Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402765

Topicstarter
Ik ben hard aan het overwegen om een kleine laptop aan te schaffen. Ik zou deze vooral gebruiken voor relatief lichte taken (excel, word, powerpoint tijdens vergaderingen), in de trein filmpje kijken en internetten, wat relatief simpele games als ik op reis ben.

Het belangrijkste voor mij is gewicht en een goed scherm (minimaal 13 inch). Met een budget van rond 1500 euro kom ik op de volgende opties uit:

- UX31a voor 1400 euro
- Vaio Z vanaf 1350 euro (studentenprijs) met uitbreidingsmogelijkheden.

De samsung series 9 vindt ik maar matig uit de review komen en van de nieuwe macbook air ben ik ook niet onder de indruk.

Als de deze twee laptops naast elkaar zet lijkt de UX31a een duidelijke winnaar:

Voordelen:
- 256 gb ssd ipv 128 gb (vaio meerprijs 300 euro!!!)
- full hd IPS scherm (vaio meerprijs 40 euro, maar waarschijnlijk tn)
- backlit keyboard (vaio meerprijs 25 euro)

Nadelen:
- slechtere processor (I7 3517 vs I7 3612)
- geen uitbreid mogelijkheid tot 8 gb ram
- geen uitbreid mogelijkheid met docking station
- iets zwaarder (1.3 tov 1.18 kg)

Hier moet ik ook gelijk wat kanttekeningen bij plaatsen: De vaio processor is een aanbieding die vandaag verloopt, maar ik neem aan dat er wel een vergelijkbare aanbieding komt. Verder is ram uitbreiden in de vaio alleen mogelijk als je ook de SSD upgrade en dat is minimaal 300 euro extra en dus buiten budget. Het dockingstation is misschien nog wel interessant, maar ook dat zou ik pas op zijn vroegst volgend jaar kopen.

Rest mij nog de volgende vragen:
- wat voor scherm is de full hd variant van de vaio z? tn of ips?
- Zijn er verschillen tussen de twee modellen die ik hier vergeet (warmte productie, geluid, touchpad etc..) waarbij de vaio duidelijk superieur is?
- Is er een model binnen deze prijsklasse wat een betere keus is dan een van beide? (misschien een lichte 15 inch ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-07 14:02

JaccoW

Kijkt en Luistert

De vaio heeft een tn-scherm, maar wel een met goede kleurwaardes. Veelgehoorde klacht in reviews is de matige inkijkhoek.
Sony heeft, zeker met de Z, zeer regelmatig aanbiedingen. Van gratis sheet-batterij, hogere resolutie voor het scherm, ram-upgrade of zelfs het docking station zonder meerkosten. Dit wisselt sterk per maand.
Mijn advies zou zijn om de site gewoon in de gaten te houden en te wachten op je favoriete upgrade.

Zelf ga ik deze zomer naar de V.S. waar het vorige model met flinke kortingen en upgrades verkocht wordt. Ik denk er sterk over om hem daar te halen.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De Vaio Z is kwa performance veel beter dan de Asus... Asus weer (enigszins) op ergonomie maar ik vind dat persoonlijk niet opwegen tegen de extreme voordelen van de Sony

ten eerste is de Vaio Z Full Voltage en de Asus ULV...
Dat scheelt al gauw 50 tot 60% in rauwe snelheid. Daarnaast kun je zelf de quad Ivy Bridge i7 configureren in de Vaio Z wat dus in principe al niet meer te vergelijken valt. (Dan is de Vaio Z als factor 2 a 3 sneller).

De accuduur van de Vaio Z is beter. Schermpaneel is wel weer minder in resolutie, maar die kun je ook weer configureren naar Full HD, daarnaast heeft de Vaio Z een 98% adobe kleuren dekking (100% SRGB)... Dus daar valt niet veel over te klagen. Tevens is de kijkhoek wel zeer redelijk sterk in tegenstelling tot wat hierboven beweerd word. (Een van de beste TN panelen ooit)

Ten derde zie je ook de Raid 0 opslag over je hoofd. De Vaio Z heeft een Raid 0 SSD Storage met Trim.. Asus doet niet aan Raid.. (Jammer genoeg)...

Ten vierde is het toetsenbord en touchpad wel weer stukken minder bij de Vaio Z. Die heeft namelijk een erg korte slag en een relatief kleine touchpad... Dat is bij de asus wel gelijk stukken beter.

Ten vijfde: De Featureset
Vaio Z heeft Full HDMI en VGA.. Daarnaast dus completer in aansluitingen en ondersteunt ook tot hoger dan 1080p... Asus heeft alleen een micro hdmi en vga.. Gaan maar tot 1920 bij 1080.. Tevens moet je ook maar eventjes inlezen in de Externe Portable Media dock solution van de Sony.. Daar kun je namelijk gebruik maken van een extre dock met een ingebouwde GPU en Blue ray speler + een hoop aansluitingen.

Ten zesde: Prijs
Als ik een Vaio Z koopt, dan betaal ik niet meer dan 999 euro.. :p
http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0.1&ARTNR=460168

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank jullie voor de snelle reacties

Nu ik er over nadenk is een matige inkijkhoek is voor mij echt een afknapper. De manier waarop ik hem wil gaan gebruiken in vergaderingen houd in dat er continue collega's over mijn schouder mee zitten te kijken en dan wil je echt een goede inkijkhoek hebben. Gezien de tegengestelde meningen hierover denk ik dat hem zelf maar even moet gaan bekijken in een winkel (en ook gelijk even naar keyboard/touchpad kijken).

Raid 0 en processor snelheid zijn inderdaad ook belangrijk en brengen me nu weer heel erg aan het twijfelen. Aansluitingen hoger dan 1080p boeit me dan weer niet, maar zoals ik al zei de dockingstation is wel heel interessant maar voorlopig even buiten budget.

En dan is het oude model ook nog eens voor 1000 euro te koop... het wordt alleen maar moeilijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik ben het volledig met Vinand eens. Het commentaar over het scherm is iets genuanceerder.

Van het oude model werd gezegd dat de kleuren snel veranderen wanneer er onder een hoek naar gekeken wordt, zoals ook in de review van tweakers gezegd wordt. Wel is de kleurechtheid en helderheid dusdanig goed dat zelfs photoshop liefhebbers ermee kunnen werken. Nieuwere reviews van het 2012 model spreken hier nauwelijks meer over dus dat lijkt opgelost.

De nieuwere versie heeft de Intel HD4000 videochip erin zitten die zeker met grafisch intensieve applicaties zoals bepaalde spellen tot wel 50% sneller kan zijn dan de HD3000 versie.

Het toetsenbord heeft een heel erg korte aanslag, maar er valt prima mee te werken onderweg is wat ik heb begrepen uit recensies van gebruikers. Thuis wil ik er toch een los toetsenbord aan hangen dus dat is ook geen probleem. :P

Tenzij je de volledige processorkracht er uit moet halen zou een i5 al meer dan genoeg moeten zijn. Sommige gebruikers met de i7 hoor ik ook praten over laptops die herrie maken, terwijl je de i5 eigenaren daar eigenlijk nooit over hoort.

Daarnaast is de Vaio Z een stuk steviger dan je zou vermoeden:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zqCUtjvE9Bs]
Aluminium is leuk, maar het loopt zo snel een deuk op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Ik zit met exact hetzelfde dilemma: Vaio Z vs UX31A. Ook de Samsung new Series 9 heb ik in het favorieten lijstje staan trouwens.
Het is mooi als je extra snelheid hebt met de Sony. Maar van de Asus is het afgelopen half jaar zoveel (positiefs) gezegd, bijna een hype. Dit t.o.v. de Sony die ook wel zeer bekend is, maar waar je toch wat minder van hoort. Wel dat je de ventilator heel goed hoort, bij het vorig model dan, de Sandy Bridge was 45W, Ivy Bridge nu 35W. Stilte vind ik ook wel belangrijk. Het scherm zal bijna zeker top zijn, zeker met de Full HD variant.
Dan ook pas die free upgrade naar een quad CPU ontdekt, beslissen zal snel moeten gebeuren, want die promo verlopt vandaag...

Met het oog op de toekomst, meer plezier van de Vaio? of de Toch de Asus? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-07 13:17
Ik ben sinds vandaag ook weer aan het zoeken voor een mooie laptop.. En heb de Vaio Z en S15 al eens bekeken. Allebei best wel goed, maar niet al te duur. (voor wat je krijgt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Vergeet niet dat de i7 van de Vaio ook werkelijk een quadcore is t.o.v. de dualcore van de UX31A.
Dan is het geen wonder dat deze meer geluid maken. De full-voltage versus ULV processor betekend ook dat de Sony clock voor clock sneller zal zijn.

De i5 van de Z is sneller dan de i7 van de Asus.
link

[ Voor 41% gewijzigd door JaccoW op 18-06-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Ook een SSD van 128GB met zo'n laptop zal af-fabriek veel 'verlies' hebben: bloatware/rescue partitie erop wat bij sommige andere laptops een ruimte overhoudt van krap 60GB :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
BizonKid schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:23:
Ook een SSD van 128GB met zo'n laptop zal af-fabriek veel 'verlies' hebben: bloatware/rescue partitie erop wat bij sommige andere laptops een ruimte overhoudt van krap 60GB :/
De meeste laptops hebben dat inderdaad, met name Sony van de consumenten series. Maar de zakelijk lijn van Sony is weer het omgekeerde. Daar staat verassend weinig bloatware op.. Zeker met name in verhouding met de asus.

Tevens is het commentaar over de kijkhoeken echt zwaar onzinnig. De kijkhoeken worden juist aangeprezen in bijna elke review. Tuurlijk is het niet zo goed als ips, maar de helderheid, kleurenrechtheid en geniale half ontspiegelingen compenseren weer heel erg daarmee.

Ik vind het persoonlijk een no brainer. Asus ux is leuk voor 1100 als je hoger gaat dan is de Vaio Z gewoon een veel betere deal voor je geld. Het is echt een factoor 2/3 sneller dan de asus en ook op andere vlak zoals bouwkwaliteit, accuduur en gewicht + featureset is het een veel completere machine. Een ultrabook kun je gewoon niet vergelijken met een vaio z. Komt gewoon op prestaties nieteens in de buurt van de vaio z.

Vaio z maakt tevens alleen onder load echt herrie. En dat valt ook reuze mee (nog niet zo slecht als de vaio sb/sa) en als je een full voltage i5 of i7 onder load wilt krijgen dan moet je goed bezig zijn (op nieau wat de asus nieteens kan). En er zijn zat mensen die tevreden zijn met de vaio Z, het is gewoon dat die altijd echt duur is geweest... Tot enkele maanden geleden dan... (Hij koste een hele lange tijd 2000 euro)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
Vinand schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:25:
Ten vijfde: De Featureset
Vaio Z heeft Full HDMI en VGA.. Daarnaast dus completer in aansluitingen en ondersteunt ook tot hoger dan 1080p... Asus heeft alleen een micro hdmi en vga.. Gaan maar tot 1920 bij 1080.. Tevens moet je ook maar eventjes inlezen in de Externe Portable Media dock solution van de Sony.. Daar kun je namelijk gebruik maken van een extre dock met een ingebouwde GPU en Blue ray speler + een hoop aansluitingen.
Hmm ik heb dat even (kort) proberen te googlen, maar ik vind niets over het feit dat micro hdmi niet over de 1080p kan. Waar had je dat gevonden?

Hmmm in deze review wordt het genoemd: http://www.anandtech.com/...=asus-zenbook-ux21-review

En is hier op got ook al eens gezegd: Anoniem: 303530 in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012"

[ Voor 16% gewijzigd door 5V1NA70G op 18-06-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 21:13

JT

VETAK y0

Ik heb zelf een Z11, scherm in de Z2x is niet veranderd :) Heerlijk scherm, alleen op de verticale kijkhoek merk je dat het TN is. Horizontaal is dikke prima voor normaal gebruik. Contrast, helderheid en kleurendekking is heerlijk :9

Mits je het extreem slechte geluid van de Z2x (gemiddelde smarthphone klinkt letterlijk beter) en de hele korte toetsenbordaanslag geen probleem vind dan zou ik zeker voor de Z gaan. De nieuwe met full voltage quadcore rent natuurlijk rondjes om de ulv dual core i7 van de Zenbook, de RAID 0 SSD is verreweg superieur (helaas erg prijzig om te upgaden) in termen van snelheid.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, ga nu toch steeds meer naar de Vaio toe, maar ik vraag me af of het de moeite waard is om te wachten voor een leuke aanbieding (dockingstation of SSD upgrade gratis).

De nieuwe aanbieding is de battery sheet gratis, wat ook niet verkeerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
5V1NA70G schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:25:
[...]

Hmm ik heb dat even (kort) proberen te googlen, maar ik vind niets over het feit dat micro hdmi niet over de 1080p kan. Waar had je dat gevonden?

Hmmm in deze review wordt het genoemd: http://www.anandtech.com/...=asus-zenbook-ux21-review

En is hier op got ook al eens gezegd: Anoniem: 303530 in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012"
Ik had mijn informatie ook van Darkstone..
Ik zal het dan wel verkeerd hebben...

Alsnog is de Vaio Z over het algemeen echt een zwaar superieure keuze ten opzichte van de Asus... Is eigenlijk niet het vergelijken waard.. De asus is een ultrabook... De Vaio Z is een uhm... Vaio Z? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
Vinand schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:02:
[...]

Ik had mijn informatie ook van Darkstone..
Ik zal het dan wel verkeerd hebben...
Het tegendeel wordt in deze post beweert.
ferdw in "[ervaringen] Asus Zenbook"

Ik moet wel zeggen dat de Vaio Z wel een stukje duurder is. En minder dun =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb gisteren een Vaio Z besteld met studentenkorting en dus de gratis quadcore. Had precies hetzelfde probleem tijdens de keuze, namelijk UX31A vs. Vaio Z (en in eerste instantie Samsung 9, maar na de tweakers review viel die af). Uiteindelijk dus voor de Z gekozen vanwege de Raid SSD (wel kleiner helaas), quad core (geen ULV zoals bij meeste ultraportables), aansluitmogelijkheden en het design/gewicht.

Bij notebook review loopt een redelijk actief topic over het nieuwe model: http://forum.notebookrevi...s-owners-lounge-10.html##

Verder is er een uitgebreide review van MobileTechReview: http://www.mobiletechrevi...ooks/Sony-Vaio-Z-2012.htm

Deze reviewster is volgens mij ook actief op het notebookreview forum en beantwoord daar ook vragen. De geluidsproductie en hitte schijnt overigens wel verbeterd te zijn met de Z3 (t.o.v. de Z2).

edit: Wanneer je als student besteld krijg je na je bestelling een mail met de vraag een kopie'tje toe te sturen van je bewijs van inschrijving of iets soortgelijks, dus zorg wel dat dit overeenkomt met de data die je invult als je de education store opent.

[ Voor 22% gewijzigd door shappie op 19-06-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Waar kan je de education store vinden dan? Heeft Sony een speciale site voor studenten in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
shop.sony.nl, dan klikken op "nederland" met het vlaggetje ernaast linksbovenin en "onderwijswinkel" kiezen. Je moet dan wat gegevens ingeven (geen idee of die daadwerkelijk gechecked worden als je besteld) en je komt in de speciale winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Ik wil niet stoken maar kijk ook eens naar andere aspecten zoals support van beide bedrijven. Ik heb geen ervaring met de helpdesk van Asus maar wel met Sony. Sony is gewoon zwaar bedroevend. Ik kan er een heel verhaal over schrijven maar kort samengevat ben ik nu bezig mijn koop overeenkomst te beëindigen d.m.v. een aangetekende brief en zodoende het aankoopbedrag van 4608,09 euro (= erg fully loaded Vaio Z) terug te eisen, mocht dit niet gaan werken dan wordt het een rechtzaak. Ik vind het een hypocryte instantie. Wel verkopen maar geen verantwoordelijkheid nemen wanneer een klant last heeft van Nvidia kernel errors. Ben nu al 8 maanden aan het oplossen, maar telkens wordt de deur dichtgegooit. Er wordt niet meegedacht voor een echte oplossing en de laptop is al 2 keer ter reparatie aangeboden. Tijdens de laatste reparatie hebben ze de laptop ongerepareerd terug verzonden naar mij toe en zodoende heb ik het pakket geweigerd.

Dan is het nog zo wanneer je de koop wil ontbinden omdat je al 8 maanden bezig ben met problemen op te lossen dan stuurt Vaiolink helpdesk je naar Sonystyle want daar heb je de laptop gekocht. Sonystyle zegt niets te kunnen doen want na 30 dagen aanschaf moet je toch een andere afdeling hebben. Bel je het hoofdkantoor in Badhoevedorp en die schrijven een mail naar > Vaiolink. Die nemen weer contact met je en zo blijf je klungelen. Het hoofdkantoor neemt ook geen verantwoordelijkheden.

Verder is mij verteld dat ik de computer voor verkeerde doeleinden gebruik??!!! Waarop ik antwoordde met: dus als ik mail of browse op internet dan crasht de pc al, dus dat is verkeerd gebruik, dan is de pc onbruikbaar hierbij verklaard. Ander ding is nog: ik heb 4 jaar volledige garantie gekocht en mijn scherm heeft na de 1e reparatie last van een subpixel. (pixel die niet zwart is maar bijv blauw of groenig continu kleurt) dit is heel goed te zien bij de wat donkere scenes. Als Sony zijn garantieplicht zou moeten uitvoeren moeten ze het scherm vervangen, echter doen ze dit niet!!!

Verder hebben ze mij verteld dat er geen nieuwe grafische kaart drivers uitkomen ondanks de Nvidia Kernel crashes. Echter is het zo door de aanpassingen van Sony m.b.t. de Nvidia kaart kan ik de GPU niet bij Nvidia upgraden met de nieuwste drivers, de installatie wordt dan beëindigd i.v.m. andere ID hebben.

Over de klachtenafdeling van Vaiolink heb ik ook klachten maar waar je die weer kan deponeren bij Sony omtrend de hoofd van de klachten afdeling is maar de vraag want die krijg je niet te spreken.

Verder zouden ze me 2 weken geleden al een aangetekende brief toesturen maar tot heden heb ik nog niets ontvangen. Zelfs 8 dagen geleden werd ik gebeld dat de brief echt verzonden was.
Als ik dan toch nog 1 pluspuntje over Sony mag schrijven dan is het wel zo dat je wel bijna altijd terug gebeld wordt.

Sony mooi spul en geweldige specificaties tot je er problemen mee krijgt dan begind de ellende.

Dus doe je huiswerk goed en bepaal of de hierboven geschetste situatie voor jou ideaal is voor je ultieme laptop gevoel.

Ps. het is nog maar een klein deel van het verhaal, anders ben ik nog 1 uur bezig

[ Voor 13% gewijzigd door aliberto op 19-06-2012 13:05 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Anoniem: 402765 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:09:
shop.sony.nl, dan klikken op "nederland" met het vlaggetje ernaast linksbovenin en "onderwijswinkel" kiezen. Je moet dan wat gegevens ingeven (geen idee of die daadwerkelijk gechecked worden als je besteld) en je komt in de speciale winkel
Bij mij werden de gegevens wel gechecked na bestelling. Ik moest een kopie opsturen van mijn bewijs van inschrijving aan de universiteit. Of dit altijd gebeurd of gewoon een steekproef was durf ik ook niet te zeggen.
aliberto schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:35:
Sony mooi spul en geweldige specificaties tot je er problemen mee krijgt dan begind de ellende.

Dus doe je huiswerk goed en bepaal of de hierboven geschetste situatie voor jou ideaal is voor je ultieme laptop gevoel.
Op het Notebookreview forum las ik ook positieve reacties over de service van Sony, dus je moet het gewoon net treffen. Dat is volgens mij helaas met alle grote internationals zo tegenwoordig.

Zo ken ik iemand met een Sony Vaio (geen Z) en die laptop is bij problemen gewoon opgehaald en helemaal vervangen.

Problemen met Nvidia kernel crashes zullen voor het nieuwe Z3 model geen probleem zijn. Die heeft immers geen nvidia kaart meer en een Intel HD4000 zal weinig problemen kunnen geven neem ik aan (zit in vrijwel elke Ivy Bridge laptop).

[ Voor 6% gewijzigd door shappie op 19-06-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Natuurlijk hoor je ook zat positieve verhalen. Maar de service van sony is echt significant slechter dan die van dell en asus. Iedereen die hier al langer mee loopt zal dat met mij eens zijn.

Alleen om die reden al zou ik geen sony kopen. Al zijn de Z en SE prima laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:01:
Natuurlijk hoor je ook zat positieve verhalen. Maar de service van sony is echt significant slechter dan die van dell en asus. Iedereen die hier al langer mee loopt zal dat met mij eens zijn.

Alleen om die reden al zou ik geen sony kopen. Al zijn de Z en SE prima laptops
Mits je er geen software matige problemen mee heb ;)

Maar dat je als bedrijf het zover laat lopen dat er extra instanties aan te pas moeten komen om problemen op te lossen dan zit je toch wel fout met je service. Tevens hebben die helpdesk medewerkers weinig privileges, ze kunnen je d.m.v. een handleiding of vaste procedure ergens naar toe sturen maar is het een bijzonder geval dan ineens is het hek van de dam en zoek het maar uit.

@Shappie

Mijn laptop is ook 2x opgehaald en uitvoerig getest. Bij de eerste keer hebben ze ook het moederbord vervangen en andere onderdelen, wat is je statement? Het probleem is nog steeds aanwezig. Je kan alles vervangen maar als er geen nieuwe Nvidia drivers komen zal je crashes blijven houden. Bij de 2e reparatie hebben ze alleen maar getest en niets vervangen. Zelfs al was er een probleem met mijn beeldscherm, dan deden ze dit niet vervangen en toch heb ik 4 jaar volledige uitgebreide dekking/garantie gekocht.

Tevens waren er met de Power Media Dock ook vele problemen zoals instabiliteit, google maar voor meer informatie. En daar zat toch echt een Ati kaart in.

[ Voor 58% gewijzigd door aliberto op 19-06-2012 13:18 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
aliberto schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:06:
[...]

Mits je er geen software matige problemen mee heb ;)

Maar dat je als bedrijf het zover laat lopen dat er extra instanties aan te pas moeten komen om problemen op te lossen dan zit je toch wel fout met je service. Tevens hebben die helpdesk medewerkers weinig privileges, ze kunnen je d.m.v. een handleiding of vaste procedure ergens naar toe sturen maar is het een bijzonder geval dan ineens is het hek van de dam en zoek het maar uit.

@Shappie

Mijn laptop is ook 2x opgehaald en uitvoerig getest. Bij de eerste keer hebben ze ook het moederbord vervangen en andere onderdelen, wat is je statement? Het probleem is nog steeds aanwezig. Je kan alles vervangen maar als er geen nieuwe Nvidia drivers komen zal je crashes blijven houden. Bij de 2e reparatie hebben ze alleen maar getest en niets vervangen. Zelfs al was er een probleem met mijn beeldscherm, dan deden ze dit niet vervangen en toch heb ik 4 jaar volledige uitgebreide dekking/garantie gekocht.

Tevens waren er met de Power Media Dock ook vele problemen zoals instabiliteit, google maar voor meer informatie. En daar zat toch echt een Ati kaart in.
Sony gebruikt signed only drivers... Dat is inderdaad sucky, rot en irritant. Maar ga nou niet zeggen dat Asus ze wel goed onderhoud? ik heb namelijk nog steeds geen normale drivers gezien voor hun problematische touchpad problemen voor de eerste ux zenbook modellen. Tevens heeft de huidige 2x series van de Vaio Z geen enkel probleem met de drivers. Enigste waar ik op gebied van drivers problemen mee ontdek is de SB/SA en de SE series vanwege de switchable graphics op het gebied van Unbuntu.. (Daar doet AMD namelijk ook geen malle moer aan)

Ik ben het zeer zeker eens met Darkstone dat de service van Sony in het segment slecht valt.. Zeker als je het vergelijkt met Dell want die snappen tenminste hoe service in elkaar zit. En zelfs dan is Sony zeker niet de ergste als je bijvoorbeeld bedrijven als Acer, Apple, Packard Bell en HP (met uitzondering van de betaalde next business day garantie die ze aanbieden) ernaast zet. Die zijn in de meeste gevallen nog een maatje erger (met name Apple die zelfs moeilijk doet als je hun oplichterij care service koopt), ik lees hier namelijk ook vaak genoeg positieve verhalen dat Sony bijvoorbeeld beschadigde accessoires helemaal vergoeden, en bijvoorbeeld ook laptops binnen enkele dagen gerepareerd en netjes af leveren zonder problemen en gezeik, en daarnaast komen ze de 2 jaar garantie in bijna 99,9% helemaal na. Wat minder is is dat Sony heel snel kan zijn in het afwentelen aan de gebruiker van productiefouten (zoals de rubberen stroomsocket die snel afbreekt bij de Vaio FW series) :X
En laat ik dan maar ook zo brengen dat je slechte verhalen eerder gepost zullen worden dan goede verhalen.

Er zijn mensen met goede ervaringen, en er zijn mensen met slechte ervaringen... Dat heb je en hou je gewoon altijd. :)

Tevens is er over het algemeen helemaal niks mis met de huidige Vaio Z model. De vorige Vaio Z model had inderdaad last van de switcheble graphics gedoe. Maar de huidge Vaio Z heeft daar geen problemen meer mee.

En over de externe GPU kan ik simpel zijn.. Ik was al verbaasd dat het zo goed werkt zoals het nu al doet, toen ik het voor het eerste hoorde in de tweakers nieuwsbericht dacht ik echt dat het een grote ramp zou gaan worden. Natuurlijk werkt het niet perfect als een interne GPU, maar wtf wil je nou? Het is een externe GPU... 8) Dat is gewoon zo voor zijn tijd, kun je gewoon geen perfectie van verwachten. Tevens is er ook al een nieuwe type dock en GPU, en daar heb ik tot nu toe nog geen klachten over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144889

Leuk topic, ik ben ook opzoek naar een nieuwe "snelle platte" laptop voor de komende 6 jaar.

Wat voor config hebben jullie de Vaio Z besteld?
Ik kom namelijk niet in de buurt van de Asus zenbook prijs :(
Klopt het dar er standaard geen WLAN op zit?

Prachtig ding, maar helaas wel erg duur :( En dan ook nog 128GB minder opslag.
Twijfel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Anoniem: 144889 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:08:
Leuk topic, ik ben ook opzoek naar een nieuwe "snelle platte" laptop voor de komende 6 jaar.

Twijfel....
De optie die je terug ziet bij de Vaio Z is WAN niet WLAN, gaat dus over een module voor mobiel internet. Wifi is natuurlijk gewoon standaard.

Verder denk ik dat meeste prijzen in dit topic met studentenkorting zijn (aangezien de TS studeert en sony een education store hiervoor heeft).

Met studentenkorting en het afvinken van de McAfee virusscanner (scheelt 30 euro) kwam ik op 1430 euro uit voor een Vaio Z met i7, 128GB, 4GB, 1080p, backlight keyboard en 'premium black' afwerking. Zonder studentenkorting zul je waarschijnlijk op de 1540 uitkomen en de i7 quad core is sinds vandaag ook niet meer gratis, dus dan kom je op 1620. Je krijgt nu wel de extended battery er gratis bij (kost 150 euro los). Met die accu erbij heb je wel een gigantische accuduur van 10/11 uur bij normaal gebruik. Deze actie loopt nog tot 25 juni.

Als student zijnde is het dus zeker de moeite voor de Vaio Z te kiezen als je de kleinere (maar wel snellere) SSD geen probleem vind. Want een UX31A kost je ook 1400 euro en dan heb je geen full voltage i7 quad core.

Op het notebookreview forum was overigens iemand die SD kaartjes had getest in de nieuwe Z3 en het SD slot is wel USB3.0, dus je kunt ook gewoon een snel 64GB SD kaartje kopen (kosten 60/70 euro momenteel) voor wat extra opslag.

[ Voor 10% gewijzigd door shappie op 19-06-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 144889 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:08:

Twijfel....
8)
Ik kom uit op 999 euro...
http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0.1&ARTNR=460168
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Dat is natuurlijk wel een Z2, dus geen Ivy Bridge (geen HD4000 graphics). En het model heeft ook een i5 en geen 1080p scherm (maar 1600x900). Staat tegenover dat hij natuurlijk ook 400/500 euro minder kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tnx Shappie, dat maakt alles duidelijk :)
Gelukkig ben ik ook nog student, maar had een WAN erbij.
Adviseren jullie voor 40 extra die hogere resolutie?

Vinand, dat is helaas wel een oude generatie van de CPU, waarschijnlijk had je dat al wel gezien.. Scheelt btw wel aanzienlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
shappie schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:15:
[...]

Verder denk ik dat meeste prijzen in dit topic met studentenkorting zijn (aangezien de TS studeert en sony een education store hiervoor heeft).

Met studentenkorting en het afvinken van de McAfee virusscanner (scheelt 30 euro) kwam ik op 1430 euro uit voor een Vaio Z met i7, 128GB, 4GB, 1080p, backlight keyboard en 'premium black' afwerking. Zonder studentenkorting zul je waarschijnlijk op de 1540 uitkomen en de i7 quad core is sinds vandaag ook niet meer gratis, dus dan kom je op 1620. Je krijgt nu wel de extended battery er gratis bij (kost 150 euro los). Met die accu erbij heb je wel een gigantische accuduur van 10/11 uur bij normaal gebruik. Deze actie loopt nog tot 25 juni.

Als student zijnde is het dus zeker de moeite voor de Vaio Z te kiezen als je de kleinere (maar wel snellere) SSD geen probleem vind. Want een UX31A kost je ook 1400 euro en dan heb je geen full voltage i7 quad core.

Op het notebookreview forum was overigens iemand die SD kaartjes had getest in de nieuwe Z3 en het SD slot is wel USB3.0, dus je kunt ook gewoon een snel 64GB SD kaartje kopen (kosten 60/70 euro momenteel) voor wat extra opslag.
Ik mag me tegenwoordig werknemer noemen ipv student, maar het idee is hetzelfde.

Via de onderwijsstore is de startprijs 1380.13 euro

-29 euro McAfee virusscan
+25 euro backlight toetsenbord
+40 euro beter scherm
= 1417.31 euro voor wat ik als basismodel zou nemen (los van eventuele aanbiedingen)

Wat ik me nu afvraag is of een spel zoals Diablo III redelijk speelbaar is hiermee zonder externe dockingstation? De mobile tech review (http://www.mobiletechrevi...ooks/Sony-Vaio-Z-2012.htm) test dit en concludeert dat het redelijk speelt, maar dat is op de uitgebreide versie met i7 en 8 gb ram. Omdat SSD en ram upgrade gekoppeld zijn wordt hij dan dus gelijk 430 euro duurder. Ik denk dat ik even een paar weken ga wachten en kijken of de SSD upgrade in de aanbieding komt.

Battery sheet is leuk, maar zou ik maar beperkt gebruiken en kan ook later los worden aangeschaft. Hetzelfde geld voor de dockingstation, de reviewer van mobile tech raad zelfs af om deze te kopen omdat er binnenkort een update uitkomt en de HD4000 ook al redelijk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
shappie schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:26:
[...]

Dat is natuurlijk wel een Z2, dus geen Ivy Bridge (geen HD4000 graphics). En het model heeft ook een i5 en geen 1080p scherm (maar 1600x900). Staat tegenover dat hij natuurlijk ook 400/500 euro minder kost.
En... Hilarisch genoeg is de i5 die daar verkocht word alsnog een hele stuk sneller dan de duurste i7 in de duurste Asus...

Ja, die UltraLowVoltage rommel van Intel zuigt inderdaad hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehh. i5-2410M < i7-3517U hoor. Je vergelijkt nu de traagste i5 van de vorige generatie met de snelste ULV i7 van deze generatie.

Los daarvan:
pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003V
Ik weet niet of dat een fout is. Maar €999 bij CD-rom-land... koop snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:01:
Ehh. i5-2410M < i7-3517U hoor. Je vergelijkt nu de traagste i5 van de vorige generatie met de snelste ULV i7 van deze generatie.

Los daarvan:
Is zo te zien geen A maar een E: "UX31E-RY003V i5-2467M/13.3/4/128/W7HP"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:01:

Los daarvan:
Oooops...Ja haha, ik bedoelde natuurlijk die i7 van de Sandy Bridge... Maar goed, my mistake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Heb me op 18/6 de Sony Vaio Z samengesteld op de Sony site, net op de laatste dag dat de gratis upgrade naar een i7 nog werd aangeboden. Vandaag kijk ik opnieuw op de site: stel ik de laptop samen met identiek dezelfde onderdelen kom ik 25€ goedkoper uit. Geeft toch wel een beetje een zure smaak :(

Denk er zelfs aan om dit te melden bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Ik zie zojuist dat de Vaio Z in prijs is gedaald in de Sony store. Daarnaast krijg je nog steeds een gratis extended battery. In de onderwijs store is de vanaf prijs nu dus 1223 euro (incl. gratis extended battery en zonder McAfee). Dat maakt hem toch wel wat interessanter t.o.v. de UX31A.
BizonKid schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:31:
Heb me op 18/6 de Sony Vaio Z samengesteld op de Sony site, net op de laatste dag dat de gratis upgrade naar een i7 nog werd aangeboden. Vandaag kijk ik opnieuw op de site: stel ik de laptop samen met identiek dezelfde onderdelen kom ik 25€ goedkoper uit. Geeft toch wel een beetje een zure smaak :(

Denk er zelfs aan om dit te melden bij hun.
Ik heb hem ook afgelopen maandag besteld en zie nu precies hetzelfde. Ik wilde even hun online chat support gebruiken, maar kan hem niet vinden. Misschien dat ze in het weekend dit niet aanbieden...

Nu maakt me die 25 euro niet zoveel uit, het is mij meer te doen om de gratis extended battery t.w.v. 130 euro (prijs met studentenkorting). Nu loopt die actie van de gratis sheet battery nog t/m maandag, dus dan maar even contact opnemen en kijken of er iets te regelen valt.

edit: Het rare is dat de schermupgrade (naar 900 naar 1080p) van prijs is veranderd. Deze was eerst gewoon vast 40 euro en nu 150 euro (al krijg je nu korting zodat het op 75 uitkomt). Betekent dit dat het scherm ook daadwerkelijk is aangepast of proberen ze op deze manier de prijsdaling van de basisconfig gewoon wat te compenseren?

[ Voor 12% gewijzigd door shappie op 23-06-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
idd Shappie, er is blijkbaar goed aan de prijs gesleuteld. Ik stuur hen een mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

F_demon schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:04:
[...]
Daarnaast is de Vaio Z een stuk steviger dan je zou vermoeden:
[video]
Aluminium is leuk, maar het loopt zo snel een deuk op. :P
aha, ze hebben geleerd van de vorige Z-serie waarbij het scharnier na verloop van tijd afbrak
(en steeds meer keyboardknoppen slechter reageerden; en uiteindelijk het hele apparaat door oververhitting na 2 jaar total loss ging) :(

:twk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees hie dat de vaio in tegenstelling tot de ux31a over raid 0 beschikt, is dat niet mirroring? Dan zouden er dus twee schijven in de Vaio zitten. Lees hierover niets op de sony site, iemand idee hoe dit precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zit één package in die word aangesloten op pci-e. Op die package zit een RAID configuratie van msata (ofzo?) SSD's. 'k vind het zelf niet heel erg boeiend eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 15:48
Hmm heb de vaio z al een tijdje in het vizier, alleen kan ik nog steeds geen keuze maken.
Ik ga Werktuigbouwkunde studeren aan de TU Delft, en de keuze lijkt eenvoudig met de HP workstation (i7, 8gb, Quadro videokaart) die de uni zelf aanbiedt, alleen zie ik heel erg op tegen de 4 kilo die het ding weegt.

Dus ik vraag het maar toch: kan je met de vaio z(i7, 8gb, HD4000, evt dock) de programma's wel redelijk gebruiken? Het programma Solidworks (CAD) geeft aan dat de ingebouwde gpu wordt ondersteund, alleen betwijfel ik het..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
McDaBom schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:26:
Hmm heb de vaio z al een tijdje in het vizier, alleen kan ik nog steeds geen keuze maken.
Ik ga Werktuigbouwkunde studeren aan de TU Delft, en de keuze lijkt eenvoudig met de HP workstation (i7, 8gb, Quadro videokaart) die de uni zelf aanbiedt, alleen zie ik heel erg op tegen de 4 kilo die het ding weegt.

Dus ik vraag het maar toch: kan je met de vaio z(i7, 8gb, HD4000, evt dock) de programma's wel redelijk gebruiken? Het programma Solidworks (CAD) geeft aan dat de ingebouwde gpu wordt ondersteund, alleen betwijfel ik het..

Alvast bedankt!
Er zit een groot verschil tussen de gpu en de aansluitingen die beide apparaten hebben... De vaio z heeft dus bijvoorbeeld geen aansluiting zoals firewire en ook geen quatro gpu... Ik zou eventjes informaeren bij je school of de vaio z in featureset geschikt is of niet.. Zo ja, dan is het in mijn idee een no brainer en zou ik een z configureren. Let op: test wel eerst de vaio z in de winkel vanwege het toetsenbord want deze heeft namelijk een erg korte slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
McDaBom schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:26:

Alvast bedankt!
Ik studeer nu inmiddels 2 jaar werktuigbouwkunde aan de TU en heb 2 jaar zonder laptop gewerkt. De eisen zijn wat overdreven wat mij betreft en op de TU staan een hoop vaste pc's waar je op kunt werken.

Een eigen laptop heeft natuurlijk wel voordelen. Je hebt altijd een pc bij je en kan ook in het OV nog doorwerken, daarnaast zal een Vaio Z heel wat sneller zijn in dagelijks gebruik dan de desktops van de TU.
Ik heb vorige week een Vaio Z besteld, omdat ik voor het 3de jaar toch wel een laptop wil hebben voor mijn minor waarvoor ik waarschijnlijk ook met Informatica bezig zal zijn. Daarnaast reis ik dagelijks zo'n 2/3 uur en dan is gewicht natuurlijk een van de belangrijkste eigenschappen.

Natuurlijk is de HP van de TU een goede deal, maar als je veel reist is het gewoon geen optie. Je gaat niet dagelijks rondlopen met 4kg aan laptop op je rug. Daarnaast is de accuduur van de modellen van de afgelopen twee jaar ook niet top. En uiteindelijk zul je je laptop veel meer gebruiken voor word, excel, powerpoint, matlab, ansys en internetten dan die enkele keer dat je iets wilt tekenen in SolidWorks. In mijn eerstejaars projectgroep werd er in SolidWorks gewerkt op een Acer laptop van een jaar oud en dat werkte prima.

Let wel op dat je de Vaio met studentenkorting koopt, scheelt je toch al snel meer dan 100 euro. Ik moest wel een kopie toesturen van mijn bewijs van inschrijving, maar dit lijkt me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vinand schreef op maandag 25 juni 2012 @ 07:18:
[...]

Er zit een groot verschil tussen de gpu en de aansluitingen die beide apparaten hebben... De vaio z heeft dus bijvoorbeeld geen aansluiting zoals firewire en ook geen quatro gpu... Ik zou eventjes informaeren bij je school of de vaio z in featureset geschikt is of niet.. Zo ja, dan is het in mijn idee een no brainer en zou ik een z configureren. Let op: test wel eerst de vaio z in de winkel vanwege het toetsenbord want deze heeft namelijk een erg korte slag.
Dat is gelijk een goede vraag, weet iemand een winkelketen waar ze de nieuwe vaio z hebben? Ik heb tot nu toe alleen het oude model kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 402765 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:01:
[...]

Dat is gelijk een goede vraag, weet iemand een winkelketen waar ze de nieuwe vaio z hebben? Ik heb tot nu toe alleen het oude model kunnen vinden.
'
Ik zag hem laatst nog in de Mediamarkt van Bijlmer arena... Kijk daar maar eventjes.

Ga er maar vanuit dan het Vaio 2011 model (Z21L) identiek zal zijn op gebied van scherm, afwerking en keyboard, enigste grote verschil wat ik hoor van gebruikers is dat de koeling flink verbeterd schijnt te zijn en dat de laptop minder herrie maakt onder load.

[ Voor 27% gewijzigd door Vinand op 25-06-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twijfelt nog steeds tussen deze de macbook air en ux31a.
128GB is niet heel veel, en 3 a 4 weken levertijd beetje jammer.
Bij MM Eindhoven de laptop even bekeken.Touchpad vind ik minder als bijv. Asus of Apple.
De Asus geeft ook beter geluid.

Iemand idee of er geekbench of pcmark resultaten van de nieuwe vaio z mey i7 te vinden zijn?
Op laptopmag kon ik hem helaas niet terugvinden.

Misschien dat snelheid dan toch doorslag kan geven :)
Gebruik de laptop overigens voor web, mail, photoshop en beetje video editing.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 144889 op 25-06-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 12:22
Anoniem: 144889 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:37:
Bij MM Eindhoven de laptop even bekeken.Touchpad vind ik minder als bijv. Asus of Apple.

Iemand idee of er geekbench of pcmark resultaten van de nieuwe vaio z mey i7 te vinden zijn?

Voor welke heb je 3 a 4 weken levertijd? Heb gisteren een MacBook Air, 13 inch, i5, 128GB SSD en 8GB mem optie, komt over anderhalve week binnen. :) Touchpad van Apple is geweldig zeker met die multitouch ondersteuning. Maargoed de een heeft Mac Os X en de ander vermoedelijk Windows dus of je dan een realistische vergelijking kan maken, totaal verschillende platformen en in principe zou elke "nieuwe" laptop met de nieuwe series i5/i7 vlot genoeg voor alles moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BaszCore schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:43:
[...]

Voor welke heb je 3 a 4 weken levertijd? Heb gisteren een MacBook Air, 13 inch, i5, 128GB SSD en 8GB mem optie, komt over anderhalve week binnen. :) Touchpad van Apple is geweldig zeker met die multitouch ondersteuning. Maargoed de een heeft iOS en de ander vermoedelijk Windows dus of je dan een realistische vergelijking kan maken, totaal verschillende platformen en in principe zou elke "nieuwe" laptop met de nieuwe series i5/i7 vlot genoeg voor alles moeten werken.
Sony edu store geeft deze levertijd aan als indicatie.

iOS ziet er zeker fijn uit, ben niet gebonden aan Windows. Sterker nog probeer graag eens iets nieuws.
Helaas heeft elke laptop zijn plus en minpunten. Maar het scherm van de air vind ik gewoon teleurstellend, exact hetzelfde gebleven, de spiegeling en relatief lage resolutie tov de vaio z en ux31a maken dat ik deze nog niet heb besteld. Overweeg zelfs een tijdelijke laptop en dan de mac air 2013 waar dit ongetwijfeld beter zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 12:22
Anoniem: 144889 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:49:
Sony edu store geeft deze levertijd aan als indicatie.

iOS ziet er zeker fijn uit, ben niet gebonden aan Windows. Sterker nog probeer graag eens iets nieuws.
Helaas heeft elke laptop zijn plus en minpunten. Maar het scherm van de air vind ik gewoon teleurstellend, exact hetzelfde gebleven, de spiegeling en relatief lage resolutie tov de vaio z en ux31a maken dat ik deze nog niet heb besteld. Overweeg zelfs een tijdelijke laptop en dan de mac air 2013 waar dit ongetwijfeld beter zal zijn.
Overiges bedoel ik natuurlijk Mac Os X, even in de war doordat ik met een iPhone in mijn handen zat.
Maar over het scherm ben ik het niet helemaal met je eens, schijnt juist dat de Air beter is dan alle concurrenten qua grootte en resoluties. Alleen door alle geruchten is het voor veel mensen teleurstellend dat er geen retina in zit, maar dan was de prijs waarschijnlijk behoorlijk hoger uitgevallen. Maargoed succes met zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 144889 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:37:

De Vaio Z is Full Voltage met nu zelfs een Quad Core CPU i7.. Terwijl de Air en de Asus ultrabooks zijn... Is echt geen match meer... Je kan gewoon de benchmark nemen van een Full Voltage Quad i7 vs ULV i7... Het verschil is echt groter dan je denkt. Tevens is de koeling van de Vaio Z meer dan goed genoeg om de Full Voltage CPU nog zelfs daadwerkelijk te kunnen koelen onder zware load.

Daarnaast vergeet je ook het feit dat de Vaio Z een dual SSD in Raid 0 met trim heeft. Dus dat zijn ook weer eigenschappen waar de Vaio Z heel veel extra snelheid uit haalt.

En zelfs als de Air een Retina display gaat krijgen hoop ik wel dat de overige eigenschappen op de resolutie na beter zal zijn als bij de huidige retina... Zelfs het huidige Vaio Z Full HD scherm zet de Macbook retina zwaar voor schut als het gaat om kleurenaccuraatheid, zwartwaardes, witwaarden, kleurenwarmte en het belangrijkste: sRGB + AdobeRGB kleurendekking (98% abode rgb dekking van de Vaio Z oOo )...
http://www.anandtech.com/...verything-is-peripheral/6
BaszCore schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:19:
[...]

Overiges bedoel ik natuurlijk Mac Os X, even in de war doordat ik met een iPhone in mijn handen zat.
Maar over het scherm ben ik het niet helemaal met je eens, schijnt juist dat de Air beter is dan alle concurrenten qua grootte en resoluties. Alleen door alle geruchten is het voor veel mensen teleurstellend dat er geen retina in zit, maar dan was de prijs waarschijnlijk behoorlijk hoger uitgevallen. Maargoed succes met zoeken!
Ik weet niet hoe je hierbij komt, maar dat heb je in dit geval wel mis. De resolutie van de Air is matig tot slecht... En alle overige eigenschappen komen niet in de buurt van Sony en Asus.. De Macbook Air als hardware heeft niet veel verkooppunten ten opzichte van de Vaio Z of de Asus Zenbook gezien de prijsstelling.. Enigste verkooppunt die ik heb is de touchpad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Vinand schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:23:
[...]

En zelfs als de Air een Retina display gaat krijgen hoop ik wel dat de overige eigenschappen op de resolutie na beter zal zijn als bij de huidige retina... Zelfs het huidige Vaio Z Full HD scherm zet de Macbook retina zwaar voor schut als het gaat om kleurenaccuraatheid, zwartwaardes, witwaarden, kleurenwarmte en het belangrijkste: sRGB + AdobeRGB kleurendekking (98% abode rgb dekking van de Vaio Z oOo )...

[...]

Jammer dat in dat overzicht de Air en nieuwe Asus niet worden meegenomen, ik ben nog niet zo overtuigd van de superieurheid van de Sony.

Edit:
De kleurendekking scoort idd heel goed!! Andere punten zijn net iets minder of gelijk met de Asus:
http://www.anandtech.com/...book-prime-ux21a-review/4

Die dubbele SSD klikt interessant, kon hier helaas nergens info over vinden. Is dat ook zo bij de 128GB versie?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 144889 op 25-06-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 144889 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:41:
[quote]Vinand schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:23:
[...]

[...]

Jammer dat in dat overzicht de Air en nieuwe Asus niet worden meegenomen, ik ben nog niet zo overtuigd van de superieurheid van de Sony.

Die dubbele SSD klikt interessant, kon hier helaas nergens info over vinden. Is dat ook zo bij de 128GB versie?
Alle versies hebben een dual ssd in Raid 0.. dit zorgt voor dubbele snelheid van de SSD schijven ten opzichte van de Asus en de Air.

De superieure van deze machina moet je maar zelf beeordelen. Zo heeft de Vaio Z ook weer enkele minpunten (toetsenbord met lichte slag, relatief kleine multi touchpad). Maar aan de andere kant is het weer lichter, betere accuduur, beter scherm, en completere featureset in aansluitingen.. (geen micro dit, en micro dat)

Aan de andere kant heeft de Vaio Z op het gebied va performance een hele andere setting dan de Macbook en de Asus... Asus + Air is ulv... Vaio Z is full voltage..

Hier post ik wat Cinebench benchmarks en x264 Hd performance benchmarkt... (de Pcmark 7 benchmark is 1 grote fail gebaseerd op SSD dus die neem ik niet mee)

De Asus N56 heeft dus een Quad Full Voltage i7 (vergelijkbare CPU klasse met de Vaio Z), de andere machines... hebben allemaal ULV..

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5872/47186.png
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5872/47187.png
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5872/47188.png
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5872/47189.png

Cinebench is a great look at pure CPU performance, and the workload is such that L3 cache sizes frequently don’t come into play. Obviously quad-core IVB is in a different category, but of the dual-core parts that we’ve included, IVB ULV tops the charts. The ASUS UX21A with its slightly faster Core i7 processor leads in the multi-threaded test, but apparently thermal constraints keep it from hitting maximum Turbo in the single-threaded test and the larger Core i5 Ultrabook comes out ahead.

dus het is maar je liever hebt... Als je echt op hoge kwaliteit video's gaat editten, dan zou ik je nogmaals adviseren om een goede kijk te nemen naar de Vaio Z. (en hem zeker ook testen in de winkel want het toetsenbord heeft een ernstig lichte slag). De Vaio Z is op performance voor zijn formaat gewoon extreem dominant. En dat scheelt niet een klein beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tnx Vinand, scheelt idd veel.
Keuzes maken, leuk :) Asus lijkt mooie middenweg, mja als je dan zoveel x-tra snelheid en batterij krijgt voor dezelfde prijs. Balen dat je zo lang moet wachten bij Sony..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok jongens, ik ben eruit, het wordt de Vaio. Toetsen en muis neem ik voor lief. Werk meestal met een externe USB muis. Doorslaggevend is dat ik de Vaio prima als desktop vervangen kan gebruiken, Sony hier betaalbare dockingstations voor levert. Met usb 3 nas ernaast is de 128GB niet bezwaarlijk. Bedankt allemaal voor de tips!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 144889 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:49:
Ok jongens, ik ben eruit, het wordt de Vaio. Toetsen en muis neem ik voor lief. Werk meestal met een externe USB muis. Doorslaggevend is dat ik de Vaio prima als desktop vervangen kan gebruiken, Sony hier betaalbare dockingstations voor levert. Met usb 3 nas ernaast is de 128GB niet bezwaarlijk. Bedankt allemaal voor de tips!!
Test a.u.b. eerst de laptop in een winkel voordat je hem koopt. De toetsenbord is wel iets wat je echt moet proberen voordat je het koopt, Voor de rest is het echt een briljante apparaat... Maar alsnog moet je wel eerst de toetsen eventjes voelen. :) De lichte slag is nogal apart... En de stemmingen erover zijn gewoon nogal verdeeld...

En tevens mag mijn comment over de touchpad wel wat genuanceerder... Zo slecht dat je een muis nodig hebt is het absoluut niet :p, het is nog steeds het segment "boven gemiddeld tot goed vanwege de redelijke multi touch registratie en de fijn klikkende knopjes (en daarnaast scrollen alla macbook ftw!)", alleen niet zo goed als de Asus en de Macbook vanwege het nogal kleinere formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Een review (incl. video en vergelijking met MBP Retina) van de nieuwe Vaio Z met i7 kun je hier vinden:
http://www.mobiletechrevi...ooks/Sony-Vaio-Z-2012.htm

Verder staat hier een simpele benchmark van de 128GB SSD (ook een RAID0 opstelling):
http://forum.notebookrevi...ounge-18.html#post8639369

Verder zijn de meeste vragen wel beantwoord in het topic op Notebook Review (staan ook wat benchmark in dit topic):
http://forum.notebookrevi...series-owners-lounge.html

Het is jammer dat de Sony website zo onduidelijk is. Veel foto's zijn nog van de Z2 op hun site en de specs zijn ook niet heel duidelijk en uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toetsenbord is heerlijk, heb hem in de MM eindhoven naast de UX31e geprobeerd.
Die laatste is echt drama. Eerlijk is eerlijk, de Sony is niet bijzonder qua layout. Komt plastic en goedkoop over naast de Zenbook. Maar daar gaat t mij niet om, resultaten zijn gewoon heel goed :)

Dus zojuist voor 1408 € met i7, langleven batterij, verlicht toetsenbord en schermupgrade besteld.
Nu maar hopen dat hij morgen niet nog verder in prijs zakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Anoniem: 144889 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:47:
Die laatste is echt drama. Eerlijk is eerlijk, de Sony is niet bijzonder qua layout. Komt plastic en goedkoop over naast de Zenbook. Maar daar gaat t mij niet om, resultaten zijn gewoon heel goed :)

Dus zojuist voor 1408 € met i7, langleven batterij, verlicht toetsenbord en schermupgrade besteld.
Ik heb precies dezelfde config, maar dan dus zonder die extra sheet battery en voor 25 euro meer, aangezien ik vorige week maandag besteld heb. Hij is dus eind vorige week aardig in prijs verlaagd, dus verwacht niet dat hij op heel korte termijn weer gaat zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 144889 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:47:

Ik vind de Vaio Z persoonlijk heel erg stijlvol, premium en zakelijk overkomen.. Maarja dat is mijn mening 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vinand schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:54:
[...]

Ik vind de Vaio Z persoonlijk heel erg stijlvol, premium en zakelijk overkomen.. Maarja dat is mijn mening 8)
Heb de standaard zwarte Z2 gezien, misschien dat hij in premium black of carbon black beter oogt.
Ik heb voor de premium gekozen. Dichtgeklapt vind ik de Vaio Z er ook erg leuk uitzien, de kleurafwisseling zilver - zwart doet het goed. Opengeklapt vond ik hem wat eentonig zwart en plastic overkomen, inderdaad zakelijk. Weinig afleiding, kan ook een plus zijn natuurlijk!!

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 144889 op 25-06-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-07 21:00

pkwarts

555433800

Waarom moet je om het geheugen te upgraden naar 8GB de HDD vergoten naar 256GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
shappie schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:51:
[...]

Ik heb precies dezelfde config, maar dan dus zonder die extra sheet battery en voor 25 euro meer, aangezien ik vorige week maandag besteld heb. Hij is dus eind vorige week aardig in prijs verlaagd, dus verwacht niet dat hij op heel korte termijn weer gaat zakken.
Als je de schermupdate erbij had ben je volgens mij alleen maar goedkoper uit. Die is nu van 40 naar 75 euro, terwijl de basisprijs met 25 is gezakt. Maakt hem in mijn geval 10 euro duurder.

Edit: Laat maar, ik zit verkeerd te kijken. Het basismodel is gewoon ruim 100 euro in prijs gezakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 402765 op 25-06-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
pkwarts schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:16:
4 letters: S O N Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Anoniem: 402765 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:18:
[...]

Als je de schermupdate erbij had ben je volgens mij alleen maar goedkoper uit. Die is nu van 40 naar 75 euro, terwijl de basisprijs met 25 is gezakt. Maakt hem in mijn geval 10 euro duurder.
Ik kom nu met dezelfde config op 1409 uit ipv 1432, daar komt bij dat ik nu 80 euro moet betalen voor de i7 (die ik eerst als gratis upgrade kreeg) en het scherm kost inderdaad 35 euro meer (40 naar 75). Let wel op dat de prijzen voor upgrades nog niet zijn voorzien van onderwijskorting, dus wat je uiteindelijk betaald is 93% van deze upgrade prijzen.

Het basismodel is 130 euro goedkoper geworden. Dit wordt dan gedeeltelijk ongedaan gemaakt door de kosten voor de i7 (die niet meer gratis is; 80 euro) en de 35 euro meerprijs voor het scherm.

130 - 0,93*(80 + 35) = 23 (komt overeen met: 1432 - 1409 = 23)

Nu maakt die 23 euro mij natuurlijk niks uit, maar je krijgt momenteel natuurlijk ook nog een gratis sheet battery (t.w.v. 150 euro), wat de Z momenteel best wel goedkoop maakt vergeleken met concurrenten als de UX31A.

edit: Het slaat inderdaad helemaal nergens op dat je een >= 256GB SSD moet hebben voor 8GB RAM. Ze hadden mij waarschijnlijk die 80 euro voor het RAM wel afhandig kunnen maken, maar 300 euro voor de grotere SSD vind ik toch echt te duur. Daarnaast werk ik al jaren met 4GB op mijn desktop en heb eigenlijk altijd wel genoeg. Zolang je geen VM's oid wil draaien is 4GB ruim voldoende.

[ Voor 23% gewijzigd door shappie op 25-06-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-07 21:18
pkwarts schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:16:
In de Verenigde Staten krijg je gewoon 8GB RAM standaard op de Vaio Z. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
AquaSheep schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:24:
[...]

In de Verenigde Staten krijg je gewoon 8GB RAM standaard op de Vaio Z. :/
En kost je SSD upgrade van 128 naar 256 gewoon 200 dollar. Hier kost het 300 euro en in de UK is het zelfs 410 pond, wat natuurlijk helemaal waanzinnig duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-07 21:00

pkwarts

555433800

Die grotere batterij die op dit moment in de aanbieding is, is dat een accessoire die je eraan kan klikken of vervangt deze de standaard batterij (en maakt de laptop dus dikker)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
pkwarts schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:54:
Die grotere batterij die op dit moment in de aanbieding is, is dat een accessoire die je eraan kan klikken of vervangt deze de standaard batterij (en maakt de laptop dus dikker)?
Deze kun je eronder klikken. Zie bijv. deze (promotie) video van de Vaio Z:
YouTube: Sony Vaio Z 2011 - Official Commercial

Deze extra sheet battery weegt zo'n 520 gram en is 7,6mm dik (http://www.sony.nl/produc...gp-bpsc27#/TechnicalSpecs).

De interne (standaard) batterij is 4000 mAh en de sheet battery voegt hier dan nog eens 4400 mAh aan toe als je hem onder je laptop klikt.

[ Voor 10% gewijzigd door shappie op 26-06-2012 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 12:36
Ik overweeg zelf ook om een Vaio Z aan te schaffen en ik kan met onderwijskorting kopen dus dat is wel lekker. Ik vraag me alleen af of het zinvol is om extra garantie aan te schaffen, wat zijn de ervaringen met Sony garantie hier?

Iemand bekend met de nieuwe kortingsacties voor juli 2012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
daddycewl schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:18:
Ik overweeg zelf ook om een Vaio Z aan te schaffen en ik kan met onderwijskorting kopen dus dat is wel lekker. Ik vraag me alleen af of het zinvol is om extra garantie aan te schaffen, wat zijn de ervaringen met Sony garantie hier?

Iemand bekend met de nieuwe kortingsacties voor juli 2012?
Garantie van Sony = Poep... Oftewel het enige echt minpunt van Vaio laptops

Maar gelukkig nog niet zo slecht als bijvoorbeeld Acer/Packard Bell, HP?Compaq consumenten garantie (dus niet de NB garantie) of Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 12:36
Gratis Playstation 3 bij je Vaio Z!

http://www.notebookcheck....top-purchase.77374.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Geld alleen in USA dacht ik. Ze hadden ook een gratis xbox360 actie bij elke windows notebook gedurende de gehele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Nederlandse Sony Store heeft nu voor de derde week op rij de extra batterij in de aanbieding. Wordt er een beetje moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 402765 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:30:
De Nederlandse Sony Store heeft nu voor de derde week op rij de extra batterij in de aanbieding. Wordt er een beetje moedeloos van.
Zal waarschijnlijk komen omdat deze in overvloed beschikbaar is bij Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de Sony binnen en moet zeggen, fijn om mee te werken. Jammer alleen van alle voorgeinstalleerde software. En heb één groot ergenis punt. De laptop staat niet waterpas. Als ik deze op een vlakke ondervloer zet steekt rechtsvoor een paar mm uit. Wat heel irritant is. Heben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Anoniem: 144889 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 09:19:
Ik heb de Sony binnen en moet zeggen, fijn om mee te werken. Jammer alleen van alle voorgeinstalleerde software. En heb één groot ergenis punt. De laptop staat niet waterpas. Als ik deze op een vlakke ondervloer zet steekt rechtsvoor een paar mm uit. Wat heel irritant is. Heben jullie hier ook last van?
Volgens mij heb ik er hier geen last van (heb de Z3 nu een weekje), maar kun je misschien een foto maken om het duidelijk te maken?

Verder is de standaard geinstalleerde bloatware van Sony inderdaad een flink minpunt. Zelf vind ik het niet heel erg, aangezien ik toch al een clean install met Win8 heb gedaan (bios op UEFI gezet). Vanaf het indrukken van de power button tot het win8 loginscherm duurt nu 9 seconde. Het enige probleem is dat de brightness functie knopjes niet werken zonder dat je 172MB aan bloatware van Sony installeert. Moet nog eens goed kijken of ik hier niet iets op kan verzinnen.

Het is overigens niet mogelijk om 2 schermen tegelijk aan de sturen op de geintegreerde Intel HD 4000 naast het interne scherm. Heb zelf mijn 2 Dell U2311H schermen geprobeerd aan te sluiten op de VGA en HDMI ingang, maar krijg geen beeld op alle drie de schermen. Ook is het niet mogelijk beide externe schermen te gebruiken als het interne scherm is uitgeschakeld. De enige opties zijn dus 'Intern + VGA' of 'Intern + HDMI'. Voor mij niet zo'n probleem, maar kan me voorstellen dat mensen dit een probleem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
shappie schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 11:51:
[...]

Volgens mij heb ik er hier geen last van (heb de Z3 nu een weekje), maar kun je misschien een foto maken om het duidelijk te maken?

Verder is de standaard geinstalleerde bloatware van Sony inderdaad een flink minpunt. Zelf vind ik het niet heel erg, aangezien ik toch al een clean install met Win8 heb gedaan (bios op UEFI gezet). Vanaf het indrukken van de power button tot het win8 loginscherm duurt nu 9 seconde. Het enige probleem is dat de brightness functie knopjes niet werken zonder dat je 172MB aan bloatware van Sony installeert. Moet nog eens goed kijken of ik hier niet iets op kan verzinnen.

Het is overigens niet mogelijk om 2 schermen tegelijk aan de sturen op de geintegreerde Intel HD 4000 naast het interne scherm. Heb zelf mijn 2 Dell U2311H schermen geprobeerd aan te sluiten op de VGA en HDMI ingang, maar krijg geen beeld op alle drie de schermen. Ook is het niet mogelijk beide externe schermen te gebruiken als het interne scherm is uitgeschakeld. De enige opties zijn dus 'Intern + VGA' of 'Intern + HDMI'. Voor mij niet zo'n probleem, maar kan me voorstellen dat mensen dit een probleem vinden.
Hier nog een leuk feitje voor jullie. :9
TommieW schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:26:
Om de voorgeïnstalleerde VAIO zooi te voorkomen:
Nadat de laptop opnieuw is opgestart (nadat de herstelpartitie/de DVD gedeelte voorbij is), komt er op een gegeven moment een venster met "Voorgeïnstalleerde software herstellen"o.i.d. Hier is een time out van 10 seconden. Als je binnen die 10 seconden op "Annuleren" klikt, heb je geen voorgeïnstalleerde troep. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Kan er iemand commentaar geven over de schermkwaliteit tussen de Full HD UX31A en Vaio Z? Ik heb de UX31A wel al live gezien in een winkel en dat scherm was toch wel prachtig!

Ik kom er maar niet uit, het is ofwel de Sony met zijn 128GB opslag, of de duidelijk langzamere Asus met 256GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 21:13

JT

VETAK y0

Kijkhoeken zijn sowieso beter van de Asus omdat de Sony TN heeft en de Asus IPS. Verder moet je ff kijken naar reviews voor de kleurdekking en contrast. Voordeel van de Sony is dat er een anti-reflectie coating op zit. Voor buiten werken is dat wel een belangrijke overweging.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb iets meer dan 1 jaar geleden mede naar aanleiding van de positieve berichten hier de VAIO Z gekocht.
Ik moet zeggen hij was snel en ik kon er fijn op werken. Echter stond de VAIO al scheef (zie eerdere posts) bij de levering en puilde de behuizing aan de voorkant bij de USB poortjes uit.
Ik heb hier niets mee gedaan omdat hij werkte en ik hem nodig had ivm mijn studie.

Vorige week onderweg bij het openen is een van de scharnieren gebroken waardoor het scherm niet meer kon bewegen. Gelijk Sony gebeld en ik werd heel vriendelijk door Sony te woord gestaan en mocht mijn VAIO gelijk opsturen.
Een dag later kreeg ik bericht dat hij was ontvangen en reparatie binnen 3 dagen zou plaatsvinden. Ik was super blij dat het probleem opgelost zou worden. Echter vandaag krijg ik een mail met een factuur van Sony, 662,62 euro gaat de reparatie kosten.

Ik heb nog nooit in mijn leven zon duur product aangeschaft als de VAIO Z, had de verwachting hier zeker 3 jaar plezier van te hebben. Helaas viel dat tegen en de rekening nu geeft mij een gevoel opgelicht te worden door Sony. Zijn er meerdere die deze ervaring hebben? Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In elk geval niet betalen. Geef desnoods aan dat je het product ongeprepareerd terug wilt. Ze mogen pas kosten rekenen wanneer jij daarmee akkoord gaat. Met een beetje geluk hebben ze het product al gemaakt, en kunnen ze dan niets anders dan jouw gerepareerde product terugsturen :P

Je kan beter een topic openen in Shopping Forum. Daar zitten de echte mensen met verstand van rechten.
Pagina: 1