Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
allen,
ik heb een dillema, ik mag weer een abbonement verlengen.
ik neem 1 jarig abbonementen , en heb dit nu met een nexus S.
hier staat een custom rom op (miui) gebasseerd op android 4.0.4.

ik hoor veel verhalen om mij heen, dat wp7 ook geweldig is.
nu heb ik verschillende android phone's/gehad (op dit moment desire s en nexus S) en die bevielen allemaal prima.

ik wil wel iets met een groot scherm, 4.7+ en heb 2 kandidaten op het oog:

htc titan
nadeel daarvan is de oude hardware en brakke resolutie (al zal dat eerste gecompenseerd worden door het os)

note
nadeel : het hele android systeem ken ik wel zo een beetje, al bevalt dat echt goed, en ik nog geen touchwiz (of iig weinig) ervaring heb.. en custom roms kan altijd nog (en zal vast gebeuren)

het toesten moet gewoon 1 jaar meegaan, en ik neig sterk naar de note (mooi en goed scherm, dual core, customisable android)

wie kan mij overtuigen om toch voor windows mobile te gaan (of toch door te zetten voor de note)

voornamelijk worden ze gebruik voor whatsapp / browsen / smsie of belletje..
en gewoon lekker mee te klooien af en toe als ik me verveel..

ik dank u hartelijk voor het meewerken

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:10
Alhoewel ik de HTC Titan wel een mooie telefoon vind, zou ik nooit voor dat scherm gaan. De Galaxy Note heeft gewoon een geweldig 1280x800 Super AMOLED HD scherm. Dat is dan ook meteen het grootste pluspunt van de Galaxy Note en het grootste nadeel van de HTC Titan. Althans dat is mijn mening.

Als je verder gaat kijken dan zie je bij Windows Phone een goede, uniforme omgeving, maar is er nog een tekort aan kwaliteitsapps. De meeste, populaire apps zijn helaas alleen nog beschikbaar op Android en iOS.

Voor Android is er natuurlijk veel meer te krijgen, alhoewel dat niet altijd beter hoeft te zijn. Echter is dat wel fijn omdat je veel keuze hebt. Ook is de custom rom community voor de Note redelijk groot aan het worden. Cyanogenmod 9 komt er officieel voor uit en daar is nu al een beta van uit. MIUI gaat officiële support leveren voor de Galaxy Note en word verwacht over een week of vier. En daarnaast zijn er nog genoeg afgeleide ROMs van zowel Touchwiz als Cyanogenmod.

Zelf heb ik overigens ook de Galaxy Note en heb hiervoor al verschillende (smartphone) OS'n gehad, maar de Note vind ik tot nog toe de fijnste telefoon. Binnenkort krijg ik overigens ook een Nokia Lumia 800 en alhoewel deze een stuk kleiner is, kan ik dan misschien wel een eerlijk waarde-oordeel geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:45
Eigenlijk wel vermoeiend... continu dat "tekort aan kwaliteits apps", meeste populair apps niet beschikbaar, etc etc...

Ik ben overgestapt van Android naar Windows Phone, en heb geen moment spijt gehad. Misschien alleen even jammer gevonden dat er geen custom rom's waren, maar als het OS goed is, hoeft een developer er ook niet veel aan te wijzigen met een custom rom toch?

De meeste apps zijn gewoon beschikbaar, populaire apps ook, er zijn zelfs apps die Windows Phone only zijn die ik zal missen op Android.

Wat je misschien nog kunt overwegen is een Lumia 900, Nokia levert veel extra's mee bij hun Windows Phone t.o.v HTC (Gratis navigatie, gratis muziek dienst, etc etc), en die 0.4" verschil valt wel mee in het scherm.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Devian schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:43:
Eigenlijk wel vermoeiend... continu dat "tekort aan kwaliteits apps", meeste populair apps niet beschikbaar, etc etc...

Ik ben overgestapt van Android naar Windows Phone, en heb geen moment spijt gehad. Misschien alleen even jammer gevonden dat er geen custom rom's waren, maar als het OS goed is, hoeft een developer er ook niet veel aan te wijzigen met een custom rom toch?

De meeste apps zijn gewoon beschikbaar, populaire apps ook, er zijn zelfs apps die Windows Phone only zijn die ik zal missen op Android.

Wat je misschien nog kunt overwegen is een Lumia 900, Nokia levert veel extra's mee bij hun Windows Phone t.o.v HTC (Gratis navigatie, gratis muziek dienst, etc etc), en die 0.4" verschil valt wel mee in het scherm.
Windows phone is echt mooi, alleen is een van de problemen de vaste 800x480 resolutie, bij een 4.7 inch scherm is dat wat mij betreft een no go. Geef mij dan maar een 1280x800 pentile scherm. Note dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
mooie is, jullie sommen het precies zo op, als ik in gedachten had..
800x480 ga ik mij waarschijnlijk aan storen, ik heb nu geloof ik die zelfde resolutie (nexus S i9023)
en dat vind ik al net op het randje..

iemand enig idee wanneer windows 8 op de markt komt voor mobiele gebruikers? deze zou namelijk wel hogerre resolutie supporten..

ander nadeel is: als ik nu de titan koop, zal hij dan update naar windows phone 8 krijgen ? dat kan niemand nog bevestigen..

ik denk dat ik er ondehand wel uit ben, en dus de note bestel volgende maand..
maar mochten er nog mensen zijn die onderbouwd, mij richting de titan sturen, zou ik dat zeer op prijs stellen!

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:38

StrongArmLance

Endless flow

Windows Phone 8 komt binnenkort op de markt (volgens de standaard update cyclus rond herfst), ik wilde een Lumia kopen, maar idd bij de resolutie haakte ik af, je ziet het niet echt, maar ja, het blijft toch een issue.

Windows Phone zelf is echt briljant, het werkt heerlijk, die van mij is kapot gegaan en ik zit me nu kapot te ergeren aan een Samsung Galaxy Ace, verschikkelijk. Totaal niet gestroomlijnd etc.

Het design moet je wel aanspreken.

De Mango Windows Phone's zullen hoogst waarschijnlijk wel de WP8 update krijgen, al is dat niet met 100% zekerheid te zeggen geloof ik, wel 90% :D
Anders is er op XDA genoeg ondersteuning om gewoon die Windows Phone 8 binnen te halen, dus dat is het probleem niet.
Het enige probleem is de resolutie.

De Touchwiz valt mij tegen op oudere devices, maar volgens mij ligt het al beter op de nieuwere devices.
De SGSII is prima, de Note lijkt me ook prima werken.

Custom Roms heb je ook op Windows Phone, veel edit opties etc. Marketplace is behoorlijk gevuld (Echt!) en het werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
800x480 op een 4,7 inch scherm vind ik toch echt niks, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Vraagje: hoe vinden jullie Note-gebruikers het gebruik van de telefoon met één hand? Als je bijvoorbeeld de telefoon met één hand vasthebt, en je wilt met de duim van diezelfde hand een sms tikken, gaat dat dan? Of is het toch wel lastiger dan met een iets kleiner scherm (zoals de Galaxy Nexus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:55
Hoewel ik een enorme voorkeur heb voor WP7 gaat de upgrade naar WP8 niks aan de resolutie van de Titan veranderen. Die blijft 800*480, en valt dus voor je af.

Vandaag ga je meer duidelijkheid krijgen over WP8. Rond 18.00 lokale tijd begint de Windows Phone Developer Summit. Maar ik verwacht niet dat de bijbehorende harware heel ver voor het 'holiday season' hier beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ik moet zelf zeggen dat ik persoonlijk geen 'last' heb van de 800x480 resolutie. Ik ervaar het scherm van de Lumia 800 als erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:55
Devian schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:37:
Ik moet zelf zeggen dat ik persoonlijk geen 'last' heb van de 800x480 resolutie. Ik ervaar het scherm van de Lumia 800 als erg mooi.
Ik heb er ook geen last van, maar het is een eis wens van de TS.
Daarnaast zit er natuurlijk wel een aardig verschil in het scherm van de Lumia 800 (3.7 inch) en de titan (4.7 inch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Domino schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:49:
[...]

Ik heb er ook geen last van, maar het is een eis wens van de TS.
Daarnaast zit er natuurlijk wel een aardig verschil in het scherm van de Lumia 800 (3.7 inch) en de titan (4.7 inch).
het valt volgens verscheidene reviews ook niet op bij de lumia 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Devian schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:37:
Het is ook geen probleem bij een 3,7 inch scherm, 4,7 is een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airbreaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-04-2024
Zelf heb ik vorige week een HTC Titan gekocht nadat mijn android telefoon voor de derde keer in 3 maandan tijd gerepareert moest worden. (LG Optimus One, niet meer de snelste, kan dus ook aan de telefoon zelf liggen)

Ik vind zelf de stabiele os van windows veel fijner dan de voor mij wat instabielle bevonden Android (2.3.3).

Zelf stoor ik mij ook niet aan de beperkte resolutie, voor mij is alles gewoon strak en netjes.
Wat ik verder een groot voordeel vind van de Titan is dat de batterij lang genoeg meegaat. (op dit moment een dagje aan en nog steeds op 49%).
Bij android moet ik na een dagje school wel nodig weer opladen omdat de batterij al snel beneden de 20% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
En stiekem is een jaarcontract nu erg gunstig voor Windows Phone... even kennis maken hoe het gaat... om na 1 jaar voor Windows Phone 8 te kunnen of, of terug naar Android.

Dat was in ieder geval ook bij mij de reden om Windows Phone met een jaarcontract te nemen. Even uitproberen, en dan de stap gelijk doormaken naar Windows Phone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 23:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Sigis schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:17:
800x480 op een 4,7 inch scherm vind ik toch echt niks, maar dat is persoonlijk.
Het zijn nummertjes, WP7 gaat perfect om met die resolutie en zelfs ontzettend kleine teksten worden nog haarscherp weergegeven. Ook het ontwerp van de apps en de manier hoe alles werkt vind ik zeer prettig, alles maar dan ook alles werkt gewoon smooth en de hele ervaring vind ik een stuk beter dan bij iPhone of Android.

Dus om nou te zeggen dat je de resolutie niet fijn vind terwijl je de telefoon nog nooit in je handen hebt gehad (merk ik op uit je reactie) vind ik wel een beetje slap.

Ik heb zelf de Lumia 800 en het is een super degelijk toestel waar wel degelijk veel populaire apps voor zijn. Naast dat blijft de mobiel gewoon super snel hoe veel apps je ook open hebt staan en met snel bedoel ik dan ook gewoon snel ... even snel als dat je maar 1 app open hebt staan (in principe is dit ook zo, maar das een technisch verhaal genaamd Tombstoning). Verder een groot pluspunt van de Lumia 800 icm. WP7 is het scherm, het is ontzettend krasvast en heeft een heerlijk contrast en geeft de kleuren mooi weer. Zwart is op je scherm ook gewoon echt zwart en dat past perfect bij de WP7 interface.

De bouwkwaliteit van de Lumia 800 is ook gewoon heerlijk, hij is wat zwaarder dan andere smartphones (die allemaal dun en licht willen zijn) maar daar tegenover staat wel dat de Lumia 800 aanvoelt alsof het een tank is en misschien stiekem wel weer een beetje die 3310 feeling van onbreekbaar.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Lees het laatste nieuws over WP maar even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
kristan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:15:
Lees het laatste nieuws over WP maar even
En dan is een super goed werkend Windows Phone toestel in 1x niet goed meer?

Vooral nog met een jaar abonnement is dat een nul argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Ventieldopje schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:33:
[...]

Het zijn nummertjes, WP7 gaat perfect om met die resolutie en zelfs ontzettend kleine teksten worden nog haarscherp weergegeven. Ook het ontwerp van de apps en de manier hoe alles werkt vind ik zeer prettig, alles maar dan ook alles werkt gewoon smooth en de hele ervaring vind ik een stuk beter dan bij iPhone of Android.

Dus om nou te zeggen dat je de resolutie niet fijn vind terwijl je de telefoon nog nooit in je handen hebt gehad (merk ik op uit je reactie) vind ik wel een beetje slap.

Ik heb zelf de Lumia 800 en het is een super degelijk toestel waar wel degelijk veel populaire apps voor zijn. Naast dat blijft de mobiel gewoon super snel hoe veel apps je ook open hebt staan en met snel bedoel ik dan ook gewoon snel ... even snel als dat je maar 1 app open hebt staan (in principe is dit ook zo, maar das een technisch verhaal genaamd Tombstoning). Verder een groot pluspunt van de Lumia 800 icm. WP7 is het scherm, het is ontzettend krasvast en heeft een heerlijk contrast en geeft de kleuren mooi weer. Zwart is op je scherm ook gewoon echt zwart en dat past perfect bij de WP7 interface.

De bouwkwaliteit van de Lumia 800 is ook gewoon heerlijk, hij is wat zwaarder dan andere smartphones (die allemaal dun en licht willen zijn) maar daar tegenover staat wel dat de Lumia 800 aanvoelt alsof het een tank is en misschien stiekem wel weer een beetje die 3310 feeling van onbreekbaar.
Waar leid je uit af dat ik de Titan nog nooit in mijn handen heb gehad? Ik heb er nog ooit een in bezit of gebruik gehad. Dat wil niet zeggen dat ik hem niet uitgeprobeerd heb, zoals de meeste gangbare smartphones die in Nederland op de markt zijn. Ik weet niet wat jij scherp vindt, maar het scherm van de Titan is dat absoluut niet (komt zelfs niet in de buurt) en dat heeft niets te maken met Windows Phone, maar met de beperkingen van het scherm.

De Lumia 800 is inderdaad een heerlijk toestel die er prachtig uitziet en degelijk aanvoelt. Daarnaast werkyt hij lekker soepel. Windows phone, het design van de Lumia 800 en het scherm van de Lumia 800 vormen een uitstekende combinatie. Een top toestel wat mij betreft. Het scherm van de Lumia 800 is echter een heel stuk scherper dan die van de Titan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dat het scherm beter is van de lumia, dan van de titan, dat geloof ik direct, zonder twijfel neem ik dat van je aan.
maar ik heb inderdaad een jaar contract, een note kost mij 160 euro eigen bijdrage, en de titan 120 oid geloof ik, dus allebei zitten ze ruim binnen budget!

de lumia 800 vind ik ook echt een mooi toestel, alleen te klein, de 900 is 4 inch, dat heb ik nu ook, en wil ECHT groter!

de 4.7 inch titan, viel mij tegen kwa scherm kwaliteit, en ik heb nog even geknoeid met het windows phone gebeuren, en durf de overstap gewoon niet!

ik ga een jaartje note-en, en hoogstwaarschijnlijk daarna windows 8 toestel halen, maar wel 1 met knappe specs, en dito scherm..

zonde dat wp7.5 zo verschikkelijk gelimiteerd is kwa cpu / resolutie e.d.
mocht de titan nu gewoon een 1280x720 oid scherm hebben, had ik hem DIRECT gekocht..
ik wacht windows 8 nog even een jaartje af, al blijf ik mango wel een moooi OS vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb zelf nu de Lumia 800 en heb ook een 7 Trophy gehad. Ik vind het scherm van de Trophy toch echt beter door dat dat een gewone LCD is met normale pixels en niet een pentile AMOLED scherm zoals in de Lumia 800. Achteraf had ik ook liever een HTC Radar gekocht denk ik, zeker omdat die ook goedkoper is. Mijn volgende telefoon (WP8) wordt er iig eentje met een scherm zonder pentile.

Als ik op zoek was naar een 4,7" scherm dan zou ik zonder twijfel de Titan nemen, die ondanks de lage resolutie wel een gewoon goed LCD scherm heeft.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Devian schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:16:
[...]

En dan is een super goed werkend Windows Phone toestel in 1x niet goed meer?

Vooral nog met een jaar abonnement is dat een nul argument.
...?
Ik zeg niet dat het nu slechts is, slechts dat je het in overweging moet nemen. Heb zelf ook een Windows Phone, maar kan begrijpen dat het niet waard is.
Pagina: 1