Ik ben hard aan het overwegen om een kleine laptop aan te schaffen. Ik zou deze vooral gebruiken voor relatief lichte taken (excel, word, powerpoint tijdens vergaderingen), in de trein filmpje kijken en internetten, wat relatief simpele games als ik op reis ben.
Het belangrijkste voor mij is gewicht en een goed scherm (minimaal 13 inch). Met een budget van rond 1500 euro kom ik op de volgende opties uit:
- UX31a voor 1400 euro
- Vaio Z vanaf 1350 euro (studentenprijs) met uitbreidingsmogelijkheden.
De samsung series 9 vindt ik maar matig uit de review komen en van de nieuwe macbook air ben ik ook niet onder de indruk.
Als de deze twee laptops naast elkaar zet lijkt de UX31a een duidelijke winnaar:
Voordelen:
- 256 gb ssd ipv 128 gb (vaio meerprijs 300 euro!!!)
- full hd IPS scherm (vaio meerprijs 40 euro, maar waarschijnlijk tn)
- backlit keyboard (vaio meerprijs 25 euro)
Nadelen:
- slechtere processor (I7 3517 vs I7 3612)
- geen uitbreid mogelijkheid tot 8 gb ram
- geen uitbreid mogelijkheid met docking station
- iets zwaarder (1.3 tov 1.18 kg)
Hier moet ik ook gelijk wat kanttekeningen bij plaatsen: De vaio processor is een aanbieding die vandaag verloopt, maar ik neem aan dat er wel een vergelijkbare aanbieding komt. Verder is ram uitbreiden in de vaio alleen mogelijk als je ook de SSD upgrade en dat is minimaal 300 euro extra en dus buiten budget. Het dockingstation is misschien nog wel interessant, maar ook dat zou ik pas op zijn vroegst volgend jaar kopen.
Rest mij nog de volgende vragen:
- wat voor scherm is de full hd variant van de vaio z? tn of ips?
- Zijn er verschillen tussen de twee modellen die ik hier vergeet (warmte productie, geluid, touchpad etc..) waarbij de vaio duidelijk superieur is?
- Is er een model binnen deze prijsklasse wat een betere keus is dan een van beide? (misschien een lichte 15 inch ofzo)
Het belangrijkste voor mij is gewicht en een goed scherm (minimaal 13 inch). Met een budget van rond 1500 euro kom ik op de volgende opties uit:
- UX31a voor 1400 euro
- Vaio Z vanaf 1350 euro (studentenprijs) met uitbreidingsmogelijkheden.
De samsung series 9 vindt ik maar matig uit de review komen en van de nieuwe macbook air ben ik ook niet onder de indruk.
Als de deze twee laptops naast elkaar zet lijkt de UX31a een duidelijke winnaar:
Voordelen:
- 256 gb ssd ipv 128 gb (vaio meerprijs 300 euro!!!)
- full hd IPS scherm (vaio meerprijs 40 euro, maar waarschijnlijk tn)
- backlit keyboard (vaio meerprijs 25 euro)
Nadelen:
- slechtere processor (I7 3517 vs I7 3612)
- geen uitbreid mogelijkheid tot 8 gb ram
- geen uitbreid mogelijkheid met docking station
- iets zwaarder (1.3 tov 1.18 kg)
Hier moet ik ook gelijk wat kanttekeningen bij plaatsen: De vaio processor is een aanbieding die vandaag verloopt, maar ik neem aan dat er wel een vergelijkbare aanbieding komt. Verder is ram uitbreiden in de vaio alleen mogelijk als je ook de SSD upgrade en dat is minimaal 300 euro extra en dus buiten budget. Het dockingstation is misschien nog wel interessant, maar ook dat zou ik pas op zijn vroegst volgend jaar kopen.
Rest mij nog de volgende vragen:
- wat voor scherm is de full hd variant van de vaio z? tn of ips?
- Zijn er verschillen tussen de twee modellen die ik hier vergeet (warmte productie, geluid, touchpad etc..) waarbij de vaio duidelijk superieur is?
- Is er een model binnen deze prijsklasse wat een betere keus is dan een van beide? (misschien een lichte 15 inch ofzo)