Toon posts:

Aankoopadvies studenten-laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag tweakers,

Volgend jaar ga ik HBO doen, ik zal dan ook een laptop nodig hebben. Maar ik wil dat ik een tijdje er mee kan doen.

Zelf heb ik al wat research gedaan.

De XPS 15 van Dell staat momenteel op 1. Ik mis alleen een Full-HD beeld, wel gelezen dat de L521x binnenkort uit komt en die ziet er ook verdomd mooi uit. Ben alleen bang dat het een vrij prijzige laptop word.

Daarnaast heb je de Inspiron 15R SE wat ook een leuke optie is. Iets duurder maar wel met een Full-HD scherm.

Nou heb ik nog wat vraagjes en ik kan wel wat hulp gebruiken.

Mijn budget is €1000. Ik wil er niet overheen gaan omdat ik simpelweg niet zoveel geld ga neer leggen voor een laptop. Minder is altijd beter;)

De laptop gaat gebruikt worden voor de allerdaagse dingen. Alleen ik kan de mogelijkheid om eindelijk weer met een muis te knallen niet links laten liggen. Vandaar dat er ook veel gegamed gaat worden. Hij hoeft geen Battlefield 3 op Ultra te spelen. Maar het zou fijn zijn als ik hem zou kunnen spelen.

En is het verschil tussen de i5 en i7 van Intel merkbaar, is het een upgrade die echt nodig?

Kan ik later zelf nog onderdelen upgraden of is die mogelijkheid er niet? Afhankelijk van de laptop natuurlijk maar algemeen gesproken.

Of is het goedkoper en verstandiger om zelf een pc samen te stellen en gewoon een simpel laptopje voor school te kopen?

Mvg, Mark

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2012 16:48 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De Dell XPS 15 stond op nummer 1.. Is nu al een tijdje jammer genoeg niet meer beschikbaar in de versie waarom die nummer 1 was (retegoede Full HD scherm).

Daarnaast als ga je het verschil tussen i5, of i7 sowieso niet merken, je kunt dan beter investeren in een SSD. Dat zal veel meer snelheid winst opleveren ten opzichte van de processor upgrade.

Voor 1000 euro kun je anders kijken naar de volgende 2 nummer "1" opvolgers van de Dell XPS 15.

De Vaio SE en de Asus N56.
Hiervoor ga ik mezelf wederom eventjes uit luiheid quoten.
Vinand schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:39:

De Vaio S15
- Erg goede Full HD IPS 15"
- Redelijke goede accuduur
- Erg laag gewicht: <2KG
- Nvidea Geforce 640M Keppler (2GB)
- Zeer zeker in belgie te verkrijgen
- Quad Core i7 Ivy Bridge te verkrijgen
- Erg goede koeling
- Zelf de SSD erin modden, want Sony vraagt woekerprijzen.. Is tevens ook maar 2 schroefjes om het te doen. :9

Nummer 2:
Asus N56
- Is zwaarder dan de Sony (2.6 kg)
- Goede Full HD TN paneel, niet zo goed als de Sony IPS
- Betere GPU (650m)
- Quad Core i7 Ivy Bridge
- Redelijk goede accuduur
- Groter in formaat

Prijs specs verhouding is uitstekend bij beide laptop merken.
Naar mijn idee kun je zeer zeker redelijk uit de voeten met de Nvidea Gforce 640M betreft gamen.
Dus waar hecht je meer waarde aan: Gewicht + Formaat of de iets betere GPU?
Met een Gf640M kun je zo een beetje elke game van het moment redelijk goed mee spelen.. Uiteraard niet op Full HD en met de hoogste settings maar dat zal de 650M maar marginaal verbeteren.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Die Sony Vaio S15 spreekt me dan het meeste aan. En als het verschil tussen de i5 en i7 niet merkbaar is dan zoek ik verder naar een SSD en dan knal ik hem er zelf wel in.

Effe kijken of er wat filmpjes van de sony zijn.

Alhoewel ik dat Vaio logo achterop monster lelijk vind.

Verwijderd

Er staat hier nog een mooie review trouwens: http://www.anandtech.com/...-laptop-for-under-a-grand

Geen idee wat de bouwkwaliteit verschillen zijn met de S15. Maar het zal niet veel zijn.