Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RDS en RDS-Licensing in verschillende domeinen

Pagina: 1
Acties:

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:43
We hebben een Remote Desktop Server virtueel opgezet in domein 'B'. Deze heeft een one way trust met domein 'A'. Users van domein "A" kunnen authenticeren (op bepaalde servers) in domein "B". Nu hebben we ook een RDS license server in domein 'A' zitten die we nodig hebben in domein 'A', maar die ik ook graag als license server zou willen gebruiken in domein 'B'. De firewall poorten zijn geopend, de communicatie lukt en hij aanvaardt de license server zolang mijn admin credentials gekend zijn (ik ze net ingegeven heb).
Van het moment dat ik dan uitlog en terug inlog op die RDS server, krijg ik een pop-up met volgende boodschap:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xm2Ri.jpg
Hoe kan ik dit 'blijvend' maken?

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:43
Ik zal anders even mijn eigen vraag beantwoorden:

http://social.technet.mic...1c-42c2-8eb8-edebc5dc75e4

In Windows 2008/2008 R2, it requires a trust for out of domain/forest connection to TS License Server. To issue RDS Per User CALs to users in other domains, there must be a two-way trust between the domains, and the license server must be a member of the Terminal Server License Servers group in those domains.

Blijkbaar is dus een 2-way trust nodig tussen de domeinen, anders werkt het niet.
Dus we gaan een kleine verhuis moeten doen.

/*mag gesloten worden*/

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Erg fijn dat je een terugkoppeling van de oplossing doet. Maakt de search wat nuttiger en wordt dus erg gewaardeerd. :)

In principe sluiten we geen topics. Het kan zijn dat een ander in een later tijdstip alsnog een nutttige aanvulling kan en wil doen. Topics worden pas gesloten als deze nutteloos gekicked worden, een discussie uit te hand dreigt te lopen of een topiconderwerp tegen het beleid ingaat.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B