact' kan een natuurlijk persoon zijn, of een rechtsvorm hebben. Bij het invoeren en bewerken van een domeinnaam kunt u deze 'contact' vervolgens selecteren en koppelen in een bepaalde rol, te weten 'houder', 'admin-c' en 'tech-c'.
Bij rechtspersonen heb je overigens wél een KvK nummer nodig.
Voor Admin-C vereis ik altijd wel een natuurlijke persoon, maar SIDN dus niet :)

[ Voor 13% gewijzigd door Maestro op 19-06-2012 12:24 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Verwijderd

Topicstarter
bartbh schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:21:
Bij beide registrars die ik gebruik, kan ik gewoon de (bedrijfs)naam opgeven en dan wordt het domein op die betreffende naam geregistreerd.

Dus volgens mij kan dat gewoon zonder problemen.
Mag ik vragen bij welke registrars je zit?

Als ik bij transip.nl de whois gegevens invul, en ik kies "bedrijf" (ipv particulier), dan MOET ik ook een contactpersoon invullen.

Bij hostnet.nl lijk ik het uberhaupt niet te kunnen invullen (kennelijk doen ze daar automatisch klantgegevens = whois domeinhouder).

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Binnen het bedrijf (of de stichting) is er uiteindelijk ook een persoon verantwoordelijk. Die moet de SIDN afaik ook weten en dat is ook wat ik hier teruglees, zoals Maestro dus aangeeft.

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:53:
Binnen het bedrijf (of de stichting) is er uiteindelijk ook een persoon verantwoordelijk. Die moet de SIDN afaik ook weten en dat is ook wat ik hier teruglees, zoals Maestro dus aangeeft.
OK, maar die naam wordt dan niet openbaar weergegeven op sidn.nl?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:56:
Zover ik Maestro begrijp niet.

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 18:19

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Alleen de naam van de houder wordt tegenwoordig nog in de publieke Whois weergegeven. (En dat mag dus een natuurlijk of rechtspersoon zijn)
Daarnaast worden de e-mailadressen van de administratieve en technische contactpersonen weergegeven.

Verder wordt er alleen algemene info getoond (Datum registratie, registrar, nameservers etc.)

[ Voor 8% gewijzigd door Maestro op 19-06-2012 13:10 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nee, daar wordt alleen de eigenaar weergegeven. De bedrijfsnaam dus.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:56:
[...]

Zoek tweakers.nl eens op op https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/ ....

Dan zie je wat we bedoelen...

[ Voor 34% gewijzigd door Coach4All op 19-06-2012 13:12 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:10:
Zoek tweakers.nl eens op op https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/ ....

Dan zie je wat we bedoelen...
Ah juist, dat is inderdaad precies wat ik ook voor ogen had. Goed, TransIP dus! Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ei6kx.gif
Pagina: 1