Missing Certificate op Acer lapton

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463439

Topicstarter
Ik heb een redelijk oude Acer laptop die het nog goed doet.
Nou heb ik van Ziggo een nieuwe modem gekregen met een nieuw sleutel en wil nu mijn laptop weer koppelen aan mijn thuisnetwerk, net als mijn Ipad, Iphone, mijn dochters netbook en mijn eigen computer.
Dit werkt namelijk allemaal prima
Als ik nu de laptop wil aansluiten krijg ik de melding dat er een certificaat mist om contact te maken met mijn netwerk. Ik zie heb wel maar er komt geen verbinding.

Ik ben een leek wat dit betreft dus alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Probeer een nieuwe draadloze verbinding te maken, waarbij je de nieuwe sleutel moet invoeren.

Mocht dat niet lukken, is het handig om te weten om welke Windows versie het gaat.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 18-06-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05

lier

MikroTik nerd

En ook handig om te weten om welke laptop het precies gaat (eigenlijk specifiek welke draadloze netwerkadapter erin zit).

Certificaat duidt er (volgens mij) op dat je de verkeerde vorm van beveiliging kiest op je laptop.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:36
De Ziggo modem zal waarschijnlijk gebruik maken van een WPA2 encryptie.
Probeer deze eens terug te zetten naar WPA of (in het uiterste geval) naar WEP en kijk eens wat er dan gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463439

Topicstarter
Het is een Aspire 3003 LMi met een 802.11 g netwerkadapter en hij draait op Windows XP
Heb de instelling gezet op WPA-PSK en TKIP, maar Ziggo geeft op dat het gebruik maakt van WPA2-PSK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Als WPA2 niet in het lijstje staat, is je Windows niet up-to-date.

De XP WPA2 patch kan je hier downloaden http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=1974
Pagina: 1