Zyxel modem managen in bridge modus

Pagina: 1
Acties:

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02 10:19
Ik heb hier een setup met VDSL op een Draytek 2700 series modem. De Draytek staat in bridge modus. Hierachter staat een Sonicwall firewall.. De Sonicwall krijgt op zijn WAN poort dus direct het publieke WAN IP.

Hoe kan ik nu met een PC die achter de sonicwall staat de Draytek beheren? Zodra deze in bridge staat kan ik niet meer in de management interface komen.

<-Ik heb idd Zyxel in de titel staan maar ik bedoel toch echt een Draytek->

[ Voor 9% gewijzigd door 2xdehelft op 18-06-2012 12:13 ]

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Op het IP wat jij op je X1 van je sonicwall hebt staan , daar staat ook een gateway ingevuld. Dat is toch het adres van je Draytek?

www.degroot-it.nl

• 2xdehelft
Helaas het is een consumentenlijn met maar 1 IP, dus het Gateway adres dat er staat is de gateway van de provider...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:04
Volgens mij kun je een PC via een kabeltje rechstreeks in de modem prikken en meestal is deze op zijn "oude" interne adres dan nog wel bereikbaar. Tenminste, zo is het mijn Speedtouch modems. Ik denk dat de Draytek dat ook wel kan.

Je PC moet je dan uiteraard even een vast IP adres geven :)

• 2xdehelft
Klopt iig voor speedtouch inderdaad. Echter wil ik remote een PC achter de sonicwall kunnen overnemen, en dan de Draytek beheren..

Volgens mij lukte het beheren via het "oude"management IP met de Draytek rechtstreeks zonder Sonicwall ook niet, maar dat moet ik nog even een keer proberen...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:04
Maar wat valt er in de modem te beheren dan? Daarvoor zet je hem toch in bridge modus? Zodat je alles in een eigen firewall kunt beheren en dat ding gewoon het publieke IP adres krijgt?

Wat je anders nog kunt proberen is je sonicwall de PPPoA/PPPoE verbinding laten opzetten.

• 2xdehelft
Ik wil met name weten wat de intrainsnelheid is van het VDSL netwerk. Verder boeit het inderdaad niet wat het modem doet..

Inderdaad is het een optie om de sonic PPPOE te laten doen. Ga ik vanavond eens proberen. Ik weet eigenlijk niet of ik dan in de sonicwall kan zien wat de intrainwaardes zijn, maar iig bedankt voor de tip.
Pagina: 1