Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop voor internet, word, mp3 en een spelletje

Pagina: 1
Acties:

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 16:33
------Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De laptop zal gebruikt worden door mijn vrouw. Ze heeft niet zoveel met computers, maar zit er wel graag achter. Beetje internetten, muziek luisteren, briefje typen en The Sims of Zoo Tyccon spelen.

------Wat mag je laptop gaan kosten?
Ongeveer 500 euro.

------Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee, ze heeft het liefst een 17 inch.

------Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Toshiba. Lijkt me een degelijk no nonsense merk.

------Nog wat meer info...
Ze had eerst een Toshiba L350-168 (T3200, 2GB). Daar was ze heel tevreden mee, maar helaas, ging kapot en niet meer te repeareren. Daarom heeft ze toen een Eee PC 1015B (AMD C-30, 1GB) gekocht. Het idee; lekker klein en vast wel snel genoeg. Ding is dus ontzettend traag, echt heel traag!! Daarom wil ze nu weer graag een normale laptop.

Nu is mijn vraag, hoe verhoudt de volgende laptop zich tov de Toshiba die ze eerst had? Deze laptop zou ze graag willen hebben, C670-11N (I3 380M, 4GB). Ik neem aan dat deze laptop Windows 7 op "normale snelheid" kan draaien. Als ze Google Chrome op wil starten op de Eee PC is ze zo een halve minuut verder, daar heeft ze dus geen zin meer in. Zou deze Toshiba een goede aankoop zijn of kan ze beter voor iets anders gaan, ander merk, of misschien een Toshiba met een AMD processor?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Met de beperking voor Toshiba heb je met die de 380M wel de beste optie te pakken inderdaad.

De 380M zijn we inmiddels echter al een tijdje gepasseerd. Als je wat vrijer in de merk keuze bent, ga dan in ieder geval voor een 2e generatie i3:

pricewatch: Acer Aspire 7750-2334G50MN

Of een leuke llano laptop, zit aardig in de buurt qua CPU performance, maar biedt grafisch iets meer:

pricewatch: HP Pavilion g7-1345ed (A7S02EA)

Eventueel een Toshiba met een llano APU, maar wel 50 euro boven je budget:

pricewatch: Toshiba Satellite L775D-10V

Ik heb laatst trouwens op mijn oude Eee PC Ubuntu geïnstalleerd, toen ik de performance van XP tekort vond schieten. Dat was een hele verademing, mijn Eee PC heeft weer een 2e leven gekregen. Waarschijnlijk is het niet zo zeer de Eee PC die traag is, maar Windows ;)

specs