Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie Informatica

Pagina: 1
Acties:

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 17:17
Na een tijdje gezocht te hebben naar een laptop voor studie (en vrije tijdsbesteding) heb ik toch besloten om even een topic te openen.

Wat ik met de laptop ga doen
  1. Office: Verslagen/presentaties maken.
  2. Programmeren
  3. Films kijken
  4. Licht photoshop werk
  5. Spellen spelen (denk aan Minecraft, Portal, Warcraft III, AoE II ,Guild Wars [2]) de zwaardere spellen vind ik wel een andere oplossing voor.
Kosten
<€1000 ongeveer.

Mobiliteit
Vooral van collegezaal naar collegezaal, maar ook in de trein. Zelf zat ik dus aan 15" te denken. En een goede accu (weet niet precies wat de norm hiervoor tegenwoordig is).

Eigen onderzoek
Ik heb zelf naar de XPS 15 gekeken, maar deze wordt niet meer geleverd met een 1080p scherm. Vandaar dat ik eerst naar de Inspiron 15R SE heb gekeken (redelijk dezelfde specs, enkel een i5 ipv i7 en een andere graka).

Nu heb ik een aantal topics hier gelezen en de ASUS N56 lijkt ook aardig in de smaak te vallen.

Factoren
Belangrijke factoren zijn in ieder geval de resolutie en accuduur (1080p, hele dag mee, af en toe aan de lader). Verder moet ie natuurlijk 5 jaar goed mee kunnen gaan.

--
Persoonlijk weet ik niet wat er nog meer komt kijken bij de studie Informatica wat betreft werk op een computer. Als mensen hier ervaringen hebben, dan hoor ik ze ook graag. Dat maakt het allemaal makkelijker om een keuze te maken.