Ik ben op pad gestuurd om een telefoon te vinden voor mijn moeder. Zij komt nu van een telefoon met monochroom display, dus het wordt wel een enorme verandering. Ze wilt de telefoon voornamelijk gebruiken om te emailen, nieuws lezen, kleine spelletjes (WordFeud) en last but not least, FaceBooken.
Het moet in elk geval een gratis telefoon worden icm een 1-jarig abonnement+internet. Vaste maandlasten mogen absoluut de €30,- niet overschrijden (waarschijnlijk een Tele2 SmartMix 250 + Internet Small 200MB) en ik kwam met een beetje zoeken tot een aantal telefoons die in de prijsklasse rond de €250,- zaten wat betreft losse aanschafwaarde en icm een willekeurig telefoonabonnement is de telefoon dan gratis (geen lease).
Mijn eisenpakket:
- Gratis telefoon
- Android
- Minimaal 3,7" scherm
- Minimaal 800x480 resolutie
- Geen LG of Alcatel
- Lichtgewicht (+/- 120gr)
Door een beetje te spelen in de pricewatch kwam ik uiteindelijk op de volgende 4 telefoons uit:
- pricewatch: HTC One V Zwart
- pricewatch: Samsung Galaxy S Plus i9001 Zwart
- pricewatch: Sony Ericsson Xperia arc S LT18i Blauw
- pricewatch: Sony Xperia Sola Zwart
Displaygrootte:
Galaxy S Plus (4") of Arc S (4,2")
Android 4.0:
One V (upgrades naar 4.0 voor de Sony's ?)
Software:
One V (wegens Sense, ik vind dit persoonlijk erg fijn werken. Touchwiz vind ik persoonlijk niet prettig. Met Sony heb ik geen enkele ervaring!)
Processor:
Sola (dual core) of Galaxy S Plus of Ars S (zelfde cpu geklokt op 1,5Ghz)
Nieuw model:
One V of Xperia Sola
Afmetingen:
De telefoons verschillen niet veel qua grootte, wat een voordeel oplevert voor de Galaxy S Plus of Xperia Sola met groter display.
Neigt naar:
De Galaxy S Plus
Deze telefoon heeft zich, als ik naar alle reviews kijk in de PW, enorm bewezen en erg positief beoordeeld.
Heeft als enige een Super Amoled scherm (persoonlijk vind ik dat geen voordeel, maar ik hoef er uiteindelijk niet naar te kijken), maar heeft fellere kleuren en S-Amoled is volgens energiezuiniger(?). Erg groot scherm, goed voor de ogen die minder worden op leeftijd
. Verder is deze het goedkoopste van alle 4 de modellen, maar ook weer het oudste type. Nu zou dat volgens mij totaal geen nadeel zijn voor iemand die nog nooit met een touchscreen heeft gewerkt. Feit is, is dat er geen upgrade komt naar Android 4.0, maar of dat voor mijn moeder een gemis zal zijn betwijfel ik. Rooten en een custom rom erop installeren gaat sowieso niet gebeuren.
De One V lijken toch wat problemen te hebben als ik dat topic doorlees. Met Sony heb ik gewoon 0,0 ervaring, vandaar dat ik niet direct die kant op kijk, maar daarvan lees ik toch veel positieve verhalen.
Zie ik wellicht nog wat voor -en/of nadelen over het hoofd, of juist nog telefoons welke minstens in dit rijtje thuis zouden horen welke er nu niet in staan ?
Het moet in elk geval een gratis telefoon worden icm een 1-jarig abonnement+internet. Vaste maandlasten mogen absoluut de €30,- niet overschrijden (waarschijnlijk een Tele2 SmartMix 250 + Internet Small 200MB) en ik kwam met een beetje zoeken tot een aantal telefoons die in de prijsklasse rond de €250,- zaten wat betreft losse aanschafwaarde en icm een willekeurig telefoonabonnement is de telefoon dan gratis (geen lease).
Mijn eisenpakket:
- Gratis telefoon
- Android
- Minimaal 3,7" scherm
- Minimaal 800x480 resolutie
- Geen LG of Alcatel
- Lichtgewicht (+/- 120gr)
Door een beetje te spelen in de pricewatch kwam ik uiteindelijk op de volgende 4 telefoons uit:
- pricewatch: HTC One V Zwart
- pricewatch: Samsung Galaxy S Plus i9001 Zwart
- pricewatch: Sony Ericsson Xperia arc S LT18i Blauw
- pricewatch: Sony Xperia Sola Zwart
Displaygrootte:
Galaxy S Plus (4") of Arc S (4,2")
Android 4.0:
One V (upgrades naar 4.0 voor de Sony's ?)
Software:
One V (wegens Sense, ik vind dit persoonlijk erg fijn werken. Touchwiz vind ik persoonlijk niet prettig. Met Sony heb ik geen enkele ervaring!)
Processor:
Sola (dual core) of Galaxy S Plus of Ars S (zelfde cpu geklokt op 1,5Ghz)
Nieuw model:
One V of Xperia Sola
Afmetingen:
De telefoons verschillen niet veel qua grootte, wat een voordeel oplevert voor de Galaxy S Plus of Xperia Sola met groter display.
Neigt naar:
De Galaxy S Plus
Deze telefoon heeft zich, als ik naar alle reviews kijk in de PW, enorm bewezen en erg positief beoordeeld.
Heeft als enige een Super Amoled scherm (persoonlijk vind ik dat geen voordeel, maar ik hoef er uiteindelijk niet naar te kijken), maar heeft fellere kleuren en S-Amoled is volgens energiezuiniger(?). Erg groot scherm, goed voor de ogen die minder worden op leeftijd
De One V lijken toch wat problemen te hebben als ik dat topic doorlees. Met Sony heb ik gewoon 0,0 ervaring, vandaar dat ik niet direct die kant op kijk, maar daarvan lees ik toch veel positieve verhalen.
Zie ik wellicht nog wat voor -en/of nadelen over het hoofd, of juist nog telefoons welke minstens in dit rijtje thuis zouden horen welke er nu niet in staan ?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-