Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

whs 2003 op Acer H340 opnieuw installeren...

Pagina: 1
Acties:

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Beste tweakers,

Heb een Acer H340 met zotac videokaart.
De meegeleverde 2x1TB schijven beginnen te kraken dus wou ik eenvoudig de schijven vervangen door 2x 2TB schijven.

Cd-tjes er bij gepakt en gaan met die banaan...

Nou gaat het eerste gedeelte goed maar op de installatie van de connector gaat ie mank. Ineens kan die de server niet meer vinden. Automatisch nog handmatig en ook niet via een browser http://aspirehome:55000.

Nou schijn je eerst de server via de resetbutton aan de achterkant in een setupstand te moeten krijgen.
Tijdens het opstarten met een paperclip indrukken ongeveer 10 seconden totdat het uitroeptekentje ROOD kleurt. Dit lukt niet al houdt ik hem 3 minuten ingedrukt. Ik krijg alleen een blauw knipperend uitroep teken voor mekaar.

Na een dag kloten vraag ik nu jullie hulp, Acer helpdesk << knip >> kon me zo een twee drie niet helpen.

Dus, hoe krijg ik de server in de juiste stand voor een recovery?

Beetje netter mag wel hoor...

[ Voor 5% gewijzigd door Question Mark op 18-06-2012 12:33 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je moet hem niet tijdens het opstarten indrukken maar daarvoor al. Zie ook http://forum.wegotserved....c/9582-restore-acer-h340/. Had je dat ook geprobeerd?

Desktop | Server | Laptop

• gubyan
Yep, maar dat geeft het zelfde resultaat. Misschien moet ik dat nog maars eens proberen. En dan max 5 min ofzo.

Iets anders wat me opviel is dat zelfs zonder hdd wordt er een vorm van windows geladen... Behoorlijk knap, via een of andere ram schijf?

Bedankt voor je input.

edit: hieronder

Andere tip die ik gevonden heb is de jumpers checken op het moederbord, als de jumper voor debug er op zit dan kun je blijkbaar niet restoren...

[ Voor 23% gewijzigd door gubyan op 18-06-2012 15:40 ]

• gubyan
Oke, quick fix tot nu toe:

In de bios gegaan (jumper gezet) alle boot devices verwijderd en daarna alleen sata toegevoegd.

Blijkt er ergens (op het moederbord? heb nog niet goed gekeken) een mini usb drive te zitten waarop de "tussenstand" wordt opgeroepen. Dit leuke "feature" hijacked dan je hele systeem.

Na het verwijderen uit de boot rij (kan ook lager geplaatst worden) komt mijn oude 2 x 1TB systeem gewoon weer UP. Dus we zijn weer een stap dichterbij.

Vandaag in de post WHS 2011 ontvangen. Ik denk dat ik die vervelende mini usb disk uitgeschakeld laat en morgen of van het weekend dus WHS 2011 op de 2 x 2TB te installeren.

Zoals men wel vaker zegt ik houdt u op de hoogte (ga ik mijn best voor doen)

Tot later, *O*

• gubyan
_/-\o_ Oke dan,

Hier zijn we weer. Het euvel is gevonden. De mini usb drive van 300 mb is de dader.
Dit kan alleen opgelost worden met een RMA die Acer gratis aanbied.

Blijf je dus afhankelijk van Acer in deze, Microsoft wil / kan geen installatie CD leveren dus WHS 2003 einde oefening. Wat op zich jammer is maar goed. Als iemand een "retail" CD heeft liggen van WHS 2003 dan zou ik hem best willen hebben. Gewoon voor het spelen met een OS.

Enkele dagen geleden hebben we WHS 2011 geinstalleerd en dat ging vlekkenloos. Ik moet nog veel leren qua toevoegen disks enzovoort, maar dat komt wel goed.

Mochten jullie nog tips hebben hoe ik WHS 2011 nog beter kan laten draaien op onze Acer WHS H340 dan houdt ik mij aanbevolen !

Alvast bedankt :)F