Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Panasonic sensor patent link werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In nieuws: Nieuw sensorpatent Panasonic verhoogt dynamisch bereik

werkt de link naar het artikel niet.
De gepatenteerde technologie maakt het mogelijk om de belichting per pixelrij van de sensor in te stellen
De reden dat ik die link wilde bezoeken, is omdat het tweede deel van het artikel erg dubieus is...
Voor video-opnames zou de sensortechnologie nog een ander voordeel met zich meebrengen, namelijk vermindering van moiré-effecten. Momenteel worden in de meeste gevallen pixelrijen of -kolommen overgeslagen om de volledige sensorresolutie te reduceren tot een videoresolutie als full hd. Dat gaat bij fijne details in beeld vaak gepaard met moiré, een vorm van aliasing. Een betere methode is het samenvoegen van beeldinformatie van verschillende pixels
Dit heet 'binning' en wordt al tientallen jaren toepast in CCD sensors. Ik zie niet in hoe en waarom het aanpassen van de belichtingstijd van een pixel kan bijdragen in binning... Dat lijken me twee compleet onafhankelijke zaken die niets met elkaar te maken hebben...

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 22:36
link toegevoegd. Tekst wat aangepast. De moire-reductie is mij eerlijk gezegd ook nog niet geheel duidelijk, maar wat ik uit de (Google-vertaalde) tekst bij Egami kan ontcijferen lijkt er een tradeoff te zijn tussen resolutie en moire...