Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is het mogelijk een map te locken in de outter rim HD?

Pagina: 1
Acties:

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik probeer nu een bepaalde map erop te zetten die ik constant gebruik op deze PC het laden zit soms nogal een delay in, ik heb Ultimate Defragger 4 en zie dat het ook in de inner rim van de Harddisk staat. Het gaat om 15 GB op mijn 250 GB IDE HD.

Nu ben ik een most recency defrag aan het draaien van 20 dagen die het als het goed is compleet aan de outterrim zou moeten zetten. Scan is nog bezig.

Als dit zo is, ja kan ik steeds dit draaien, maar aangezien bijv sommige files locked into space zijn bijv bepaalde pagefile of opstart dingen vraag ik me af is er niet een slim maniertje of software die zegt dat een bepaalde map of sector/cluster Locked is? En daarmee dat die map altijd in de outterrim staat voor max performance.

Heb al wat googled maar krijg geen specifieke info op mijn zoekresultaat, misschien is het niet mogelijk?

Ik heb geen geld voor dingen zoals SSD of nieuwe HD dus moet doen wat ik doen.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:34
Reconhell schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:49:
Ik probeer nu een bepaalde map erop te zetten die ik constant gebruik op deze PC het laden zit soms nogal een delay in, ik heb Ultimate Defragger 4 en zie dat het ook in de inner rim van de Harddisk staat. Het gaat om 15 GB op mijn 250 GB IDE HD.

Nu ben ik een most recency defrag aan het draaien van 20 dagen die het als het goed is compleet aan de outterrim zou moeten zetten. Scan is nog bezig.

Als dit zo is, ja kan ik steeds dit draaien, maar aangezien bijv sommige files locked into space zijn bijv bepaalde pagefile of opstart dingen vraag ik me af is er niet een slim maniertje of software die zegt dat een bepaalde map of sector/cluster Locked is? En daarmee dat die map altijd in de outterrim staat voor max performance.

Heb al wat googled maar krijg geen specifieke info op mijn zoekresultaat, misschien is het niet mogelijk?

Ik heb geen geld voor dingen zoals SSD of nieuwe HD dus moet doen wat ik doen.
Ik gok dat je Windows draait, deze kan dat echter niet vasthouden.
Optie is om je schijf vol te stampen met 1 grote blob file die je space opvult tot de regionen waar jij die file wilt hebben. Lijkt me alleen een dure oplossing :)

Verder kan ik je vertellen dat de performance winst marginaal zal zijn hoor met die schijven en aansluitingen hoor...

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 18-06-2012 17:04 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Een aparte partitie maken.

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Windows ja.

Ik heb een nieuwe partitie aangemaakt voor diablo 3 10.7 GB groot.

Maar het punt is ik betwijvel altijd de snelheid van een applicatie op een andere (dan waar de os op staat) partitie. Want als ik ga kopieren van OS partitie naar andere partitie is dat altijd trager dan naar zijn eigen partitie.

Ook zie ik niet voor me hoe het zit met die platters en indelingen want bij Ultimate Defrag zie ik dan 4 platters/schijven voor elke partitie en per partitie word bekeken waar de files op de schijf staan? Maar hoe weet ik welke partitie in de inner of outer rim staat vergeleken met de andere partities op de echte gehele harde schijf??