Toon posts:

Nieuw pc.... probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc gekocht en heb 'm zelf in elkaar gezet. Maar.... nu krijg ik na het opstarten een BEEB, en daarna slaat de pc af

wat zou ik fout kunnen doen???????
ik heb alles goed aangesloten (naar mijn mening) misschien de hdd leds en de speakers verkeerd om maar dat geloof ik haast niet.....

pc:
mobo: Abit KT7a
proc: AMD Duron 800
geheugen: 256mb PC133 cosair cas2
koeler: Spire
Voeding: 300 watt
geluidskaart: Creative SB live
Dvd speler van asus
floppie drive
Asus geforce 2 MX
3com netwerkkaart

please help!! :?

Verwijderd

kapotte proc/slecht geheugen, zoiets denk ik!

Verwijderd

Ja als je zeker weet dat je alles goed hebt aangesloten is er misschien iets mis met 1 van je producten, proc of dim mijn vermoeden is je proc aangezien je geen meerdere piepjes hoort. In het meest vervelende geval is je moederbord beschadigd of heb je je procje vernageld ;( dat zou wel zonde zijn, ik heb er zo ook al 1 vernield :(, veel succes ermee en het helpt misschien als je even naar je leverancier gaat en het daar even laat checken

Verwijderd

werkt je cooler wel of heb je het stukje plastic op de pasta laten zitten van de cooler. Ik denk dat het een temp. probleem is. check ff met je kast open of alle fans wel gaan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg een lange beeb

koeler werkt goed
heb arctic silver op gesmeerd.....
misschien een beetje op de bridges gekomen :?
die plakzooi heb ik er meteen af gehaald

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Misschien staat er wel het een en ander over soorten pieptonen in het boekje van je moederbord??
Als je daar nog niet in hebt gekeken zou ik dat als eerst doen, of bij Abit of een Abit site kijken of daar wat over de pieptonen te vinden is. Elke toon heeft namelijk een betekenis!

Veel succes!!

edit:
typo

Verwijderd

Topicstarter
uhm? wat is de url van die piepjes?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bij een a7v staan die piepjes ook in de handleiding, weet alleen niet of dat bij een kt7 ook zo is.

Succes ermee

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:44

JJJ

Hij bedoelt boekje van mobo

Verwijderd

Topicstarter
m'n netwerkkaart eruit gehaald: geen effect

ik ga nu ff m'n videokaart vervangen.... ff checken of dat helpt

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 07:00
Ik zou em eerst weer ff slopen totdat er alleen nog maar inzit wat je nodig hebt.

cpu+fan
mainboard
geheugen
video

Daarnaast is het wel handig om ff in het boekje te kijken wat de piepjes betekenen.
Wel vreemd dat ie meteen weer uit gaat.
:?

• misfire
  • Laatst online: 08-07 20:56
Als het 1 beep is van 4 secondes, en hij daarna de computer uit zichzelf uitzet, dan betekent dit dat de cpu fan1 monitor geen rpm's kan lezen. Sluit je cpu fan aan op de fan 1 connector, als het goed is werkt het dan wel! :P Abit heeft wat dat betreft wel een erg brute beveiliging tegen oververhitten... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 maart 2001 20:30 schreef misfire het volgende:
Als het 1 beep is van 4 secondes, en hij daarna de computer uit zichzelf uitzet, dan betekent dit dat de cpu fan1 monitor geen rpm's kan lezen. Sluit je cpu fan aan op de fan 1 connector, als het goed is werkt het dan wel! :P Abit heeft wat dat betreft wel een erg brute beveiliging tegen oververhitten... |:(
ik had 'm in fan 2 zitten nu in fan 1 en hij doet het :DDDDDD
>:)
thanks......
als ik nog meer problemen heb laat ik het jullie horen, thanks :D

Verwijderd

Topicstarter
Oke.... het was dus gelukt..... hij boote, ik druk op delete en stel de rommel in
wil op opnieuw booten, duurt het heel lang voordat hij opstart
daarna krijg ik een error vlak na de geheugen-check:

CPU not worked or changed

what the fuck?
ik heb nix veranderd, en waarom zou hij niet werken:?

tip?
of instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
please iemand die kan helpen?

is best met spoed |:(

Verwijderd

Topicstarter
dit is dus de foutmelding:
(direct na de memory test)

CPU is unworkable or has been changed. Please recheck - CPU SOFT MENU

ik heb al heel wat instellingen geprobeert... maar krijg er geen beweging in |:(
wie weet raad?

Verwijderd

zit je computer aangesloten op een geaard stopcontact? Zo niet, redelijk grote kans dat het daardoor komt...

Verwijderd

Topicstarter
niet geaard...
dus moet ik 'm aarden?

Verwijderd

Topicstarter
nee.. heb ff op aarde geprobeert
helpt nix

zou er iets mis zijn met de processor?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 15:15

Flexx

This side up

MEM is altijd 3 piepjes.

Verwijderd

Topicstarter
hij geeft nu dus GEEN beepjes meer met opstarten...
wel na de Memory test staat er die error die ik net heb gezegt

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Staat er bij je sotfbios dat hij de snelheid zelf regelt?? Probeer dan de processor handmatig in te stellen op de juiste snelheid (dus fsb en pci clock e.d.).

Misschien dat dit helpt?:?

Verwijderd

bovenstaand moet indeed lukken, heb ook dat probleem gehad, als je alles handmatig inklopt, werkt het vaak wel, na een reset van je bios geeft ie vaak ook die melding.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk zelf er aan om het bios te flashen, zou dit nut hebben?

Verwijderd

He wat is GOT weer traag hier ;). Je kan proberen om insert ingedrukt te houden bij het opstarten. Dan laadt hij automatisch de fail safe defaults (iig bij mijn msi k7t pro2). En dan verder niets instellen! Gewoon kijken of 'ie het doet!

Is er nergens een optie waarmee je de foutmelding kan 'ignoren'? Het staat denk in het menuutje waar je de procesor snelheid enzo kan instellen.

succes iig.

edit:
tiepen is moeilijk :P

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Laad je bios defaults even in je Bios, grote kans dat het daar aan ligt.

Optie 2:
Zet alle CPU instellingen op Auto.

Suc6!

Whatever.

Verwijderd

GA naar het CPU Soft menu in het bios...Daar kan je aangeven wat voor proc. je hebt. Check of die waarden kloppen (dus multiplier, core freq. etc.) Daar staat ook nog een optie speed error of zoiets. Als de snelheid dan niet overeen komt met de proc. dan geeft ie jouw melding. Disable die speed error-warning ( of zoiets) en hij start gewoon door, mits je 'm niet te ver hebt opgejuint. Volgens mij kun je trouwens na die foutmelding ook doorstarten door op F1 te drukken. Als di allemaal niet lukt, geef dan ff de waarden in dat CPU Softmenu aan. Het kan zijn dat er een foutje in het bios zit. Als je namelijk alleen de proc. snelheid daar hebt staan en die klopt dan wil een flash nog wel eens helpen. Maar wat ook helpt is de proc. snelheid op user define zetten waarna je alles zelf kan instellen (zoals die speed error maar ook voltage, clock dividers, frequency, etc.) Suc6

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik de cmos resetten?

Verwijderd

Topicstarter
CPU :
core voltage 1.500v
I/O Voltage 3.40v

CPU operating speed 800
8x 100/33Mhz
speed error hold disabled

doet nog steeds niets
hoe kan ik de cmos resetten of op default zetten? en anders, hoe het Bios te flashen?

• StratoFarmer
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

cmos resetten doe je met een jumper, die moet je ff zoeken.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
oke thanks
heb ik nog niet gedaan, maar had net wel ff alles losgehaald, gevolg ->
een korte beeb, en kom niet in de bios :?

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Zoals je nu aan het klooien bent ken je wel tijden doorgaan???
als ik jou was zou ik in jou geval ffies dat ding langs een winkel brengen, of een medetweaker bij jou in de buurt *D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 maart 2001 22:33 schreef Flexx het volgende:
MEM is altijd 3 piepjes.
volgens mij heb ik dit nu......
ff een ander geheuge proberen...... als het straks nog niet lukt schakel ik een mede-tweakert in 8-)

• XPointman
  • Laatst online: 17-07 20:59

XPointman

ja, of niet

Op dinsdag 27 maart 2001 17:35 schreef masterwill het volgende:
CPU :
core voltage 1.500v
I/O Voltage 3.40v

CPU operating speed 800
8x 100/33Mhz
speed error hold disabled

doet nog steeds niets
hoe kan ik de cmos resetten of op default zetten? en anders, hoe het Bios te flashen?
je moet ff proberen om het voltage van je cpu te veranderen, had hetzelfde probleem, weet niet of dit helpt, maar bij mij stond ie ook op 1,5 V en ik heb het toen verandert naar 1.625 V en dan doet het wel,

dan wordt je processor alleen wat heter, maar dat boeit niet erg, want bij mij kan ie makkelijk 60 graden aan... en dat wordt ie pas bij 1.9V op 1000 MHZ dus don't wory, laat ff weten of het gelukt is...

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op maandag 26 maart 2001 21:18 schreef masterwill het volgende:
CPU not worked or changed
deze foutmelding kreeg ik eerst ook. Dit kwam omdat mijn cooler er niet goed op zat. Moet je eens in je bios kijken bij de temp. Kijken of hij meteen heel erg hoog staat. Als dat zo is zou ik ff je cooler er goed opzetten

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
hij is 25/26 graden...... niet te warm lijkt me
of wel?

Verwijderd

OMG

• Muffinboy
  • Laatst online: 16-02 17:05

Muffinboy

Da's goed fout!

Op dinsdag 27 maart 2001 18:47 schreef masterwill het volgende:
hij is 25/26 graden...... niet te warm lijkt me
of wel?
da's wel koud voor een Duron... weet je zeker dat deze waardes niet van het mobo en de kast zijn?

een beetje Athlon/Duron is al gauw 35, meestal eerder 40 tot 50 graden... beetje afhankelijk van je koeling.

Makkelijker gezegd dan gezwegen...

Verwijderd

gewoon standaard problemen gangetje afgaan.
1)controleer ALLES nog een keer goed
haal daarna alles wat niet nodig is eruit
netwerkkaart en geluidskaart enz...
en dan doe je alles erlangzaam in en chek je de boel weer

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb wel arctic silver ertussen kan dat schelen?
Pagina: 1