Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke programmeertaal kan ik het beste gaan gebruiken voor d

Pagina: 1
Acties:
  • 559 views

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04
Hoi!

Ik heb de opdracht gekregen om een applicatie te gaan bouwen, maar ik heb zelf alleen ervaring met webapplicaties maken.
Daarom vraag ik aan jullie, welke programmeertaal kan ik het beste gebruiken/gaan leren hiervoor?
En mocht iemand tips hebben of goede tutorials, dan zijn die uiteraard van harte welkom!

Het is de bedoeling dat de volgende punten mogelijk zijn:

- Inloggen via het AD (Windows 2008).
- Te gebruiken op zowel Windows, Linux en OS X(10.5 en hoger).
- Mounten van netwerkschijven (via SMB).
- Printen naar verschillende printers (allemaal vast IP-adres).
- Data lezen en schrijven met een MSSQL server.
- Mailen van data.
- Formulieren invullen, maar dat lijkt mij het makkelijkste van hierboven.
- Uiteraard een nette layout er van kunnen maken.

Verder heb ik ervaring met OO (PHP) en MVC.
Aangezien ik al wat ervaring heb met OO, verwacht ik dat ik programmeertalen snel zal oppakken.

-

• iDog
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Java ligt voor de hand.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Aangezien je het op zowel Windows, Linux en OSX wil gaan gebruiken denk ik dat Java inderdaad wel voor de hand ligt inderdaad.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Je kan gerust een combinatie maken van verschillende talen. Probeer het gene dat je al kan te doen met PHP en de rest kan je eventueel met Java proberen.

• papa_san
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-07-2021
Perl.zou met dat lijstjuh ook geen moeituh hebben :-)

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:36
Of Python! :)

Dat lijstje kan je met elke programmeertaal wel afhandelen denk ik, maar als je al PHP kent zou ik het lekker daarmee maken. Of anders switchen naar Python, das niet zo'n hele grote stap vanaf PHP.

Ik zou het zelf in Java doen, maar dat is meer omdat ik daar veel meer ervaring mee heb dus niet voor alles hoef uit te zoeken welke library ik wil gaan gebruiken.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Welke programmeertaal moet ik leren?
Ook dit topic verzandt, as usual, in het opdreunen van ieders favo taaltje. En dat terwijl je in zowat elke taal kunt doen wat je wil.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.