Mediabestanden (film) in bulk, uniformeren, converteren

Pagina: 1
Acties:

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik wil een hoeveelheid films van verschillende formaten (ISO, VOB,, xvid, divx, HD, avi) in één keer, in bulk converteren naar b.v. divx, zodat ik ze allemaal op een paar USB sticks kwijt kan.

Achtergrond info:
Ik heb een Netgear EVA2000 in de auto aangesloten op de schermpjes van de DVD speler zodat de kinderen tijdens de heeeeele lange autorit naar de vakantiebestemming af en toe een filmpje kunnen kijken zonder dat ik alles op DVD mee hoef te nemen.

Is dit het juiste forum? (indien niet, sorry)
Is er software die zoiets in bulk modus kan uitvoeren?, ik heb het zelf niet kunnen vinden.

Pjor.

[ Voor 3% gewijzigd door Pjoromura op 18-06-2012 13:15 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

DarkSide

theres no place like ::1

Handbrake kan je zowat alles mee omzetten.
Gewoon een queue aanmaken van je bestanden. En gaan met die banaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
^^ Dat of met MakeMKV. Dit is een heeeel gemakkelijk en snel programma om je bestanden mee om te zetten. Daarnaast kun je ook MultiMakeMKV gebruiken om een batch om te zetten :).

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat heb je zelf al gevonden aan software?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Pjoromura
Michael Knight schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:06:
Wat heb je zelf al gevonden aan software?
Ah, het modererende vingertje.
Heel internet staat vol met media-converters, van vele 1000den euro's tot freeware met allerlei ongewenste extra features ....
Hoe uitputtend wil je "mijn" lijst met gevonden software hebben?

Wat ik zoek, daar zijn fora toch voor, is een ervaringsverhaal van een enthousiasteling die dit wiel al eens heeft uitgevonden.
@Darkside, alex3305: Dank, ik ga er mee an de slag en zal vast nog wel "mijn" ervaring delen.

• Pjoromura
Mijn eerste poging met Handbrake is direct succesvol. Ik kan dan wel geen map met videobestanden als geheel aanwijzen maar eenmalig de basisinstelling en vervolgens ff iedere film apart in de queue is ook niet veel werk meer.
Met andere woorden: Dit werkt!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Pjoromura schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:31:
[...]

Ah, het modererende vingertje.
Heel internet staat vol met media-converters, van vele 1000den euro's tot freeware met allerlei ongewenste extra features ....
Hoe uitputtend wil je "mijn" lijst met gevonden software hebben?
Nou, gewoon enigszins conform de richtlijnen van een topicstart. Zie ook Het algemeen beleid .

Je hoeft geen eindeloze lijsten te posten, maar het is natuurlijk wel fijn om te weten wat je zoal (enkele converters) gevonden hebt en wat beviel/wat niet beviel, zodat we je beter kunnen helpen. Dan hoeft er ook niet gemodereerd te worden.

Daarbij hebben we een mooie search, waarmee je al vrij snel bij Handbreak uitkomt. Dat is ook een favoriet in het Apple subforum i.v.m. goede resultaten. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Toch fijn zo'n forum. Handbrake dus :)
Pagina: 1