Philips 37PFL6606/h valt uit / reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:

• expression
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2025
Sinds dit weekend valt mijn tv sporadisch uit / is niet meer uit standby te krijgen. De tv springt na enkele uren 'unresponsive' ineens weer aan.. blijft dan een tijdje aan en valt weer uit, ik hoor dan een klik. (ik heb de menu functie na 2 uur uitschakelen uitstaan)
Ik heb alles geprobeerd, stekker eruit, power switch op de tv aan/uit enkele minuten wachten met stekker weer in stopcontact etc.

Wanneer ik de stekker van de tv weer in het stopcontact doe komt er geen welkomst scherm en gaat het standby lampje niet branden.

Nadat de tv gister weer aanging heb ik meteen de nieuwste firmware via USB geinstalleerd, maar vandaag is het weer raak.

Zijn er meer mensen met deze klachten? De tv is minder dan een jaar oud dus ik zal nog garantie hebben, ik vind de symptomen echter heel bizar. En weet niet goed wat ik hier mee aan moet.

mijn laatste foto's op flickr

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Klinkt als eenvoeding die niet meer op spanning komt. Wat zegt de winkel/leverancier?? Je zit immers nog binnen garantie :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• expression
Ik heb nog geen contact met de winkel gehad omdat ik de klacht vrij vreemd vond.
Het vreemde is namelijk dat het wel voorkwam dat na enkele uren de tv alsnog aangaat.
Een voeding die niet op spanning komt, Dat lijkt mij dan hardware falen? Is dat meetbaar? (Liefst zonder open te maken / verbreken van garantie) dan kan ik kennissen (die bekender in de elektronica zijn) vragen iets na te meten met een multimeter?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

Probeer anders de Philips helpdesk, misschien dat die er mee bekend zijn of iemand kunnen langssturen.

contactinfo

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Na enkele uren alsnog opstarten komt vaak voor bij een voeding die niet meer lekker is. PC`s krijgen ook vaak van die gekke kuurtjes, hangen op/voor de post en dan na een half uur op de post + reset start de pc door.

Iets anders kan de temperatuur zijn. Maar aangezien de tv in eerste instantie nog niet aan heeft gestaan, zal er geen warmteontwikkeling zijn geweest (wellicht minmaal in standby).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• expression
Dit alles was net voor mijn vakantie begon, ik zal bij terugkomst kijken wat ik wijzer kan worden van klantenservices van zowel de winkel, als de philips customer service.
Dit soort falen gebeurt altijd op ongelegen momenten. Ik meen dat ik wel nog garantie heb als ik terugkom dus ik zal de bevindingen dan hier in dit topic posten voor anderen bij wie dezelfde symptomen zich manifesteren!

Pagina: 1