Toon posts:

KA7 Benchmarks

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier mijn Sisoft 2000 benchmarks..... wat hebben jullie?

Systeem:
KA7
500 @ 750 (1/2) m.b.v. GFD
2 x 128 pc133 mhz sdram
sblive
V6600
2940 u2w scsi
isa isdn

Mijn FPU Whetstone = 1043
FiringSquad FPU Whetstone = 1034

Mijn CPU Dhrystone = 2028
FiringSquad CPU Dhrystone = 2297

Mijn CPU Memory Bandwith = 267
FiringSquad CPU Memory Bandwidth = 371

Mijn FPU Memory Bandwith = 279
FiringSquad FPU Memoy Bandwith = 403

Mijn 3DNOW Floating Point = 3498
FiringSquad 3DNOW Floating Point = 3501

Mijn MMX Integer = 2548
FiringSquad MMX Integer = 2548

Wat vinden jullie van deze (mijn) benchmarks in vergelijking tot die van Firingquads.

FiringSquad had een K7 750 (niet geklokt).

Verwijderd

Topicstarter
en hier de FiringSquad benchmarks...
http://www.firingsquad.com/hardware/ka7/page8.asp

Verwijderd

volgens mij staat jouw bios niet echt goed, ik bedoel kwa geheugen..
ik heb een standaard Athlon 700 op een Epox 7kxa met 128Mb pc 133 geheugen. In sandra 2000 zit mijn CPU memory bandwith op ong. 420
en FPU memory op ong. 400.

Verwijderd

EXACT:

CPU memory bandwith 424 Mb/s
FPU memory bandwith 503 Mb/s

met Sisoft sandra 2000 pro
(en de Epox is niet het beste bord)

Verwijderd

Topicstarter
Hey Rob,

Bedankt voor je reactie! Hoe moet ik volgens jou dan mijn pc133 mhz SDRAM instellen...

ik heb 't nu zo in mijn BIOS staan:

Spread Spectrum Modulated = disabled
Virus Warning = disabled
CPU L2 Cache ECC Checking = disabled
Memory Parity/ECC Check = disabled
SDRAM Cycle Length = 2
Memory Hole = disabled
Fast R-W Turn Around = enabled
P2C/C2P Concurrency = enabled
CPU to PCI Write Buffer = enabled
PCI Dynamic Bursting = disabled
AGP Master 1 WS Write = enabled
AGP Master 1 WS Read = enabled

==== Dit heb ik van good 'ol TOMSHARDWARE overgenomen ====

Verwijderd

hoi,
als je FSB gewoon op 100 staat kun je dan het geheugen op host+33 zetten? (dan werkt je geheugen echt op 133)Spread spectrum staat bij mij enabled.PCI dynamic burst kun je ook wel eens enabled zetten. Gewoon testen!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Rob.

OK, dit wordt een leuke vraag (ik schaam me er een beetje voor). Maar hoe heb jij (moet ik) mijn DIPSWITCHES instellen op mijn moederbord! Ze staan nu allemaal op OFF (alle).

Is dit wel goed ?

Verwijderd

Cronik, lees je KA7 manual. Die dipswitches zijn voor je FSB/PCI clock in te stellen maar ik doe gewoon alles in het bios.

Abit KA7
Athlon 650@840 (105x8.0) div 2/5 (watercooled)
1x 128mb pc133 hyundai
v6800
sblive
maxtor 6800+ 20.4gig
1x 250W + 1x 235W
nog wat blablabla

Mijn FPU whetstone = 1156

Mijn CPU dhrystone = 2596

Mijn PR rating = 1120

Mijn CPU Memory Bandwith = 365

Mijn FPU Memory Bandwith = 392

Mijn 3DNOW Floating Point = 3915

Mijn MMX Integer = 2855

Verwijderd

Topicstarter
Daar ging ik ook vanuit. Ik bedoel, ik kreeg het moederbord zo geleverd, alle DIPSwitches staan op OFF. En ik heb via de BIOS alles aangepast, maar ik snap nog steeds niet waarom ik zulke belabberde MEMORY benchmarks haal. Klote kwaliteit lijkt mij ? Ik zit op werk, maar zal er vanavond nog goed naar kijken... Nu effe uit mijn hoofd, heb ik het nu op User Defined staan...

Verwijderd

Topicstarter
In de BIOS, mijn SDRAM Timngs van10ns naar TURBO geplaatst,

Mijn FPU Memory Bandwith was 279 is nu 319
Mijn CPU Memory Bandwith was 267 is nu 306

Mjam Mjam, gaat al beter!

Verwijderd

Hoi die Cronik,

Ik heb mijn 700MHz gisteren zwaar overklokt via de FSB tot 115-117 MHz en dit ging ook zwaar ten koste van mijn memory performance.
Ik heb PC133 terug moeten zetten anders zware crash. Heb Hyunadai geheugen 1x128MB.

Verwijderd

Topicstarter
HE HE!!! Eindelijk dan! Heb mijn MEMORY benchmarks omhoog kunnen krikken...

CPU Bandwith = 388 (was 306)
FPU Bandwith = 466 (was 319)

:)

KA7 RULES

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Cronik> hoe dan? :)

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Yeah, dat wil ik ook wel weten

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

Als je wilt weten hoe je die performance omhoog moet krikken moet je mijn post ook eens lezen. Misschien heeft Cronik dat ook wel gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Hey folks,

Ghz_, ik heb jou post (helaas) niet gezien, maar niettemin.

Ik heb ergens eens een url gevonden over het Tweaken van je KA7....

check deze url... en ik heb de DRAM CLOCK op HCLK+PCICLK gezet... (wil wel eens werken!!!)

http://www.athlonoc.com/ka7tweakguide2.htm

Good Luck....

Verwijderd

Cronik, je bent duidelijk niet een van de slimsten. Zo moet je die instelling altijd hebben staan anders heb je geen HOL aan een kx133 mobo! In het nieuwe beta bios staat trouwens ook een optie om je pc133 geheugen te detecteren zodat ie m automatisch zo zet. En wat betreft mijn post, ik bedoelde eigenlijk topic! maar dat had je toch wel door. Topic heet trouwens KA7 memory boost (nieuwe instelling)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gaf het toch zelf aan "WIL WEL EENS WERKEN!!!!"... met andere woorden, ja ik had het zelf al door! ;)

Verwijderd

Hai tweakers... ik heb die beta bios op mijn systeem maar ik kan niet zien of die cache divider ook echt werkt. waar kan ik dat zien?
Bye the way in Sisoft Sandra kan ik tot 700@868 tweaken loopt echter in 3Dmark2000 vast. Solutions?

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
mijn Score,, p3 667@750 dus 150MHz BUS..!! :7

cpu 442Mb/s
fpu 521Mb/s
dhrystone 2032 MIPS
whetstone 1009 MFLOPS
sse 3165 it/s

Volgens mij schopt mijn p3 jullie reet..!! :)

Verwijderd

=16v=
Sandra geeft het niet aan, dat proggie van H-ODA wel. Heb m lekker op 2/5 (700@840)
Trouwens je merkt het wel als het niet werkt, De Athlon komt NOOIT door de post heen met de L2 op 1/2 met snelheden boven de 800 .....okee sommige wel!!!!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Procyon for life
posted 19-05-2000 23:16 by Procyon for life (Junior Member)

--------------------------------------------------------------------------------
Kheb nu inderdaad een voodoo3 3000 pci geregeld en een busspeed van 150MHz is nu te halen.. in spellen loopt ie dan niet echt stabiel (lees: NIET stabiel) maar de rest is echt super snel..!!
thanx..!!

heel eventjes maar reet schoppen tot de crash dus

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• procyon
maar toch...!!

wat ik ermee wil vertellen is dat de BX chipset op 150MHz beter is dan alle andere moederborden en dus ook beter is dan die van jou..!!!!!!

sorry dat moest er ff uit.. :) :) ff wachten op de Solano... weet je niet waar ik het over heb?? komt wel....

btw.. "gdew" IK ZEI:

Kheb nu inderdaad een voodoo3 3000 pci geregeld en een busspeed van 150MHz is nu te halen.. in spellen loopt ie dan niet echt stabiel (lees: NIET stabiel) maar de rest is echt super snel..!!
thanx..!!

Dat wil zeggen dat ie in windows stabiel loopt maar ik 3d spellen dus niet..

MET SANDRA SCHOP IK DUS REET..!!!

LEER EENS LEZEN..!!!!!!!!!

wijsneus..

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb je nou aan een PC dit het in 3d mode niet werkt! althans, om de haverklap CRASHED! Ik heb liever een "snelle" pc die het gewoon doet!

p.s. ik zou niet al te veel van die SOLANO (815 chipset) verwachten... zoals al zijn grotere broertjes... bovendien schijnt momenteel de beste BX chip set van de eeuw de Asus CUBX (440 BX chip set) te zijn...

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Procyon
er was gewoon een vraag over een athlon systeem daar HOEF je toch niet doorheen te brallen met je half stabiele bx systeem ?

BTW met de (alweer oude)Asus K7M en Athlon 550@950 gewoon op 100 mhz fsb doet Sandra
drystone 2634 MIPS
whetstone 1317 MFLOPS
Floating point 4411 it/s

RC5 2,920,493,09

enne probeer 3dmark2000 eens

brulaap....

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• procyon
Volgens mij begrijp je iets niet echt,,, de cpu drystone, whetstone en floating piont prestaties hebben weinig, eigenlijk niets met het moederbord te maken... dus wat moet ik met die getallen.??

wat er wel mee te maken heeft zijn deze waarden ..
cpu 442Mb/s
fpu 521Mb/s toevallig dat je die er nou net niet bij hebt gezet..!! :)

(hoeveel MB/s pomp je door je moederbord)

en Cronik je hebt gelijk,, met spellen ben ik dus ook genoodzaakt om heb terug te klokken naar 140MHz,, maar ik denk dat als het 150MHz geheugen uitkomt dat het dan wel gaat lukken.. :) :)

Maar het Solano moederbord wordt echt weer een klapper,, het is namelijk een (opgefokt) BX plankie maar dan met alle nieuwtjes van deze tijd..!! ATA-100 enz
maar toch een p3 700/140 is dik sneller dan een p3 800/100, niet met sleutels kraken enzo, maar wel met de rest,, (spellen,windows)

houd dat ff in je achterhoofd als bijvoorbeeld denkt " mijn athlon 500@800 is DIK sneller,,," niet dus... :P

me..

Verwijderd

Topicstarter
My next project wordt een INTEL... (als ze dan een vette chipset hebben, opvolger BX) en daarna weer een AMD en vervolgens weer een INTEL... en zo gaat het maar weer door... jaar in , jaar uit.

Mijn vorig systeem was een Celeron 333 @ 600 met P2B-F mamaplank, etc. Was een VET syseem, en toen werd ik op de ATHLON verliefd... voor mijn Celeron, had ik een K6-3... en daar voor een P166...

Toen de Athlon net uitkwam, kon intel wel janken, en nu is het weer omgekeerd... intel kan met pijn en moeite de 1ghz cpu's leveren... laat staan alles boen de 600...eigenlijk triest voor zo'n MEGA-BEDRIJF...

Maar die 600EB'tjes en hoger zijn inderdaad VET! Alleen nog een VET moederbord, en ik stap zo weer over...

Verwijderd

Procyon for life: Moet je het volgende eens lezen wat op JC's staat ;)
http://www.jc-news.com/pc /

More interesting reading from Ronald Dy Geronimo:
"Hello JC, I've read this in SiSoft SANDRA Prof. documentation, which I'd like to share with others:
Q: Why do Intel CPUs (e.g. Pentium III) score higher than other CPUs (e.g. Athlon) with more advanced FPUs in Whetstone?
A: The Whetstone benchmark uses the slowest functions of the FPU (computing transcendentals, e.g. sin/cos/tan) in a way that cannot be parallelised (one serial chain). This was done in order to prevent cheating by manufacturers as much as possible. Unfortunately, this means that features like out-of-order execution, pipelining, etc. are bypassed. These are paramout to today's processors but that's not what is tested here. Thus on processors that transcendental instructions have been optimised the benchmark index will be much higher. Other CPU manufacturers (e.g. AMD) have chosen to optimise other instructions - which they consider more widely used than transcendentals - thus the benchmark index on such CPUs (e.g. K6 series, Athlon) will be lower even if the FPU is more advanced".
Wow ... a benchmark that uses the least often accessed fpu instructions. If I really, really strain for it, I could almost hear Johan "use flops, damnit!" DeGelas rolling around in his grave. Well, if he were dead, that is.
(I know that many of you already know about this -- I just thought it deserved another spin)
Actually, now that I'm thinking about it ... I took a quick look on benchmarks around the web, and the Athlon actually does seem faster than the PIII (both with similar and with differing cache configs) specifically in this benchmark, as referenced here, here, here, and here, among other places -- but it is notable that the benchmark may be influenced by the memory bandwidth, as hinted from here.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dit weekend om de haverklap "crashes"... heb toen in mijn BIOS de HSTCLK+PCIHSTCLK op alleen HSTCLK gezet, weg problemen.....

Heeft men hiero ook dit soort problemen gehad ? Ik heb nu geen problemen meer, maar mijn memoery bechmanrks gaan met 20 (punten) terug... maar nu kan ik wel mijn SDRAM Timings op TURBO zetten, en mijn PCI FSB omhoog krikken... en dit draait verrekte beter! Deze opties kon ik wel schudden met de HSTCLK+PCIHSTCLK optie aan.

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

ja, de HSTCLK+PCIHSTCLK optie zuigt als een tierelier. Bij deze optie moest ik perse me sdram op fast zetten (ipv turbo)

echter nu draai ik 825 mhz, en het geheugen draait nu gewoon op HSTCLK (=110 mhz)

Verwijderd

Hi die Cronik....
Ik heb m'n sys op 700@805 en dan inderdaad moest bij mij ook het geheugen terug van host+pci naar Host, is dus inderdaad een achteruitgang van je geheugen performance... maar ik kon daardoor wel m'n FSB stabiel op 115 MHz zetten. Dit levert meer performance op dan een lage FSB plus iets sneller geheugen. Tenminste als je geintereseerd bent in pure frame rates....

Verwijderd

Topicstarter
Hey Mister16V,

Alles goed?! Ik heb momenteel mijn systeem op 865 Mhz 1.8 V draaien...

500 @ 750 m.b.v. GFD en dan met 116Mhz FSB ... Lekker snel!!! SDRAM op Turbo, je kent het wel!
Pagina: 1