1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Of denk ik nu te simpel
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Duh... dat is dus het probleem! De printeropdracht heb ik niet meer. Ik heb een document die ik af wilde drukken. Dacht dat gedaan te hebben en had het document niet meer nodig, dus niet opgeslagen.Wceend schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:53:
opdracht opnieuw geven op de juiste printer en de andere opdracht verwijderen?
Of denk ik nu te simpel
Nu heb ik dus de fout gemaakt dat ik de verkeerde printer geselecteerd heb, dat had ik niet door. En nu wil ik dus de opdracht toch geprint hebben op een andere printer dan ik in eerste instantie had geselecteerd.
Dat vrees ik ook (en nee, het zijn twee verschillende printers... een professionele Océ en een kleine huis Samsung).kraats schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:53:
Als het toevallig dezelfde (soort) printers zijn die met dezelfde driver toe kunnen, dan kun je de poort in de driverinstellingen van de offline printer wijzigen naar die van de online printer. Maar ik denk dat het bij de meeste printers niet gaat lukken vanwege de verschillende drivers
De oplossing is natuurlijk naar de printer gaan die ik geselecteerd had en dan print de opdracht natuurlijk. Maar ik heb het document nu nodig en kan niet wachten tot vanavond... Had gehoopt hier de oplossing te vinden (maar vreesde al het ergste, de weinige opties die er zijn, had ik allen al bekeken).
(Mac kan dat dus kennelijk wel, in mijn linkje hierboven gaat het niet specifiek over HP. Die oplossing heb ik ook hier geprobeerd, maar helaas valt er niets te slepen
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Verwijderd
tsja als je dat niet verteld kunnen we dat ook niet ruiken toch. Als je printje zo belangrijk is dan moet je het ook niet weggooien voordat je het papier in handen hebt.Galois schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:01:
[...]
Duh... dat is dus het probleem! De printeropdracht heb ik niet meer. Ik heb een document die ik af wilde drukken. Dacht dat gedaan te hebben en had het document niet meer nodig, dus niet opgeslagen.
Nu heb ik dus de fout gemaakt dat ik de verkeerde printer geselecteerd heb, dat had ik niet door. En nu wil ik dus de opdracht toch geprint hebben op een andere printer dan ik in eerste instantie had geselecteerd.
[...]
Dat vrees ik ook (en nee, het zijn twee verschillende printers... een professionele Océ en een kleine huis Samsung).
De oplossing is natuurlijk naar de printer gaan die ik geselecteerd had en dan print de opdracht natuurlijk. Maar ik heb het document nu nodig en kan niet wachten tot vanavond... Had gehoopt hier de oplossing te vinden (maar vreesde al het ergste, de weinige opties die er zijn, had ik allen al bekeken).
(Mac kan dat dus kennelijk wel, in mijn linkje hierboven gaat het niet specifiek over HP. Die oplossing heb ik ook hier geprobeerd, maar helaas valt er niets te slepen)
Nu ik mijn reactie weer lees, klinkt hij onaardiger dan bedoeld hoor... sorry.Wceend schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:11:
[...]
tsja als je dat niet verteld kunnen we dat ook niet ruiken toch. Als je printje zo belangrijk is dan moet je het ook niet weggooien voordat je het papier in handen hebt.
Als ik het document nog had, dan had ik het uiteraard nog een keer geprint.
En zo belangrijk was het document niet (een aankondiging). Heb het opnieuw gemaakt, 5 minuutjes werk. Maar het ging mij ook om het feit dat ik vond dat het moest kunnen. Dus dan ben je langer bezig met een oplossing zoeken, dan het opnieuw maken kost.
Vind het wel raar dat het niet kan... Had ik eigenlijk niet verwacht.
C:\Windows\System32\spool\PRINTERS
Als het goed is staat daar een .SPL bestand, daar zit je printopdracht in.
Daarna is het een kwestie van een programma vinden dat dit uit kan lezen, ik heb met http://www.softpedia.com/...r-Pro-Download-31088.html een PNG bestand kunnen halen uit een SPL file. (is wel een trial waarbij de save as functie niet werkt, maar dan kan je in ieder geval zien of het bestand er uit te halen is, de rest moet je zelf kunnen vinden
[ Voor 17% gewijzigd door d33n op 19-06-2012 09:26 ]
Niet meer nodig, maar ik blijf nieuwsgierig.d33n schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:24:
Ik heb het even getest in een virtuele machine, ga naar:
C:\Windows\System32\spool\PRINTERS
Als het goed is staat daar een .SPL bestand, daar zit je printopdracht in.
Daarna is het een kwestie van een programma vinden dat dit uit kan lezen, ik heb met http://www.softpedia.com/...r-Pro-Download-31088.html een PNG bestand kunnen halen uit een SPL file. (is wel een trial waarbij de save as functie niet werkt, maar dan kan je in ieder geval zien of het bestand er uit te halen is, de rest moet je zelf kunnen vinden)
Er staat inderdaad een .SPL bestand in, maar als ik 'm wil openen in het programma dat jij aanraadt, dan geeft hij helaas een error (encountered a sharing violation while accessing).
EDIT:
Had 'm nog in mijn takenlijst van de printer staan. Daar verwijderd en toen kon het!
Zo, ik kan weer aan het werk... Fijn dat deze dingen toch kunnen! En ik ben weer trots op Tweakers! :-)
[ Voor 10% gewijzigd door Galois op 19-06-2012 09:36 ]
Dit is het .SPL bestand.
Dit bestand is dusdanig aangemaakt met behulp van de OCE driver dat deze naar de printer kan worden verstuurd.
Daarom is het ook niet zomaar mogelijk om het bestand naar een andere printer te slepen, het bestand is specifiek voor die printer aangemaakt.
Als je toevallig een identieke printer hebt kan je inderdaad de poort wijzigen.
Enigste oplossing is dus een programma vinden die het aangemaakte bestand kan uitlezen of opnieuw printen (indien mogelijk).
Dat programma is verder niet echt een aandrader, maar was het eerste wat ik tegen kwam met googlen.
Mocht het nu echt een groot probleem zijn geweest, dan was je in ieder geval gerust gesteld.