Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.jpg.xxx bestanden openen probleem

Pagina: 1
Acties:

• gerdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 10:09

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Topicstarter
Allen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem op te lossen.

Omdat ik eens wilde gaan bekijken of ik bepaalde foto's en mappen in Windows 7 kon beveiligen met bijvoorbeeld een wachtwoord, heb ik een tweetal programma's geprobeerd (o.a. secure folder).

Beide programma's waren een soort demo en verliepen dan ook na enkele dagen, echter de beveiligde mappen met foto's waren nog "gelocked".

De foto's hebben nu de extensie "naam.jpg.xxx" en zijn helaas niet meer te openen.
Het hernoemen naar "naam.jpg" helpt helaas niet.
Elke keer krijg ik de melding
"deze afbeelding kan niet worden geopend ... enz. enz."

Hoe krijg ik deze bestanden toch weer zichtbaar als foto?

Mijn dank!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
De programmas die je hebt gebruikt zullen de bestanden geencrypt hebben. Je hebt dit programma nodig om het bestand weer te kunnen openen.
Ik neem aan dat, aangezien je maar aan het testen was, je backups van de desbetreffende foto's hebt?
Anders zul je op de een of andere manier die software moeten zien te bemachtigen.

Weet overigens dat, als je Windows7 op een NTFS partitie hebt geïnstalleerd, Windows zelf functionaliteit biedt voor het afschermen van mappen met je (account)wachtwoord.

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11 13:49
Je zou het programma kunnen kopen waarmee je het versleuteld hebt.

En anders denk ik dat je wat meer details zult moeten geven omtrend welke programma's je gebruikt hebt, welke methodes deze programma's gebruiken om de bestanden/mappen te versleutelen en waarop je zelf al hebt gezocht.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:05

Perkouw

Moderator General Chat
Het is logisch dat het hernoemen van de bestanden geen zin heeft. Het zou anders niet echt bepaald een encryptie zijn hé, haha. ;)

De enige oplossing lijkt me voor nu dat je het programma koopt of wat dan ook waarna je de encryptie ongedaan maakt.

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Binnenkort wil ik min Windows opnieuw gaan installeren (moest toch gebeuren)
bestaat er een kans dat de bestanden dan weer toegankelijk zijn, of zit het echt "ingebakken" ?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11

Cyphax

Moderator LNX
gerdesign schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:26:
bestaat er een kans dat de bestanden dan weer toegankelijk zijn, of zit het echt "ingebakken" ?
Zit er waarschijnlijk ingebakken maar het zou wel kunnen dat je de demo opnieuw kan installeren om de bestanden te ontgrendelen.

Dat kan je misschien op een andere PC ook proberen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:05

Perkouw

Moderator General Chat
Je hebt de bestanden voorzien van encryptie, als je deze verwijderd zijn je bestanden toegankelijk.
Het hernoemen van bestanden heeft dus geen zin, het opnieuw installeren van een operating system ook niet. Je moet ze echt eerst ontdoen van hun encryptie (decrypten).

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Het bestand is geëncrypteerd tot zover ik zie. Dan maakt het niet uit op welk OS je het probeert te openen: het bestand zelf zal nog steeds geëncrypteerd zijn. Het is niet dat er een security layer over je bestand heen is; je bestand zelf is inhoudelijk gewijzigd.

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Inmiddels beide demo's geïnstalleerd en pogingen gedaan om de bestanden te repareren, maar helaas...
Ik zal nog eens een poging doen om creatief met de demo te worden ;-) kijken of het dan helpt.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Michien een rare vraag, maar wat was je doel van het encrypten van de bestanden?

Wellicht is het ook handig om erbij te vermelden welke programma's je gebruikt hebt (ik neem aan dat je ze 1 voor 1 gebruikt hebt, en niet beide tegelijk).

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Aragnut schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:32:
Michien een rare vraag, maar wat was je doel van het encrypten van de bestanden?

Wellicht is het ook handig om erbij te vermelden welke programma's je gebruikt hebt (ik neem aan dat je ze 1 voor 1 gebruikt hebt, en niet beide tegelijk).
Doel was simpelweg eens proberen om bestande te beveiligen met een wachtwoord, het kan vast ook op allerlei andere manieren, maar daar heb ik nu even niet veel aan.
Het betreft de programmas: "Folder Lock" en "Secure Folder"

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10
Waarschijnlijk heb je door het hernoemen van de foto's van *.jpg.xxx naar *.jpg het programma ook van de leg gebracht. Probeer ze eens terug te hernoemen naar de *.jpg.xxx extensie die je veranderd hebt. Dan heb je nog een kans om te recoveren.

Volgende keer wel kopietjes trekken als je gaat experimenteren ;)

Carpe Diem

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
muppet99 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:39:
Waarschijnlijk heb je door het hernoemen van de foto's van *.jpg.xxx naar *.jpg het programma ook van de leg gebracht. Probeer ze eens terug te hernoemen naar de *.jpg.xxx extensie die je veranderd hebt. Dan heb je nog een kans om te recoveren.

Volgende keer wel kopietjes trekken als je gaat experimenteren ;)
Ja idd goed advies dat kopietje! Het terug hernoemen mag helaas niet baten.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51
Ook een manier van je progje verkopen 'ja hoor meneer natuurlijk kunt u de bestandsencryptie terugdraaien, koopt u eerst even ons product'.

En eigenlijk ergens best logisch. Als je een bepaalde verf mag uitproberen en je krijgt een sample-potje waarmee je je muur paarsverft... :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
gerdesign schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:35:
[...]
Doel was simpelweg eens proberen om bestande te beveiligen met een wachtwoord, het kan vast ook op allerlei andere manieren, maar daar heb ik nu even niet veel aan.
Het betreft de programmas: "Folder Lock" en "Secure Folder"
Voor de volgende keer: Truecrypt. Dan worden je bestanden niet gegijzeld tot je geld geeft.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad werkt bijv Truecrypt heel prima, zie bijv. topics hier op GoT.

Ik begrijp dat er geen backup is, het is een beetje gratuit maar toch: een demo wordt je niet geacht los te laten op data die niet verloren kan gaan. Nooit meer doen, enkel uitproberen. En van alle data waarvan je het erg zou vinden als het verloren gaat moet je altijd meer dan een backup hebben.

Koop dan de software en vraag support aan. Of iets veiliger is andersom: vraag de softwareleverancier of het -na kopen- weer terug is te halen met de wachtwoorden/keys die je mag ik hopen nog steeds hebt. Of het je geld waard is kan je alleen zelf bepalen. Zie het dan als leergeld.

Zeker niet formatteren etc als je geen idee hebt hoe en wat (en de bestanden belangrijk genoeg zijn).

"Creatief doen met de demo" is iets dat je maar doet zonder onze hulp.. Dat geldt overigens ook voor het helpen met kraken van encryptie.

Resteert dus: verlies nemen, of proberen via de makers.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
F_J_K schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:46:
met de wachtwoorden/keys die je mag ik hopen nog steeds hebt. Of het je geld waard is kan je alleen zelf bepalen. Zie het dan als leergeld.

Zeker niet formatteren etc als je geen idee hebt hoe en wat (en de bestanden belangrijk genoeg zijn).
Dat is absoluut een belangrijk punt. Ik weet niet hoe dat programma zijn key genereert voor het encrypten, maar zodra die kwijt is kan je het wel opgeven.

Zijn de foto's je veel waard in verhouding tot de aanschaf prijs? Dan moet je het programma kopen. Of als het een kleine hoeveelheid is kan je deze afbeeldingen en de key misschien opsturen naar de softwaremakers in de hoop dat zij het voor je unlocken.
Zo niet, dan kan je er van uit gaan dat de bestanden verloren zijn en eventueel nog wat dingen proberen.
Pagina: 1