Heb een beetje hulp nodig bij de keuze van een laptop...
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik koop hem voor mijn masterproef dus vooral Latex & ICA client (Citrix Receiver Application) ga ik gebruiken. Wat simulaties schrijven met python maar waarschijnlijk zelfs niet runnen op de laptop. Ik heb men desktop daarvoor.
(1080p via HDMI kunnen afspelen maar zo goed als elke laptop kan dat tegenwoordig.)
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik dacht rond de € 400-500 exclusief SSD.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Van & naar campus, op de trein, ...
Liefst een hoge accuduur, 13 inch max, gewicht scheelt me niet zo veel.
Is 11.6" nog te doen om continu aan te werken? (Of eerder een 15.6" kopen?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een mat scherm...
Ik wil kwaliteit kopen: Lenovo / Asus / e.d.
Natuurlijk heb ik al eens op de Pricewatch gekeken en de meeste modellen zijn nagenoeg identiek. Er zijn maar zeer kleine verschillen. Heb gevoel dat ik voor een merk / verkrijgbaarheid moet kiezen.
11.6"
13.3"
Ik denk dat ik zal moeten kiezen tussen een EEE Pc, Pavilion, of de x121e. De laatste is precies wel niet meer goed leverbaar.
Welke laptop/netbook raadt u mij aan?
Het zou handig zijn als er een standaard SSD in past. Dan kan ik de m4 128Gb van men desktop vervangen door een 256Gb.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik koop hem voor mijn masterproef dus vooral Latex & ICA client (Citrix Receiver Application) ga ik gebruiken. Wat simulaties schrijven met python maar waarschijnlijk zelfs niet runnen op de laptop. Ik heb men desktop daarvoor.
(1080p via HDMI kunnen afspelen maar zo goed als elke laptop kan dat tegenwoordig.)
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik dacht rond de € 400-500 exclusief SSD.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Van & naar campus, op de trein, ...
Liefst een hoge accuduur, 13 inch max, gewicht scheelt me niet zo veel.
Is 11.6" nog te doen om continu aan te werken? (Of eerder een 15.6" kopen?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een mat scherm...
Ik wil kwaliteit kopen: Lenovo / Asus / e.d.
Natuurlijk heb ik al eens op de Pricewatch gekeken en de meeste modellen zijn nagenoeg identiek. Er zijn maar zeer kleine verschillen. Heb gevoel dat ik voor een merk / verkrijgbaarheid moet kiezen.
11.6"
| # | Product | Prijs | Batterij |
| 1 | Asus Eee PC 1225B-SIV040M | € 399,- | 56Wh |
| 1 | HP Pavilion dm1-4100ed | € 389,- | ? (6cell) |
| 1 | Lenovo Thinkpad X121e (NWS64MH) | € 423,64 | 63Wh |
| 1 | MSI Wind U270-215NL | € 398,97 | 49Wh |
| 1 | Samsung 305U1A-A03NL | € 369,- | ?(4cell) |
13.3"
| # | Product | Prijs | Batterij |
| 1 | Asus U31SD-RX260V | € 466,- | ?(6cell) |
| 1 | Asus U32U-RX014 | € 480,- | 44Wh |
| 1 | Lenovo Thinkpad E325 (NWX3MMH) | € 469,90 | ? |
Ik denk dat ik zal moeten kiezen tussen een EEE Pc, Pavilion, of de x121e. De laatste is precies wel niet meer goed leverbaar.
Welke laptop/netbook raadt u mij aan?
Het zou handig zijn als er een standaard SSD in past. Dan kan ik de m4 128Gb van men desktop vervangen door een 256Gb.