Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 19:53
Sinds een week heb ik mijn eerste smartphone, een Xperia P. Prachtig allemaal, maar er is één detail waar ik maar niet uit kom. Het is een klein, irrelevant dingetje, maar wil toch graag weten hoe het zit.

In de Contacts-applicatie staat helemaal bovenaan een bijzonder item, namelijk "Mijzelf". En hierin staan meerdere e-mail adressen, telefoonnummers etc. van mijzelf. Nu is een van die e-mail adres mijn werk-adres, maar dan met een fout er in. Er staat namelijk [voorletter] [punt] [achternaam] @domein.nl en het zou moeten zijn [voorletter] [achternaam] @domein.nl . Een punt teveel dus.

En het gekke is: ik kan dit e-mail adres niet wijzigen. Bij het bewerken van "Mijzelf" komt hij niet te voorschijn. En ook bij het doorspitten van andere mogelijke bronnen voor deze fout (prive-Gmail, werk-Gmail, werk-Active Directory, Facebook, Twitter...) kom ik nergens dit foute e-mail adres tegen zodat ik het kan wijzigen.

Dus 2 vragen:
- waar haalt Android de informatie vandaan die getoond wordt in Contacts bij "Mijzelf"?
- hoe kun je alle velden bij "Mijzelf" wijzigen / verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:57
Contacten -> Menu -> Contacten filteren.
Daar kun je kiezen tussen het weergeven van items uit bijvoorbeeld Google, Whatsapp, Facebook, Endemondo, Skype, Telefooncontacten etc. Ik zou daar eens wat proberen. Misschien heb heb je iets niet aangevinkt om weer te geven, maar doet hij dat bij 'Mijzelf' wel?

Ik kan zelf onder 'Mijzelf' zoals het lijkt allemaal wijzigen.

[ Voor 15% gewijzigd door -MD- op 18-06-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 19:53
Nadat ik mijn werk-Gmail-account uit de Mail-applicatie had verplaatst naar de Gmail-applicatie; en nadat ik wat had zitten prutsen met de filter-instellingen van de Contacts-applicatie, ben ik er vanaf! Echt snappen doe ik het nog steeds niet, maar goed :)