Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Ik ben bezig met een POC thuis te testen.

Ik heb :

HP DL360 G5 met 32GB geheugen en 2x4core xeon.

Setup :

1. HOST- ESXi 5 zelf (10.10.9.1)
2. Linux Router/Gateway (routeerd verkeer voor alle VM's) 10.10.9.2
3. VM - Windows 2008 R2 - AD- DNS 10.10.9.3
4. VM - Windows 2008 R2 - XD FULL 10.10.9.4
5. VM - Windows 7 Ultimate X64 - VD 10.10.9.101
6. VM - Windows 2008 R2 - VC (vcenter) 10.10.9.6

10.10.9.5 = een cisco switch

Goed, ik verbind dus met de XD naar de VC , en dat gaat goed, ik kan connecteren en ik zie mijn datacenter inclusief vm's

Ik wijs de Win7 toe als VD voor gebruikers, uiteraard is de desktop agent geinstalleerd.

Toch blijft de win7 VD als unregistered staan in DesktopStudio!... ik snap er niks van.

XDPing vanuit de XD naar de VD = Alles ok
XDPing op de VD = Alles ok

Ik kan vanuit beiden kanten op fqdn pingen, dus dat kan het ook niet zijn.

(alle vm's zijn lid van het domein)

Iemand enig idee wat ik nog kan testen of doen?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Is de juiste Xendesktop farm wel opgegeven tijdens installatie van de Destkop Agent? Met welke opties is de Dekstop Delivery Controller geinstalleerd, hoe is de VM gedefineerd binnen Desktop Studio?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:33:
Is de juiste Xendesktop farm wel opgegeven tijdens installatie van de Destkop Agent?
ja
Met welke opties is de Dekstop Delivery Controller geinstalleerd
Hoe bedoel je precies, welke opties?
Ik zie de desktop wel geregistered staan op de controller.
En wanneer ik de vm uitzet dan gaat hij daar ook weg, dus ik kan concluderen dat de windows 7 vda wel registered op de controller.
hoe is de VM gedefineerd binnen Desktop Studio?
Wat bedoel je precies? :?

Desktop Studio kan de vm ook gewoon herstarten, uitschakelen of aanzetten.
In de eventviewer van de Windows7 Vm, zie ik ook gewoon dat hij zich netjes registreerd bij de controller.

Of ik zie iets obvious over het hoofd .... (alweer :X)

Edit :

Hmmmz

the desktop windows manager was unable to start because wddm is not in use

Zie ik in de Windows7 VM.
Ik denk dat dit het probleem is.

[ Voor 42% gewijzigd door CrankyGamerOG op 18-06-2012 22:22 ]

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Werkt VMWARE View niet beter? in plaats van XENDESKTOP?
Omdat je toch al vmware en vcenter draait.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Het gaat er niet om wat wel of niet beter werkt.... het is juist hiervoor een POC he ;).

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Sorry Sorry Helemaal overheen gelezen... excuus.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Ik kan dus bijvoorbeeld ook via een client pc middels de webinterface van xendesktop de VD aanzetten, alleen , hij registered dus nooit, en dus krijg ik geen desktop.
Of ja de state van de desktop blijft unregistered, maar de VDA is wel registered op de controller.

[ Voor 116% gewijzigd door CrankyGamerOG op 18-06-2012 22:47 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk even naar dit artikel:

Troubleshooting Virtual Desktop Agent Registration with Controllers in XenDesktop
CrankyGamerOG schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:58:
the desktop windows manager was unable to start because wddm is not in use
Deze melding heeft te maken met het gebruikte displaydriver model (WDDM) van je VM.

How to Install XenDesktop 5.5 or 5.6 with Citrix WDDM Driver Disabled

Dat wil wel eens issues geven mbt het krijgen van een zwart scherm tijdens connecten, het registreren van de VDA zou wel gewoon moeten werken...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:32:
Kijk even naar dit artikel:

Troubleshooting Virtual Desktop Agent Registration with Controllers in XenDesktop

[...]

Deze melding heeft te maken met het gebruikte displaydriver model (WDDM) van je VM.

How to Install XenDesktop 5.5 or 5.6 with Citrix WDDM Driver Disabled

Dat wil wel eens issues geven mbt het krijgen van een zwart scherm tijdens connecten, het registreren van de VDA zou wel gewoon moeten werken...
Mark bedankt, dankzij jouw link viel het kwartje opeens.
Daar in de screenshot zie je namelijk, dat de computername die van de vdi moet zijn in de controller.
Ik ging er zomaar vanuit dat ik daar de clientpc moest opgeven, en dus kon hij nooit connecten.
Dankzij jouw link en de screenshot viel het kwartje dus opeens dat het de vdi computernaam moest zijn.

Alles werkt nu naar behoren, al had ik er wel meer van verwacht eerlijk gezegd, youtube komt bijv op fullscreen niet zonder stotteren door, of zal ik om dit beter te laten werken ook nog een low profile gfx kaart erin moeten doen, zo ja welke raad je dan aan?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CrankyGamerOG schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:12:
[...]
Alles werkt nu naar behoren, al had ik er wel meer van verwacht eerlijk gezegd, youtube komt bijv op fullscreen niet zonder stotteren door, of zal ik om dit beter te laten werken ook nog een low profile gfx kaart erin moeten doen, zo ja welke raad je dan aan?
Kijk even naar je HDX policy's voor Flash redirection. Ik kan op thin clients gewoon 1080P Youtube films vloeiend afspelen. Deze techniek zorgt ervoor (mits aan de randvoorwaarden voldaan wordt) dat de thin client zelf de flash-stream gaat renderen en middels een overlay op het scherm toont.

Configuring HDX MediaStream Flash Redirection

Werking en testen kan trouwens heel mooi met de "HDX Experience monitor". Installeer deze tool maar eens in je VDI. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Question Mark op 20-06-2012 10:39 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Question Mark schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:37:
[...]

Kijk even naar je HDX policy's voor Flash redirection. Ik kan op thin clients gewoon 1080P Youtube films vloeiend afspelen. Deze techniek zorgt ervoor (mits aan de randvoorwaarden voldaan wordt) dat de thin client zelf de flash-stream gaat renderen en middels een overlay op het scherm toont.

Configuring HDX MediaStream Flash Redirection

Werking en testen kan trouwens heel mooi met de "HDX Experience monitor". Installeer deze tool maar eens in je VDI. :)
Hoi Mark, thnx voor de extra info!

Ik denk dat de TC zelf dit niet zal kunnen afhandelen, het is een T5720 (niet al te snel ding dus)
Of ik moet de hele XPe gaan lopen minimaliseren en tweaken op een of andere manier.

Ik denk dat ik verder kom als ik een of 2 low profile gfx kaarten koop en deze gewoon aan de VM toewijs?

[ Voor 5% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-06-2012 12:17 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CrankyGamerOG schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:42:
[...]
Ik denk dat de TC zelf dit niet zal kunnen afhandelen, het is een T5720 (niet al te snel ding dus)
Of ik moet de hele XPe gaan lopen minimaliseren en tweaken op een of andere manier.
T5720 ondersteund gewoon HDX hoor. Geen idee of 1080P gaat werken, maar simpele youtube films zou geen probleem moeten zijn. Zorg dat er een recente versie van de Citrix plugin of reciever op staat, installeer dezelfde versie van de flash player als wat je op de VDI hebt geinstalleerd, configureer je HDX policy en klaar. :)
Ik denk dat ik verder kom als ik een of 2 low profile gfx kaarten koop en deze gewoon aan de VM toewijs?
Gaat je geen niets helpen...

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Question Mark schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:19:
[...]
T5720 ondersteund gewoon HDX hoor. Geen idee of 1080P gaat werken, maar simpele youtube films zou geen probleem moeten zijn. Zorg dat er een recente versie van de Citrix plugin of reciever op staat, installeer dezelfde versie van de flash player als wat je op de VDI hebt geinstalleerd, configureer je HDX policy en klaar. :)
Mjah zelfs filmpjes die niet eens 480p zijn stotteren op fullscreen :P
Gaat je niets helpen
Dus als ik een gfx card toewijs aan een vm gaan de grafische capaciteiten niet omhoog voor die vm?

Ik zal vanavond eens kijken hoe het zit met de flash player lokaal op de tc.

[ Voor 5% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-06-2012 13:31 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CrankyGamerOG schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:30:
[...]

Mjah zelfs filmpjes die niet eens 480p zijn stotteren op fullscreen :P
Komt omdat je geen HDX gebruikt. ;) Je maakt dan gebruik van "server-side" rendering waarbij je VDI de beelden van het filmpje (24 frames per seconde) via ICA probeert te versturen naar je thin client. Controleer de cpu-load van je VDI voor de gein eens, deze zal dicht tegen de 100% aanzitten.

Bij HDX ga je gebruik maken van "client-side" rendering, waarbij je client de ruwe flash-stream krijgt en deze als overlay gaat weergeven. Je VDI zal dan een minimale cpu-load hebben, deze hoeft immers niets meer te doen met de flash-stream.

Test vanavond maar eens, en laat het maar weten. Denk ook aan de HDX Experience monitor. Deze zal keurig aan gaan geven of HDX wel of niet gebruikt kan worden, en zal ook aangeven waarom niet.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:59
Even los van wat er allemaal al gezegd is, heb ik hier op de zaak ook soms problemen met de communicatie tussen VM's. Het lijkt ogenschijnlijk allemaal goed te werken maar functioneel doet het het gewoon niet.

In mijn ervaring werkt het een uur later wel. Ik heb hier al een call voor liggen bij VMware maar die zijn niet zo snel. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

chaoscontrol schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:23:
Even los van wat er allemaal al gezegd is, heb ik hier op de zaak ook soms problemen met de communicatie tussen VM's. Het lijkt ogenschijnlijk allemaal goed te werken maar functioneel doet het het gewoon niet.
Misschien een inkopper, maar je zou d'r eens een topic aan kunnen wagen ;)

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:59
Question Mark schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:14:
[...]

Misschien een inkopper, maar je zou d'r eens een topic aan kunnen wagen ;)
Dat heb ik toentertijd ook overwogen echter kwam ik er redelijk snel achter dat het door VMware erkent werd. Uiteraard kan ik er nog een topic over wijden indien ik een oplossing aangeleverd krijg :)

Dan hebben andere hier er misschien ook iets aan.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Pagina: 1