geen geluid bij uitbellen of echo op lijn iphone 4s

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:42
Bij huisgenoot, sinds eind april iPhone 4s, sinds vorige week ineens het volgende probleem
Bij uitbellen hoort de gebelde partij niets, omgekeerd is het geluid wel prima te horen. Ik heb 1x op geluid uit/aan gedrukt en dat hielp, maar bij een volgende keer is het probleem er weer. Telefoon is up to date en ook al opnieuw opgestart.

Sinds een paar dagen is er ook regelmatig sprake van echo (ook bij ontvangende partij).

Ik zag in het ervaringen topic wel wat meldingen over geluid, maar niet veel en bovendien van langere tijd geleden. Is er nog steeds sprake van een geluidsprobleem met de iPhone 4s?

Ik vind het vreemd dat het ding eerst probleemloos werkte. Zijn er meer mensen die deze klachten hebben of hadden en wat was de oplossing? Andere simkaart of omruilen bij Apple store?

Had al gedacht te testen door van simkaart te wisselen, maar ik heb een 4 en volgens mij is de sim van de 4s van een ander formaat, of kan je deze wel door elkaar gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door dcl! op 18-06-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:52

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Vanaf welk netwerk en naar welk netwerk doen de problemen zich voor?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De sims van beide telefoons zijn hetzelfde, je kunt dat dus gewoon proberen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Het betreft een sim van KPN, en het verschijnsel doet zich voor naar zowel KPN nummers als ook naar nummers van andere providers. EDIT: en zowel bij bellen naar mobiel als bellen naar vast.

Bedankt Magic, ik het wisselen van sim proberen.

EDIT2: het leek de microfoon te zijn, was geen geluid mee te krijgen, bij het gebruik van headset was het geluid wel prima en duidelijk te horen.
Echter, de dictafoon doet het wel goed en duidelijk, dus toch niet de interne microfoon dan die stuk is.

Vreemd probleem. :?

[ Voor 50% gewijzigd door dcl! op 18-06-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 21:48
dcl! schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:45:
Het betreft een sim van KPN, en het verschijnsel doet zich voor naar zowel KPN nummers als ook naar nummers van andere providers. EDIT: en zowel bij bellen naar mobiel als bellen naar vast.

Bedankt Magic, ik het wisselen van sim proberen.

EDIT2: het leek de microfoon te zijn, was geen geluid mee te krijgen, bij het gebruik van headset was het geluid wel prima en duidelijk te horen.
Echter, de dictafoon doet het wel goed en duidelijk, dus toch niet de interne microfoon dan die stuk is.

Vreemd probleem. :?
Een iPhone 4(S) heeft twee microfoons.. eentje onderop en eentje bovenop, als je via luidspreker gaat bellen gebruikt hij de bovenste. Je hebt best kans dat hij tijdens dicatfoon ook de bovenste gebruikt. Dit zou verklaren waarom dicatfoon wel werkt en bellen niet.
De onderste microfoon is te vervangen.

*Edit: Net even getest, bij de iPhone 4 maakt de dictafoon ook gebruik via onderste microfoon. Alleen niet bij handsfree en facetime gesprekken.

[ Voor 17% gewijzigd door Dean88 op 22-06-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Bedankt voor de uitleg en test. Na nog veel andere dingen te hebben geprobeerd zijn we ook nog even gaan vergelijken: de dictafoon van de 4s slaat nauwelijks uit bij een opname en neemt veel zachter op dan de 4.
Dit lijkt dus echt een probleem van de luidspreker te zijn. We gaan er mee naar de Apple store zodat die er naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Update: vandaag zijn we ermee naar de Apple Store geweest (wegens verblijf buitenland + longontsteking mee terug als souvenir heeft het even geduurd...)

nette service. Telefoon wordt serieus onderzocht: eerst open gemaakt omdat het probleem leek op een hardware probleem, maar alle aansluitingen zagen er goed uit. Vervolgens getest en probleem vastgesteld. Telefoon nogmaals helemaal teruggezet naar factory settings, maar probleem bleef (zoals verwacht, omdat wij ook al allerei hadden geprobeerd).

Vervolgens netjes een vervangende telefoon meegekregen.
Pagina: 1