Toon posts:

Verbindingsproblemen beveiligd netwerk van werk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

Ik heb problemen met het verbinding maken met mijn thuisinternet via mijn werklaptop. Ik werk voor een multinational en ik moet verbinding maken met het internet via een beveiligd systeem.

Mijn laptop herkent mijn wireless gewoon en ik kan verbinding maken via de beveiligde server van mijn bedrijf. (powered by DOSI RAS). Echter, na 5 minuten heb ik geen toegang meer tot het internet of de beveiligde server ondanks dat ik nog steeds verbinding heb met het internet (de router). Alle andere laptops werken gewoon op mijn thuisinternet en op de een of andere manier kan ik bij een cafe op de hoek wel gewoon verbinding maken.

De ‘network diagnostics’geeft aan dat ‘Ping failed with DHCP server.’ Ik heb geprobeerd om de computer zowel direct op het modem als via de router te verbinden en op allebei de manieren werkt dit niet. Ook heb ik de routersettings aangepast, zodat de firewall uitstaat en er in mijn ogen niets meer is dat in de weg zou moeten staan aan een goede verbinding. Ik heb ook geprobeerd om de settings van de modem aan te passen, maar aangezien ik een modem van upc heb valt er niets aan te passen.

Ik heb vanalles geprobeerd en ben ook al door de andere topics hierheen gelopen, maar ik kan er maar niet uitkomen.

Hoe kan ik de settings van mijn modem zo aanpassen dat het wel werkt? Of zou het ergens anders aan kunnen liggen? Zou iemand me hiermee kunnen helpen? Alvast heel erg bedankt!

Computer: Dell Latitude E6400
Besturingssysteem: Windows XP Professional Version 2002. Service pack 3.
Netwerkkaart: (1) Intel CRD 82567LM Gigabit Network connection #2 en (2) Wifilink 5300 AGN

Met vriendelijke groet,

Anton