Genius bar reparatie? Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-06 22:15
Hallo,

heb mijn iPhone 4s nu een weekje in bezit maar sinds vandaag (film kijken) zag ik dat er bovenin het scherm witte spots zijn (blacklight bleeding)

het zijn er niet zoveel maar ik irriteer me er wel aan!

Zelf heb ik gehoord dat ze in Amsterdam bij de Genius bar ter plekke je iPhone repareren.

Iemand er toevallig ervaringen mee?
Heb zelf namelijk geen reserve mobiel dus opsturen is geen optie

Voor mij is het natuurlijk irritant maar dalijk als ik in Amsterdam aankom zeggen ze van "dit is niet zo erg, hiervoor repareren we het niet"

(ik kom zelf uit Zwijndrecht, Zuid-holland)

[ Voor 4% gewijzigd door Knamix op 18-06-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 19:23
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik zou i.i.g. aanraden om de winkel op te bellen. Ze kunnen je dan meteen aangeven wat de mogelijkheden zijn en indien nodig kun je een afspraak maken :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:18

Crazy D

I think we should take a look.

Afspraak maken. Afhankelijk van wat het probleem is ruilen ze 'm om (refurbished) of fixen ze het idd ter plekke. 2 keer geweest: 1 keer met een dode iPhone, omgeruild, en daarna met een zwakke accu en die is vervangen. Prima service :) Alleen jammer dat ze in hartje Amsterdam zitten dus als je zoals ik weigert om het OV te nemen, ben je een halve iPhone kwijt aan parkeergeld...

En tis leuk om in die shop rond te lopen, is echt een mooie winkel!

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06 16:01
Ik heb het een keer meegemaakt. Het is dat ik daar om de hoek woon, dus het wat makkelijker was. Ik kwam daar met een iphone 4s waarvan de batterij binnen een 5 uur van 100 naar 5 % daalde (standby). Toen ik daar kwam zei die man dat hij of hem snel liet repareren boven of dat ik een nieuwe mee zou krijgen. Uiteindelijk een nieuwe mee gekregen.

Ik heb zelfs verhalen gelezen van mensen waarvan de voor of achterkant kapot was doordat hun iphone gevallen was. Sommige van hen hadden hun iphone pas een paar maanden en kregen zonder iets te betalen een nieuwe mee...

Volgens mij moet je geluk hebben met een vrolijke genius ;) Maar onder garantie repareren ze hem sowieso direct. Er stond me zelfs iets bij, dat als de reparatie langer dan een 15 min zou duren dat ze liever een nieuwe mee geven omdat ze mensen niet te lang willen laten wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodKimble
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 22:52
Ik ben er laatst ook geweest met een defecte 4S (oorspeaker). Werd ter plekke omgeruild voor een nieuwe (refurbished). Deze bleek enorm te ratelen als hij trilde dus weer terug gegaan: weer omgeruild. Nu eindelijk een goede :)

The Soul.... of an Eagle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322649

Vandaag langs gegaan bij Apple Store Adam omdat mijn Sleep/Wake button half defect was. Direct nieuwe gekregen. jammer was alleen dat de batterij letterlijk 0% batterij lading had :( (kreeg oplaad logotje niet eens meer te zien). Alles werkt prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Situatie: iPhone 4s gekocht eind oktober 2011 toen hij in de verkoop kwam. Uiteindelijk eerste week november geregeld.

In januari melding gemaakt van een defect aan de sluimer knop, via de telefonische apple support.

Ze deden toen moeilijk omdat de eenjarige garantie afgelopen was. Toen het woord Europees Consumentenrecht laten vallen en toen was opeens een "uitzondering" mogelijk.

Door omstandigheden ben ik er nog niet aan toegekomen om naar Amsterdam te gaan naar de Apple Store, ik woon ook niet naast de deur.

Nu wil ik toch mijn telefoon repareren/omruilen. Ik wil dus aanstaande maandag/dinsdag naar Amsterdam gaan.

Wat zijn jullie ervaringen met een 4S die buiten de Apple garantie vallen, maar wel binnen de 2 jaar.
Doen ze moeilijk? Moet je ver gaan om je "recht te halen"?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Slasher schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:45:
Situatie: iPhone 4s gekocht eind oktober 2011 toen hij in de verkoop kwam. Uiteindelijk eerste week november geregeld.

In januari melding gemaakt van een defect aan de sluimer knop, via de telefonische apple support.

Ze deden toen moeilijk omdat de eenjarige garantie afgelopen was. Toen het woord Europees Consumentenrecht laten vallen en toen was opeens een "uitzondering" mogelijk.

Door omstandigheden ben ik er nog niet aan toegekomen om naar Amsterdam te gaan naar de Apple Store, ik woon ook niet naast de deur.

Nu wil ik toch mijn telefoon repareren/omruilen. Ik wil dus aanstaande maandag/dinsdag naar Amsterdam gaan.

Wat zijn jullie ervaringen met een 4S die buiten de Apple garantie vallen, maar wel binnen de 2 jaar.
Doen ze moeilijk? Moet je ver gaan om je "recht te halen"?
Ik neem aan dat je al bevestiging hebt van Apple support dat het gerepareerd kan worden? Anders zou ik dat eerst regelen.. Dan staat het als het goed is gewoon in het systeem en zou het geen probleem moeten zijn. Vergeet ook niet dat je een afspraak moet maken bij de geniusbar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Eswip schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:48:
[...]

Ik neem aan dat je al bevestiging hebt van Apple support dat het gerepareerd kan worden? Anders zou ik dat eerst regelen.. Dan staat het als het goed is gewoon in het systeem en zou het geen probleem moeten zijn. Vergeet ook niet dat je een afspraak moet maken bij de geniusbar..
Ik heb telefonisch eerst met Apple Support gebeld en die stelden mij express service voor. Maar dat kon ik logistiek niet voor elkaar krijgen. Toen gevraagd of ze dit ook in Amsterdam bij de Genius Bar konden regelen en dit was zo. Maar diegene kon niet zeggen of ik met een refurbished 4S de deur uit zou lopen, maakt mij verder niet uit ter plekke repareren is ook goed.

Ben benieuwd of ze moeilijk doen omdat er nogal wat tijd zit tussen januari en september toen ik het gemeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Slasher schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:54:
[...]

Ik heb telefonisch eerst met Apple Support gebeld en die stelden mij express service voor. Maar dat kon ik logistiek niet voor elkaar krijgen. Toen gevraagd of ze dit ook in Amsterdam bij de Genius Bar konden regelen en dit was zo. Maar diegene kon niet zeggen of ik met een refurbished 4S de deur uit zou lopen, maakt mij verder niet uit ter plekke repareren is ook goed.

Ben benieuwd of ze moeilijk doen omdat er nogal wat tijd zit tussen januari en september toen ik het gemeld had.
Ik zou dan voor de zekerheid nog even bellen.. Zou beetje vervelend zijn als je bij Apple staat en ze niks voor je kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zorg voor een afspraak bij de Genius Bar! Ze werken alleen op afspraak helaas. "Even" binnenlopen is er niet bij.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Eswip schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:01:
[...]

Ik zou dan voor de zekerheid nog even bellen.. Zou beetje vervelend zijn als je bij Apple staat en ze niks voor je kunnen doen..
Ik heb nog een mailadres van een Senior Support medewerker die zal ik contacten. Maar feitelijk heb ik gewoon garantie en moeten ze me wel helpen.
redfoxert schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:04:
Zorg voor een afspraak bij de Genius Bar! Ze werken alleen op afspraak helaas. "Even" binnenlopen is er niet bij.
Was ik ook niet van plan, maar kan nog geen afspraak maken voor volgende week.

[ Voor 28% gewijzigd door Slasher op 24-09-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 08:51
Ik heb net mijn iPhone 4 laten vallen, scherm kapot. Weten jullie of ze die in de Apple Store nog repareren? Ding is al wel uit zijn garantie, dus ik vraag me af wat de kosten zijn. Toen ik een tijdje terug in de store was voor een ander probleem aan deze telefoon boden ze een ander exemplaar aan voor een minder-dan-nieuw-prijs, kan me alleen niet meer herinneren wat voor prijs. Zijn jullie een beetje op de hoogte van die prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

€149 last I checked.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Voor een reparatie of om een refurbished mee te krijgen bij inleveren van de defecte telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor een "reparatie buiten garantie". Wat ze precies doen maakt niet uit, het eindresultaat is een werkende telefoon.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-06 14:00
Kan je hem beter bij een reparatieshop laten maken, kost 60 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
GrooV schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:54:
Kan je hem beter bij een reparatieshop laten maken, kost 60 euro
Tja, dan weet ik niet hoe goed dat gebeurt enz...
Net trouwens even met Apple gebeld en het kost inderdaad €149,- en dan krijg je een vervangend exemplaar. Upgraden naar een ander toestel kan niet. Ja, je kunt een werkende 4 wel weer bij ze inleveren, maar daar krijg je dan natuurlijk minder dan €149,- voor.
Ik moet er toch nog eens over nadenken. Was het een 5S geweest, dan had ik het wel gedaan, maar deze 4, daar wil ik eigenlijk niet zoveel geld meer aan besteden. Verder is ie best goed.

Update : net even LJS gebeld, zij zijn al jaren officieel reparateur voor Apple computers en repareren sinds kort ook iPhones. Deze medewerker die ik aan de lijn had kon me niet vertellen of ze ook officieel reparateur zijn voor de iPhone, maar ik heb op zich wel vertrouwen in deze zaak. Kost €79,- en dat is dan weer een stuk aantrekkelijker.

[ Voor 43% gewijzigd door Dancing_Animal op 03-07-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:46
Ik plaats het even hier. Hoe lang blijft een reservering op je CC staan, dat Apple jouw oude iPhone heeft binnengekregen? Heb gebruik gemaakt van express replacement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:18
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:57:
Ik plaats het even hier. Hoe lang blijft een reservering op je CC staan, dat Apple jouw oude iPhone heeft binnengekregen? Heb gebruik gemaakt van express replacement.
Verschilt per keer, soms een dag na retourneren. Soms 14 dagen, bij mij is het nog altijd goed gekomen. Stuk of 5 keer gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:46
Ah, ik zit nu op 10 dagen. Ik ga het in de gaten houden. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb een maand of wat geleden mijn iPhone 6s 64GB scherm laten vervangen bij de Genius Bar in de Apple Store in Den Haag (in de Passage).

Scherm was gebroken, 1 week nadat ik 'm had - don't ask, freak accident. :X Zoiets is me in 6 jaar iPhonebezit nog nooit overkomen.

Tot mijn grote verbazing was dit goedkoper dan waar ook, mede omdat ze op dat moment de enigen waren die de schermen konden (of wilden) vervangen. Allerlei andere bedrijven noemden exorbitante bedragen, tegen de €200, om zeiden niet te kunnen leveren wegens te hoge inkoopprijs, o.i.d.

Ik betaalde €135,- all in, en dat was minder dan waar ook. Tegelijkertijd is mijn garantie weer 100%, de iPhone is meteen recertified.

* Ramzzz was in elk geval weer happy! d:)b

Bijzonder tevreden. :Y

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Ramzzz schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:26:
Ik heb een maand of wat geleden mijn iPhone 6s 64GB scherm laten vervangen bij de Genius Bar in de Apple Store in Den Haag (in de Passage).

Scherm was gebroken, 1 week nadat ik 'm had - don't ask, freak accident. :X Zoiets is me in 6 jaar iPhonebezit nog nooit overkomen.

Tot mijn grote verbazing was dit goedkoper dan waar ook, mede omdat ze op dat moment de enigen waren die de schermen konden (of wilden) vervangen. Allerlei andere bedrijven noemden exorbitante bedragen, tegen de €200, om zeiden niet te kunnen leveren wegens te hoge inkoopprijs, o.i.d.

Ik betaalde €135,- all in, en dat was minder dan waar ook. Tegelijkertijd is mijn garantie weer 100%, de iPhone is meteen recertified.

IK ben vd week bij de geniusbar in Den Haag geweest, toen hebben ze ook direct mijn lcd vervangen.

ze vervangen niet alleen je LCD maar vervangen je Speaker+touchID+camera voor 115€

ook als je ooit een defecte Touch-ID hebt zou ik zeker langs de geniusbar gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Aardig dat jullie zo laat nog antwoord geven :p
Nou dan doe ik ook maar even mee, mijn tip voor de genius bar : maak een afspraak. Loop je zomaar naar binnen dan word je NIET geholpen. Heb het nu al twee keer meegemaakt, een keer toen ik toevallig langsliep en een keer toen ik er een eind van meer dan een uur voor gereisd had, het was tegen sluitingstijd en had geen tijd meer om een afspraak te maken. Dat heb ik ook uitgelegd, maar nee is nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dat je een afspraak moet maken, staat toch ook meerdere malen in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ik heb het topic niet helemaal gelezen en ik wist het verder zelf wel, maar toch geprobeerd, geef het verder maar als tip :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Ooit eens een paar jaar geleden mijn iPhone 5 naar de Apple store in Amsterdam gebracht omdat ik een vlekje voor mijn cameralens had. Heel irritant met foto's maken. Telefoon werd omgeruild en binnen 10 minuten stond ik buiten met een nieuwe iPhone. (Gerefurbished weliswaar, maargoed de service was top)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 980675

*snip* spam

[ Voor 94% gewijzigd door Daedalus op 09-10-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ramzzz schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:26:

Dezelfde iPhone bleek vorige winter de bekende accuproblemen te hebben.

Wederom gratis vervangen, het enige ergerlijke blijft de lastig in te plannen afspraak (persoonlijk lastig wegens drukke weekenden).

Verder uitstekend!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1