Toon posts:

Hoe poort 31337 dicht bij Winroute 4.1 PRO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Iemand heeft bij me gekeken onder Unix welke poorten dat ik open had staan en dat bleek poort 31337 te zijn hoe krijg ik deze dicht bij Winroute.
Poort 53 staat trouws ook open maar die heb je nodig voor DNS toch ?

Groeten

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Argh! :) nee als je NAT hebt geactiveerd op je internet adapter in winroute staat alles VAN BUITEN AF dicht. Je DNS poort is van binnen uit, net als alle andere poorten, gewoon open. Dus alleen NAT aanzetten op je internet netwerkkaart/dial up adapter en dan ben je veilig. Ook poort 31337 staat dan gewoon VAN BUITEN AF dicht :)

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

En als poort 31337 echt open staat dan heb je back orifice opgelopen :) da's een trojan horse, dat houdt in dat zeg maar dat proggie een achterdeur naar je systeem hebt opengezet van binnenuit, waardoor iemand van buitenaf wel naar binnen kan. Update je virusscanner eens. Back Orifice is heel gevaarlijk! Iedereen kan je systeem wissen of weet-ik-het doen. Eigenlijk zo'n beetje alles!

Mijn iRacing profiel

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:50

CasGas

.

ehhhhh
pardon?
port 31337 is toevallig ook de psybnc port, dus waarschijnlijk zocht die gene misschien naar een open psybnc port...

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• collin

collin

Who da man !!

Wat het allemaal kan zijn boeit f niet! Die port staat BIJ HEM open en dat zal dus waarschijnlijk backorifice zijn! Het is niet zo dat iemand een portscan op die port bij hem deed, een kennis van hem heeft hem gescand en gevonden dat poort "ELEET" open staat. Daar zou ik snel wat aan gaan doen
Port 31337 Back Orifice
Back Orifice (UDP)
Back Orifice is a backdoor program that commonly runs at this port. Scans on this port are usually looking for Back Orifice.

Note: 31337 is a hackerz spelling of 'elite', meaning 'elite hackers'.

(TCP) socdimi

Mijn iRacing profiel

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

gewoon bij port mappings die port doorrouten naar een ander ip adres (wat niet bestaat, of naar altavista ofzo)
Pagina: 1