Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distael
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 16:59
Mijn huidige HTPC is nu zo'n 5 jaar oud en aan vervanging toe. Ik heb mijn TV vervangen door een Samsung UE46D6750 http://tweakers.net/price...g-ue46d6750.html#tab:info, de reciever door een Onkyo TXNR609: http://tweakers.net/price...onkyo-tx-nr609-zwart.html. Daarnaast heb ik nog een Cisco 8485 DVB om van de TV in HD te kunnen opnemen.

Nu wil ik natuurlijk optimaal gebruik maken van deze apparatuur en ook 3D films kunnen bekijken. De meeste opslag heb ik staan op een Synology Nas maar dat is met 3D films niet altijd even handig, blijkbaar worden die als niet uitpakbaar ISO bestand gedeeld. Met wat hergebruik van mijn vorige onderdelen denk ik dat een HTPC in mijn geval de betere keuze is. Zodat ik de ISO van de 3D films op de HTPC kan mounten en via de receiver kan afspelen op de TV

Mijn vorige HTPC bestaat uit een Silverstone SST-LC16B ATX, Micro-ATX, Closed, Zwart, afgezien van een LCD display die nooit echt lekker heeft gewerkt bevalt de kast verder prima. Voeding en grafische kaart moet ik nog even nakijken welke erin zit. Moederbord, grafische kaart, processor (Intel E4300), Hauppage TV kaart en de harde schijf van 5 jaar oud mogen worden vervangen.

Met behulp van eerdere topics dacht ik zelf aan de volgende nieuwe onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75 PRO4-M€ 62,50€ 62,50
1Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB€ 73,90€ 73,90
1Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile€ 27,95€ 27,95
1AMD A8-3850 Boxed€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 253,35

Ik twijfel nog over de processor? De A6-3500 is maar iets goedkoper maar daar lever je dan wel redelijk wat snelheid voor in, zowel op de processor zelf als op de gpu. Het meeste zware werk die ik echter niet op de HTPC maar op mijn gewone PC. Ik wil echter niet de kans lopen dat een BD50 in 3D stottert door de verkeerde bezuiniging. Wat zijn jullie ideeën over dit lijstje?

[ Voor 1% gewijzigd door Distael op 19-06-2012 14:54 . Reden: PVR aan setup toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Ik zou ipv een grote HDD een wat kleinere SSD nemen op SATAIII. Met 128GB zou je prima uit de voeten moeten kunnen. Data zet je op je NAS neer dan :) Is een stuk sneller en veel stiller.
A6-processor zou meer dan voldoende moeten zijn, maar als 't budget het toelaat is een A8 natuurlijk leuk meegenomen ;)
Je hebt in je lijstje alleen nog geen TV-kaart opgenomen. Even uitgaande van dat je gebruik maakt van DVB-C kun je dan bijvoorbeeld een TechniSat CableStar HD2 nemen icm een Alphacrypt Classic CAM.
Neem dan pakweg 10GB op je disk voor buffering, en als de opname is afgelopen gooi je het naar je NAS toe en klaar ben je :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distael
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 16:59
Dank je voor het meedenken.

Een kleinere SSD heeft als nadeel dat als ik een Bluray ISO zou mounten, ik slechts 1 a 2 films op de HTPC kwijt kan. Aan de andere kant staat de rest natuurlijk gewoon op de NAS en is de extra snelheid van de SSD wel erg lekker bij het opstarten etc. Hier ga ik zeker nog even over nadenken.

Een TV kaart om op te nemen is niet nodig. Heb in mijn setup niet vermeld dat ik ook nog een Cisco 8485 DVB heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Als je gebruik maakt van XBMC kun je de ISO gewoon rechtstreeks vanaf de NAS starten. Eerst mounten is niet nodig.

iRacing Profiel