Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SBS 2003 naar andere hardware migreren. Exhange probleem

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ben bezig met het migreren van onze sbs2003 server. Maak hierbij gebruik van http://technet.microsoft....c747454%28v=ws.10%29.aspx.

Ben nu bij de eerste stap van het migreren van Exchange "Step 3 Transfer Echange Server 2003 settings and folders", Dit houd in dat bij de public folders een replica wordt ingesteld, dit heb ik voor alle public folders gedaan.

Ben dan bij stap 7 om te zien of de replica in Sync is, maar hij synct niet, ook als ik dan bij het statustap aangeef dat hij nu moet syncen krijg ik een foutmelding. N.l:

The Microsoft Exchange Information Store service could not find the specified object.
ID no: c1041722
Exchange System Manager

Kom ik bij MS hier op uit: You receive a c1041724 or c1041722 error message when you try to mount an Exchange 2000 Server mailbox store. Methode lukt niet en Methode 2 krijg ik een foutmelding: Object path is not valid, please correct it. Dit zou kunnen aangezien het een Duitse SBS is.

Ook andere google acties hadden geen succes. Wil ook niet te veel experimenteren in onze live omgeving.

Iemand enig idee waar het foutloopt?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Deze stappen goed gevolgt?
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc672074(v=ws.10)
Geen smtp connector met een ingevulde smarthost aanwezig?

Zelf gebruik ik acronis met universal restore om te migreren naar nieuwe hardware, neemt een kleine 3 uur in beslag. Misschien dat je hier ooit nog wat aan hebt.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Er is idd een smarthost ingevuld. Zou dit het probleem zijn?

• marc181982
Roman schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:16:
Er is idd een smarthost ingevuld. Zou dit het probleem zijn?
verwijder de smarthost en je bent erachter ;)
Het is een paar minuten werk om de smarthost opnieuw aan te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door marc181982 op 20-06-2012 15:18 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Reeds gedaan, maar werkt nog steeds niet. Gelukkig komen de mails nog wel aan. ik zal hem eens herstarten straks.

• marc181982
Opnieuw starten na het verwijderen van de ingevulde smarthost kan wel eens werken. In principe zou het stoppen en starten van de smtp virtual server genoeg moeten zijn.

Nog even een blog post over een sbs2003 naar 2008 migratie, voorbereiding source sbs server komt zo goed als op hetzelfde neer.

http://blogs.technet.com/...blic-folder-replicas.aspx

[ Voor 147% gewijzigd door marc181982 op 20-06-2012 19:03 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hmmkee.... Daar zit dus ook nog een smarthost instelling. Ik heb nu de smarthost bij connector\Smallbusiness-smtp-connector aangepast en niet bij server\protocols\smtp. Hier staat geen smarthost ingevuld.

Wat me dan wel opvalt is dat als ik de smarthost bij smallbusiness-smtp-conector eruit haal heeft het geen effect op het syncen wel daarop dat er geen mails meer verstuurd kunnen worden.

/edit: now it's f**** Heb nu de handleiding gevolgd voor het verplaatsen van de public zooi en nu is alles weg. op de oude server zie ik ze nog wel staan maar leeg en op de nieuwe zie ik ze niet. En als ik het zelfde probeer vanaf de nieuwe server krijg ik een certificaat error, dat het uit een niet betrouwbare bron is.

Heb dit uitgevoerd: http://technet.microsoft..../cc527516%28WS.10%29.aspx Big mistake.

En nu maar hopen dat de backup zijn werk goed gedaan heeft.

Ga in het weekend de harddisk via acronis klonen en dan daarmee aan de slag en niet meer in de live omgeving. :(

/edit2: backup faalt. En eerlijk gezegd heb ik niet anders verwacht....

/edit 3: gelukkig issie weer terug. dus dat is opgelost. Nu wachten tot zaterdag en dan met acronis

[ Voor 82% gewijzigd door Roman op 21-06-2012 12:29 ]

• marc181982
Was al bang dat je de verkeerde had verwijderd, vandaar de screenshot ;)

De smarthost connector word tijdens de sbs wizard aangemaakt mits je hiervoor kiest. Deze verzorgt de uitgaande mail (Meestal het geval bij een configuratie waarbij pop3 connecters worden gebruikt om de mail binnen te halen)

Ga je een backup maken met Acronis van de SBS server zoals deze nu geconfigureerd is? Zo ja, heb je al een role transfer uitgevoerd? Beste is een backup te maken met Acronis voor de migratie als je deze gaat terugplaatsen op een nieuw systeem.

In het ergste geval als je backup niet meer werkt is het mogelijk om de nieuwe machine alvast te installeren. Geef deze exact dezelfde naam als de oude machine plus zelfde domeinnaam en bijbehorende ipconfiguratie en je kunt in een keer je exchange databases overzetten. Scheelt een hoop extra werk. Gebruikersaccounts en dergelijke dienen wel opnieuw te worden aangemaakt, zelfde geld voor de rechten op de mappen.

nog kleine tip, als je migreerd maak in ieder geval 2 backups. Zelf converteer ik een van de backups naar een virtuele machine om er zeker van te zijn dat deze werkt. Klein uurtje extra werk maar het kan je een paar dagen schelen.

[ Voor 25% gewijzigd door marc181982 op 21-06-2012 20:16 ]

Pagina: 1