[Creative] Geen geluid uit center/rear-speakers

Pagina: 1
Acties:

• laurenssie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08-2024
Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een Creative T6100-setje aangeschaft. Dit is een 5.1 surround setje, dus met 2 front, 2 rear, 1 center en 1 subwoofer. (captain obvious)
Echter, als ik een film met 5.1 geluid bekijk komt er geen geluid uit de achterste twee speakers en produceert ook het center-boxje niets.
Als ik een speciaal 5.1 surround testbestand (klik) aan zet, dan komt het probleem echt duidelijk naar voren: 'front left' is in orde, 'center' wordt door de front right harder uitgesproken, 'front right' wordt ook door de front right uitgesproken, 'rear left' wordt zachter via de front left uitgesproken en idem dito voor rear right.

Mijn geluidskaart is een Eminent EM3750 met up-to-date drivers en ik heb het ook al met Dogberts Homebrew CMI Drivers geprobeerd, omdat die beter geluid schijnt te geven.
Ik heb al gekeken of de kabeltjes goed zitten (oranje zit in oranje, zwart in zwart, groen in groen) en alles losgekoppeld en opnieuw aangesloten.

Heeft iemand hier een idee over hoe deze rare situatie komt of, nog beter, een oplossing? :)

Laurens

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Je moet wel aangeven in Windows dat je een 5.1-set hebt. Nu denkt Windows nog steeds dat je een stereo-opstelling hebt, waardoor alles wordt gedownmixt.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW