Windows 7 Cannot connect to System Even Notification Service

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07-2024
Mede-tweakers, na uren googlen en nog steeds geen oplossing te hebben gevonden besluit ik dit toch maar hier te posten, in de hoop dat er windows-gurus in de buurt zijn die wel weten wat ze hiermee aanmoeten. Dit dus. Blijkbaar weigert deze service te starten. (en om een of andere reden de service van mijn GPU ook niet, ik heb de drivers al getracht te updaten, maar dat hielp spijtig genoeg niet). Het grote probleem is dat de boot opeens 2 minuten lang duurt, en de PC uitschakelen kun je ook een dagje of 2 op wachten.

Ik gebruik windows 7 ultimate, met de allernieuwste updates, en een gtx 580 met de nieuwste drivers. Als virusscanner gebruik ik microsoft security essentials.

Link naar de hardware van de PC in kwestie

Ik heb het winsock reset commando al geprobeerd, start up repair, etc. Maar niks helpt. Als iemand toevallig iets heeft zou ik het graag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sinds wanneer is dat, en wat doet een restore point terugzetten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Dat is sinds gisteren zo. Ik heb hardwarematig niks gedaan, softwarematig alleen killing floor geinstalleerd. Ennuh, welk restore point? :P

Edit: *slaat zelf tegen hoofd* Ik was helemaal vergeten dat windows restore point en volle backups iets anders zijn. Laat ik eventjes een restore point toepassen. Mijn verontschuldigingen hiervoor, ik heb het nml nog nooit in mijn leven hoeven te gebruiken :')

Edit nr. 2: Dat fixte het. Wauw. Geen idee wat het uiteindelijke probleem nu was, maar hey, het werkte. Wederom mijn verontschuldigingen.

[ Voor 62% gewijzigd door TNT LotLP op 19-06-2012 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vandaar de vraag sinds wanneer :)
Aangezien de enige wijziging een software installatie is geweest en afhankeliijk van de applicatie er wel of geen speciale fratsen worden geinstalleerd (driver-achtige dingen) is een restorepoint altijd handig om naar terug te kunnen grijpen.

Ik krijg zeer sporadisch diezelfde melding wel eens, en de betreffende service is dan gewoon stuck in a loop door één of andere filterdriver/module - meestal merk ik het doordat file copy acties stoppen met dit soort gevolgen:
Afbeeldingslocatie: http://blog.alt-92.net/wp-content/uploads/2012/06/ohkeee.png.
Alleen heb ik er geen zin meer in om dat te gaan uitvogelen die ene keer in de twee maanden dat het gebeurt

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Okay, kleine update hier. Ik heb het teruggezet, en uitgevonden *wat* het probleem precies was. Een statisch IP hebben. Dat is nogal vervelend, want ik gebruik knap regelmatig een statisch IP voor 't hosten van games. Dus ja. Automatische IP instellingen : alles werkt. Statisch IP: nope.

Niemand toevallig een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je IP-adres kan je 'gewoon' op DHCP laten staan.
Vervolgens zet je in de router onder de DHCP-instellingen een 'reservation' in (per merk en type wil de benaming nog weleens verschillen). Maar hier moet je het MAC-adres van je netwerkkaart van je PC ingeven en het IP-adres dat je hem wilt geven.

Wanneer je PC dan een DHCP-request doet, krijgt hij van de router elke keer dat ene IP-adres wat jij hebt ingesteld. Dynamisch, maar toch een beetje statisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Epische oplossing, zeer bedankt! Alles werkt nu naar behoren. Statische dynamiek ftw!
Pagina: 1